Sânziana Negru se află în mijlocul unui scandal în mediul online, după ce a fost acuzată că a aruncat la gunoi o pungă cu produse alimentare noi pe care le promova.
Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au stârnit o controversă majoră pe internet, după ce au fost văzuți aruncând la gunoi o pungă plină cu mâncare de la un supermarket. Înainte de acest incident, cei doi filmaseră un videoclip de promovare a produselor respective. Gestul lor a atras critici vehemente, iar reacțiile au început să apară.
Aflat la un festival, cuplul a luat produse aparent gratuit de la Lidl pentru a le promova. După ce au terminat filmarea și au postat videoclipul pe rețelele e socializare, au aruncat punga la coșul de gunoi. Un tânăr a fost martor la această scenă și a făcut povestea publică, declanșând reacții negative.
După ce au apărut imagini cu punga plină de alimente nedesfăcute în coșul de gunoi, internauții au criticat gestul făcut de creatoarea de conținut și au pus la îndoială veridicitatea reclamelor pe care le fac influencerii.
La scurt timp după ce au apărut primele discuții intense în online despre scandalul care o implică pe Sânziana Negru, partenerul acesteia, Ștefan Floroaica, a postat un videoclip în care abordează subiectul.
„Fac acest videoclip ca să răspund situației de pe internet cu punga respectivă. Încă de la început vreau să spun că eu am greșit și eu am aruncat acea pungă la gunoi, fără să mă consult cu Sânziana sau fără ca ea șă știe. Deja plecaserăm și eu am deviat un pic și am lăsat punga acolo, deci ea nu are nicio vină și dacă este cineva de învinuit, eu sunt acela. Dați în mine! O să prezint situația exact cum a fost. Aveam de făcut un material pentru un brand. Nu-l mai precizez pentru că ne este rușine față de toată lumea de situația creată. Aveam de făcut acest material. Ideea era ca Sânziana să cumpere 10 produse și eu să le identific la final, să vedem dacă eu le ghicesc sau nu.
Ideea este că eu m-am raportat la aceste produse pentru a ne ajuta să facem materialul acesta, deci le-am văzut strict pentru a face acel video. Noi ne câștigăm pâinea din treaba asta, adică nu este un secret. Noi ne-am concentrat să facem cât mai bine acel material. După ce am terminat de filmat, eu am luat punga și am aruncat-o la gunoi. Multe dintre produsele acelea care erau în pungă, multe din ele au fost plimbate, duse de colo colo, în soare și așa mai departe, pentru că am filmat de mai multe ori. Nu ne iese din prima mereu, pur și simplu. Nu am cum să împart genul acela de produse.
Într-adevăr, mai erau chipsuri, unele puteau fi împărțite, dar marea majoritate nu. Acesta a fost raționamentul meu în acel moment. Evident că nu încurajăm și nu încurajez consumerismele. (…) Am crescut ca toată lumea, știu ce înseamnă să nu ai. Am greșit. Nu trebuia să fac treaba asta”, a explicat Ștefan Floroaica.
Deși partenerul ei a reacționat în urma scandalului, Sânziana Negru nu a făcut declarații publice pe acest subiect.
De asemenea, și brand-ul a transmis un mesaj în urma situației create în spațiul public.
„Am aflat cu tristețe, din social media, despre gestul Sânzianei şi al partenerului ei, pe care nu ni-l explicăm. Lidl este partener fondator al Rețelei Băncilor pentru Alimente, iar combaterea risipei alimentare este un pilon foarte important al strategiei noastre de sustenabilitate. Implementăm constant măsuri antirisipă în operațiunile noastre şi susținem Băncile pentru alimente atât cu produse, cât si financiar pentru a îşi putea extinde infrastructura.
Ne încurajăm clienții să reducă risipa alimentară prin campanii, postări, tips and tricks despre cum poți folosi alimentele rămase în frigider, prin acțiuni de vânzare accelerată a produselor care se află aproape de ieşirea din perioada de valabilitate sau prin mesaje afişate în magazinele noastre.
Urmează să avem o discuție cu Sânziana pe această temă şi vom analiza şi reevalua colaborarea cu ea. Ne pare foarte rău că a recurs la acest gest și vă asigurăm că angajamentul nostru de a lupta împotriva risipei alimentare este ferm și vom continua să extindem măsurile pe care le luăm în acest sens.”, au transmis reprezentanții Lidl.
Sânziana Negru a fost pusă la zid de internauți, fiind acuzată că face risipă alimentară și aruncă la gunoi exact produsele pe care le promovează în online și pe care se presupune că le cumpără. Cele mai multe comentarii din online au subliniat faptul că ea și partenerul ei ar fi putut să doneze produsele alimentare altor persoane aflate în festival.
foto: Arhiva ELLE