Fostul Duce de Sussex și-ar dori ca rețelele de socializare să devină un loc mai sigur și mai plăcut.
Potrivit Fast Company, Prințul Harry le-a cerut platformelor de social media să devină mai responsabile fiindcă, așa cum arată acum, sistemul e „bolnav.” Mai mult, acesta susține că alături de soția sa, Meghan Markle, ar lucra deja cu „oameni de afaceri, manageri de corporații și directori de marketing” în încercarea de a schimba ceva.
„Peisajul digital e bolnav”, spune el. „Iar companiile au șansa să-și reconsidere rolul în finanțarea și susținerea platformelor online care au contribuit și au creat condițiile sufocante necesare pentru această criză de ură, de sănătate și de adevăr.”
Totul a început când el și soția sa au lansat campania Stop Hate For Profit, care luptă să schimbe politicile platformelor online, în special Facebook, privind drepturile omului sau ura de rase.
Prințul Harry spune că deși înțelege de ce oamenii folosesc platformele social media precum Facebook, Twitter, Instagram sau TikTok, ca o sursă gratuită de entertainment, informație și o metodă de comunicare cu cei dragi, totuși există un cost – informațiile noastre personale.
„Cu fiecare click, află mai multe despre tine. Informațiile noastre, datele personale, obiceiurile sunt date la schimb pentru spațiu de publicitate și mulți dolari”, scrie acesta. „De unde eram în general consumatorii care cumpără un produs, în această lume digitală în continuă schimbare, am devenit produsul.”
Ca soluție, el le propune platformelor digitale să încerce o comunicare mai bună cu consumatorii, și nu cu marile companii în căutare de spațiu publicitar – să redefinească această comunitate online „mai mult prin compasiune decât prin ură, prin adevăr și nu prin dezinformare, prin echitate și incluziune, în loc de nedreptate sau frică, promovând discursul liber, mai repede decât atacul la adresa altor persoane.”
Legându-se de actualul context al pandemiei de coronavirus, Prințul Harry trage un semnal de alarmă și în legătură cu noul algoritm al platformelor, care se pare că a blocat involuntar (sau nu) accesul tuturor persoanelor la aceeași varietate de informații – în funcție de comportamentul în online, fiecăruia i-au fost împinse în feed alte știri și articole, și s-a întârziat accesul la celelalte.
Mesajul său este destinat și utilizatorilor online, nu doar companiilor care le folosesc datele în scop publicitar – „Când facem ce trebuie, când creăm spații sigure atât în online cât și în offline, toată lumea are de câștigat. Până și platformele”, a adăugat el.
Harry rămâne optimist în legătură cu viitorul comunității online, mai ales după dezvoltarea acesteia din timpul pandemiei. Tocmai de aceea, el consideră că acum este cel mai bun moment pentru repararea greșelilor și transformarea ei într-un avantaj al societății.
Text: Cristiana Daraban
Foto: Arhiva Revistei ELLE