Colectia Eisblumen, prezentata de Stephan Pelger in cadrul Berlin Fashion Week, a stirnit ropote de aplauze. La propriu. Maurice Munteanu a stat de vorba cu designerul roman de care Germania este, pur si simplu, indragostita.
ELLE: Eisblumen se numeste colectia pe care ai prezentat-o la Berlin Fashion Week. Ei bine, pentru a lamuri si cititoarele care nu vorbesc (inca) limba germana, ce inseamna Eisblumen in viziunea lui Stephan Pelger?
Stephan Pelger: Numele colectiei – Eisblumen (in romana „flori de gheata') – a fost inspirat din materialul vintage pe care l-am descoperit intimplator cu ceva timp in urma, un material cu imprimeu floral care pare a fi acoperit de o pelicula de gheata ce pastreaza prospetimea si frumusetea florilor si le ofera efecte de cristale. Tot atunci am inceput sa conturez si conceptul unei colectii, pe care l-am dezvoltat ulterior in jurul temei florilor de gheata, o tema potrivita pentru o colectie dedicata sezonului de toamna-iarna. Asteptam o ocazie speciala si Berlin Fashion Week mi s-a parut a fi contextul potrivit.
ELLE: Esti primul designer roman care a fost inclus individual in calendarul oficial al acestui eveniment important. Care au fost, punctual, etapele pe care le-ai parcurs? Mi se pare o informatie utila pentru orice designer roman care isi doreste sa cucereasca si alte spatii.
S.P.: In primul rind m-am informat despre ce inseamna si ce presupune participarea la un festival de moda international: de la tipul de eveniment, structura, public, colectii, resurse financiare si resurse umane, gestionarea unui numar impresionant de invitati, casting-ul modelelor, la expunerea mediatica si imagine. Mi-am dat seama atunci cit de mult trebuie sa muncesc pentru a ajunge acolo. Pasul urmator a fost acela de a pregati si de a trimite in atentia juriului o mapa de prezentare Stephan Pelger, un lookbook ce contine poze, filme, articole cu si despre fostele mele colectii si actualele creatii. Mapa de prezentare este cartea de vizita a unui designer, vorbeste despre omul din spatele creatiilor, despre stil, surse de inspiratie, originalitate, diferentiere, valori si reputatie. Urmeaza selectia participantilor la festival si startul muncii efective: pregatirea colectiei, a show-ului, alegerea stilistului, a muzicii, a manechinelor, stabilirea conceptului de eveniment. Si, foarte important, colaborarea cu o agentie de PR locala, cu experienta in industria modei, pentru organizarea prezentarii. Este un element fara de care sansele de reusita sint relativ limitate.
ELLE: Participarea ta la proiectul de televiziune Fashion & Fame de pe Pro7, un fel de Project Runway in varianta nemteasca, inseamna ca te vom vedea din ce in ce mai putin in Romania? Te gindesti sa te stabilesti in Germania?
S.P.: Pe scurt, nu. Am studiat in strainatate, am trait o perioada in Germania, dar m-am intors in tara. Germania este o piata importanta pentru mine, o piata a viitorului. Emisiunea Fashion & Fame, in cadrul careia am reprezentat Romania, a fost un proiect de crestere a notorietatii brand-ului Stephan Pelger in spatiul german. Am fost unul dintre cei sapte designeri selectati din opt mii de candidati pentru un concurs de creatii in fata unui juriu format din personalitati din lumea modei. Pot afirma ca obiectivul meu a fost atins.
ELLE: Anul acesta, Romania a dominat, la propriu, scena de la Berlin Fashion Week. Ai fost in sala in seara dedicata celor sase designeri romani?
S.P.: Selectarea manechinelor pentru prezentarea colectiei mele a fost un proces de durata si extrem de solicitant care s-a desfasurat in ziua dedicata celor sase designeri romani. Am avut un casting de 140 de manechine, iar timpul nu mi-a permis, din pacate, sa fiu prezent la spectacolul lor.
ELLE: Colectia ta, Eisblumen, a avut parte de un casting remarcabil. Am apreciat, de asemenea, si tusele dramatice, siluetele ce pareau desprinse dintr-un documentar despre neorealismul italian. Cit timp ti-a luat sa pregatesti aceasta colectie?
S.P.: De la prima schita pina la trasarea si implementarea conceptului de eveniment – 3 luni, ultima luna fiind cea mai dificila, cu deadline-uri aglomerate si integrarea colectiei in conceptul prezentarii. Fara suportul oamenilor care au fost alaturi de mine nu as fi reusit sa obtin aceste rezultate spectaculoase. Conceptul stilizarii a fost gindit de Ovidiu Buta, iar muzica pentru show a fost compusa de buna mea prietena Simone Anes, DJ rezident la NY, care a mixat live si a realizat o atmosfera incendiara. Am beneficiat, de asemenea, de prezenta pe podium a patru top-modele de talie internationala (Franziska Knuppe, Mandy, Sarah Nuru si Barbara Meier) care au defilat alaturi de Tatiana Marinescu.
ELLE: Exista diferente majore intre clientele din Romania si cele din Germania? Este adevarat ca nemtoaicele sint mult mai conservatoare, mai rezervate atunci cind vine vorba despre design sau e doar un mit urban?
S.P.: In ceea ce priveste clientele mele, chiar este vorba de un mit urban. Nonconformismul sau deschiderea spre nou definesc personalitatea unei femei si nu tin cont de spatiul geografic din care aceasta provine.
ELLE: Spune-mi care sint, in acest moment, cele mai importante puncte pe agenda ta de lucru. Ce va face Stephan Pelger in urmatoarele trei luni?
S.P.: Am multe proiecte si planuri indraznete si foarte putin timp la dispozitie. Pe termen scurt sint pe lista prezentarea colectiei Eisblumen la showroom-ul Stephan Pelger din Bucuresti, pregatirea urmatoarei colectii pentru Berlin Fashion Week dedicata sezonului de primavara-vara 2012, pregatirea festivalului de moda de la Iasi si lansarea website-ului de online shopping.
Foto: Image.net