Fundația Archewell nu a declarat 4 milioane de dolari în cea mai recentă declarație fiscală.
Potrivit MailOnline, fundația caritabilă a Ducilor de Sussex, Archewell, a primit două granturi de peste 6 milioane de dolari în ultimii doi ani, însă ambele lipsesc din cea mai recentă declarație fiscală. Fundația a declarat că a încasat doar 2.000.911 dolari, însă publicația a explicat că celelalte 4 milioane pot fi înregistrate în următoarea declarație.
Conform MailOnline, cele două granturi recente au fost acordate în anul fiscal 2022/23 – unul în valoare totală de 6 milioane de dolari de la Fidelity Charitable și altul de 10.050 de dolari de la Tisbest Philanthropy. Este probabil ca donatorii individuali să fi folosit aceste companii pentru a dona banii anonim, așa cum s-a întâmplat anterior cu donațiile mari către Archewell.
MailOnline a anunțat că în 2021, o donație anonimă de 10 milioane de dolari a fost efectuată prin Silicon Valley Community Foundation, o fundație non-profit extrem de bogată, care servește drept vehicul pentru filantropii foarte înstăriți care doresc să ofere granturi fără impozit în mod anonim. În 2022, Archewell a declarat că a primit doar două granturi de câte 1 milion de dolari fiecare de la donatori anonimi.
În luna mai a acestui an, presa internațională a raportat că Archewell nu a reușit să depună corect raportul său anual sau taxele de reînnoire, motiv pentru care i s-a interzis atât strângerea de fonduri, cât și distribuirea fondurilor caritabile. Următoarea declarație fiscală a fundației Archewell este programată pentru 15 noiembrie 2024.
De asemenea, și brand-ul de lifestyle al lui Meghan Markle se confruntă cu probleme chiar înainte de a fi lansat oficial. Potrivit DailyMail.com, afacerea Ducesei de Sussex a fost pusă pe pauză din cauza unor „neregularități.” Publicația a mai raportat că American Riviera Orchard a întâmpinat probleme cu înregistrarea mărcii și că Biroul de Brevete și Mărci înregistrate din SUA i-a notificat deja pe avocații lui Meghan în legătură cu această situație, anunțându-i inclusiv că anumite covoare de yoga, coșuri de picnic și cărți de gătit au fost clasificate incorect. În plus, agenția a menționat că sunt de plată taxe către diferite instituții internaționale pentru înregistrarea mărcii, în valoare totală de 11.382 de dolari. Se crede că platforma Netflix, cu care Ducii de Sussex au colaborat recent, va prelua exploatarea comercială a brandului și va plăti taxele.
Meghan Markle a încercat să înregistreze numele brand-ului ei, American Riviera Orchard, pentru utilizare internațională înainte de lansarea oficială de anul viitor. Dar documentele obținute de DailyMail.com arată că, în iulie, la aproximativ patru luni după ce a solicitat înregistrarea, au apărut mai multe „neregularități” care trebuiau „corectate.'
Site-ul și pagina de Instagram ale brand-ului au fost lansate pe 14 martie. „De Meghan, Ducesă de Sussex. Înființat în 2024”, se arată în biografia paginii de Instagram. De asemenea, a fost postat și primul Instagram Story, în care o putem vedea pe Meghan Markle culegând flori și gătind într-o bucătărie pe melodia „I Wish You Love.”
Potrivit People, American Riviera Orchard își dorește să vândă o gamă variată de produse, de la cosmetice, decorațiuni pentru casă, papetărie, lenjerie de pat, aparate de bucătărie, condimente, echipamente de yoga, de grădinărit și până la accesorii pentru animale de companie sau produse alimentare.
Dincolo de parfumuri și pliculețe de lavandă, cererea de înregistrare a mărcii comerciale obținută de People arată că brand-ul Ducesei de Sussex va vinde inclusiv „preparate nemedicamentoase pentru îngrijirea pielii, geluri și săruri de baie și de duș care nu sunt destinate scopurilor medicale; preparate nemedicamentoase pentru păr, săpun de baie, săpunuri de mâini nemedicamentoase, creme de corp, uleiuri de baie, loțiuni de corp, cosmetice, uleiuri de corp, uleiuri parfumate, difuzoare de aer, parfumuri de cameră, tămâie”.
Același document mai menționează „bijuterii, vase pentru bijuterii și suporturi pentru inele, tapet, perne, mobilier, rame de tablouri, aranjamente florare și semințe.”
Însă lista nu se oprește aici. Conform People, pe site-ul American Riviera Orchard oamenii vor putea găsi inclusiv produse pentru animalele de companie: șampoane, balsam, mâncare, tratamente, perne, lese, gulere, boluri și covorașe, dar și diverse accesorii pentru casă: lenjerie și pături de pat, fețe de pernă, cearșafuri de pat, pături pentru picnic, fețe de masă, servețele și suporturi de pahar din țesături sau materiale textile, perdele, prosoape de bucătărie etc. Echipamentul de plajă este, de asemenea, menționat, alături de prosoape și pături.
O a doua cerere, depusă tot pe 9 martie, arată că noul brand al lui Meghan Markle își dorește să comercializeze foarfeci de grădinărit, felicitări și agende, decorațiuni din hârtie, hârtie de împachetat, albume foto, stilouri caligrafice, suporturi de lumânări, difuzoare de uleiuri aromatice sau perii de exfoliere.
Brand-ul se va focusa și pe articole de bucătărie: boluri, farfurii, cești, borcane pentru gemuri din cristal, borcane din sticlă, linguri pentru servit gemuri, articole de copt, oale, tigăi, aparate de cafea neelectrice, ustensile de gătit etc. De asemenea, va conține și produse alimentare: unt de miere, fructe și legume uscate, cafea, ceai, condimente, prăjituri și biscuiți, dar și articole pentru yoga.
Foto: Arhiva ELLE