Trubadurii – Dj Rusu si Dj Flore

Tot ce le-a trecut interesant pe la ureche a ajuns si la timpanele clubberilor din Capitala, care isi consuma dis­trac­tia sub inaltul patronaj al celor de la Khidja Cloud Society. Ce nu se poate auzi de la pupitrul lui DJ Rusu si DJ Flore puteti citi aici.

Trubadurii - Dj Rusu si Dj Flore

ELLE: Cum ati ajuns sa puneti muzica impreuna?

Flore: S-a intimplat in spatele Liceului German si de aici au urmat foarte multe discutii prelungite, in drumul zilnic spre casa. Ii urmaream pe Bogdan (DJ Sleek atunci, Gipsy Bogdan acum) si pe DJ Vasile (Shukar Kollective) la Laboratoare. Era o seara speciala, pe care o tineau in Web. Dupa ce serile respective au luat sfirsit, odata cu plecarea lui Bogdan la New York, am inceput sa facem petrecerile „The Unseen', tot acolo.
Rusu: Flore avea pickup-uri si facea scratch-uri, iar eu multe beat-uri si texte scrise, dar mai bine sa nu vorbim despre asta…

ELLE: Ce credeti ca a sudat echipa atit de bine incit sa nu se rupa in momentele tensionate?

F.: S-a mai rupt, dar numai temporar. Avem o relatie prafuita si o lacuim constant.
R.: Am trecut impreuna prin toate fazele muzicale, care nu au fost tocmai putine. Ne placeau cam aceleasi lucruri si ascultam impreuna tot ce aparea la orizont, avind cumva amindoi aceeasi directie in cap.

ELLE: Ce inseamna Embryo pentru voi?

R.: A fost primul club mare in care am pus muzica, iar a­tunci cind faci asta inveti foarte multe lucruri, inveti mai bine oamenii, poti sa te joci mai mult.
F.: Embryo a fost un loc foarte deosebit, mai ales prin design si prin tot ce oferea in rest, si noi, ocupindu-ne de program, am avut sansa sa aducem multi artisti din strai­na­tate. Pentru ceva timp a devenit o a doua casa.

ELLE: Care este semnul ca un set chiar v-a reusit?
R.: Nu prea are cum sa treaca pe linga tine fara sa nu iti dai sea­ma. De multe ori stim cum va fi o seara pentru ca atmosfera clu­bu­rilor se pastreaza.
F.: Citeodata se simte in aer, alteori incepe sa ne doara spatele pentru ca deja e lumina afara si lumea inca mai are chef de dans.

ELLE: Care a fost cea mai nereusita petrecere la care ati luat parte?

R.: Prima care imi vine in cap ar fi ultima petrecere de la Brasov, cind a fost aproape gol pentru ca era un concert in alta parte si exact cind stringeam discurile, un baiat a cazut din tavan, de la 7-8 metri, pe podeaua de asfalt. Am crezut ca a murit, dar nu si-a spart decit capul, foarte urit.

ELLE: De ce credeti ca exista un public care va urmeaza indiferent de cluburile in care puneti muzica?

R.: Ha-ha! Nu stiu care e motivul exact, dar in ultimul timp ne ur­­mareste o gasca ce face atmosfera la toate petrecerile, oriunde am fi. Alt motiv ar putea fi ca Flore e un baiat asa frumos…
F.: Da, si mai desfacem citiva nasturi la camasa.

ELLE: Cum sint fetele care vin la petrecerile voastre?

R.: Simpatice, ghiduse, pierdute, ametite, sexy, salba­tice si ne maninca sufletul.
F.: Normale, paranormale, uneori bisexuale, subtile si cochete. Scuipa foc din cind in cind.

ELLE: Ce faceti cind nu sinteti DJ?

R.: Art director, sound designer, atit pentru muzica din pu­blicitate, cit si pe plan privat.
F.: Eu fac montaj video si sound design. Intr-un timp m-am ocupat de emisiunea Transfer, in rest fac proiecte si job-uri mai mult sau mai putin prietenoase.

ELLE: Cum ati ajuns sa va ocupati de compilatia Romanian Jazz: Jazz from the Electrecord Archives 1966-1978 care se vinde foarte bine acum in Europa?

F.: Eram in Berlin la un amic, Matai, care m-a gazduit citeva nopti acolo. El stia pe cineva care avea sa-mi faca rost de un disc pe care il cautam. Discul nu il avea, insa tipul era colectionar si colaborator cu Jazzanova/Sonar Kollektive, si mi-a propus in schimb sa lucram la o compilatie de jazz românesc prin care sa facem cunoscute piesele de virf, de acasa. Pe disc nu se regaseste o singura directie; influentele sint atit folclorice, de fusion sau funky, cit si de afro-jazz sau jazz vocal.
R.: Exista foarte multe compilatii de acest gen care sint concentrate pe un anumit segment de jazz, fie pe stil sau tara de provenienta. Aceasta compilatie are ca tema de baza jazz-ul modal si putin vocal, din România anilor ‘60-70. Putea fi mult mai funky, dar pentru ca Europa asculta acum jazz modal, a fost si discul in directia asta. Proiectul a pornit ca unul Khidja, dar in final a alunecat mai mult in miinile celor de la Jazzanova, desi este realizat 90% de noi.

ELLE: Lumea asteapta un album Khidja Cloud Society, pe care il vreti complet diferit de tot ce exista in România. Ce succes de piata preconizati ca o sa aiba, avind in vedere ca publicul de alternativ e destul de redus numeric la noi? Va avea in sensul asta si o latura ceva mai comerciala?

R.: O latura comerciala nu stiu daca va avea, dar cu siguranta va avea piese care vor putea fi auzite de toti. Cine ne-a ascultat punind muzica, stie ca putem sa punem orice, de la disco la jazz, rock sau folk. Ei, cam asa va fi si albumul. Cit despre succesul comercial, cred ca va fi mare pentru ca lucram cu MC ‘geamite, probabil cel mai anticipat MC român.
F.: Sint in orice caz si piese care se pot difuza la radio, in timpul zilei, fara nici o problema.

ELLE: Cum ati trecut de la DJ-ing la productie? E un pas firesc in viata oricarui DJ?

F.: In cele mai multe cazuri, eu fiind unul dintre ele, raspunsul este „da'. Cind noi am inceput proiectul Khidja cu ‘geamite, am stabilit ca „Rusu bate beat', ‘geamite mcs si eu djs. Intre timp, am si eu citeva felii din tortul Khidja, in ceea ce priveste productia. E o lupta zilnica si placuta, cu matematica, formate, sunete, culori si tonalitati.
R.: La mine trecerea s-a facut invers pentru ca beats faceam de cind ma stiu, de cind am intrat la liceu. Luam sunete din jocuri si le dadeam foarte lent ca sa sune suparat si depresiv, imi placeau trip-hop-ul si hip hop-ul foarte underground. Tocmai mi-am cumparat primul sintetizator analog si urmeaza si altele, sint foarte fericit. Fac muzica pentru Khidja, dar fac si piese instrumentale, remix-uri si edit-uri pentru a le scoate la un moment dat pe un 12'.

ELLE: Ce contributie ati avut la dezvoltarea scenei de DJ-ing din România?

R.: Efectul Mojito. Cred ca am incurajat multi prieteni sa faca ceea ce le place si sa fie diferiti. Scena de DJ-ing comerciala mi se pare lipsita de originalitate, intotdeauna urmind aceleasi trend-uri obosite ale Ibizei.
F.: Am contribuit cu un paianjen gigantic, fosforescent, pe spate, cu niste salvie si cu niste ulei de busuioc. Salvia te face mai intelept si se zice ca ai sanse sa devii nemuritor, iar uleiul de busuioc se zice ca era folosit de vrajitoare pentru a zbura si ca este licoarea dragostei.

Alina Baisan


 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din people