Machiajul purtat de bărbați nu e nimic nou, dacă e să ne gândim la David Bowie, Jared Leto sau Freddie Mercury, dar faptul că acest trend face saltul în mainstream datorită unor drag queens și unor beauty blogger-i de sex masculin arată că barierele dintre sexe se pierd în ceață. Iar asta e o mișcare pe care trebuie să o celebrăm.
Pe măsură ce ne îndepărtăm de stereotipurile și de rolurile tradiționale ce definesc genurile, barierele asociate cu frumusețea și cu moda devin din ce în ce mai fluide, iar acest lucru a început să se reflecte atât în industria modei, cât și în cea a frumuseții. Unul dintre meritele extraordinare pe care le are social media este că a crescut vizibilitatea diversității sexuale (iar altul e că ne-a demonstrat că animalele sunt haioase, sufletiste și atât de similare cu noi, dar asta e altă poveste).
Beauty blogger-ii de sex masculin dau acum tonul în materie de machiaj, iar brand-urile au luat la cunoștință influența extraordinară pe care o au acești băieți și au devenit mult mai inclusive. Acum ceva vreme ar fi părut de neconceput, spre exemplu, ca un drag queen să fie amasadorul unui brand de cosmetice mainstream. Cu toate astea, anul trecut, starul YouTube și make-up artistul James Charles a fost anunțat drept primul purtător de cuvânt de sex masculin al unui brand de cosmetice care mai are și cuvântul „girl în denumire, și anume CoverGirl. Și Maybelline a făcut acest pas curajos, numindu-l ambasador pentru mascara Big Shot pe Manny Gutierrez, un alt star social media ce are milioane de abonați pe YouTube și de followers pe Instagram, cu un statut de influencer de necontestat.
MAC e un alt brand care celebrează diversitatea, lansând anul trecut o colecție împreună cu Caitlyn Jenner, care a avut una dintre cele mai vizibile tranziții, și care e un exemplu de curaj și asumare pentru mulți dintre membrii comunității LGBT+. Apoi, brand-ul a colaborat și cu Gabriel Zamora, un alt influencer de beauty de sex masculin, care, deși nu este un ambasador oficial, a lansat împreună cu MAC o colecție de rujuri. Iar Lewys Ball, un make-up artist de 18 ani, a fost ales de Rimmel London pentru o campanie, iar în clip spunea: „Oricine poate purta machiaj, nu contează cine ești!. Lumea se schimbă.
Însă ce pierdem noi din vedere (lucru remarcat de brand-urile de beauty) e că, de fapt, în ultimii ani drag queens au devenit cea mai importantă sursă de inspirație pentru machiajul nostru, al femeilor. De fapt, cred că comunitatea drag nu primește recunoașterea pe care o merită în legătură cu influența pe care o are asupra trend-urilor în make-up. Fixarea machiajului cu pudră translucidă, sprâncenele definite în degrade, buzele desenate peste contur, strobing-ul, contouring-ul… nu, lucrurile astea nu au fost inventate de Kim Kardashian, ci de drag queens excepțional de talentați.