Influencerul italian Chiara Ferragni își cere scuze, după ce a fost amendată cu un milion de euro pentru că a indus în eroare consumatorii: „Am făcut o greșeală”

Chiara Ferragni și-a cerut scuze, după ce a fost amendată cu peste un milion de euro pentru că i-a dus pe consumatori în eroare cu privire la donațiile către un spital de copii.

Influencerul de modă italian Chiara Ferragni, care a fost amendată cu peste un milion de euro pentru că a făcut declarații înșelătoare de caritate în legătură cu un tort de Crăciun în ediție limitată și-a cerut scuze și a promis că va dona încă un milion de euro unui spital pentru copii.


Chiara Ferragni și-a cerut scuze pentru eroarea făcută

Chiara Ferragni, una dintre cele mai faimoase creatoare de conținut de modă din lume, cu aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram, a recunoscut că a comis o „eroare de comunicare', după ce AGCM, organismul de supraveghere a concurenței din Italia, a amendat-o vineri. Ancheta AGCM a constatat că, în urma investigației, consumatorii au fost păcăliți să creadă că, prin cumpărarea unui pandoro marca Ferragni, contribuie la acțiuni caritabile pentru un spital de copii.


Pandoro este o alternativă la mai celebrul panettone. Pandoro de la Ferragni era vândut la 9 euro, mai mult decât dublu față de cât costă în mod normal la cofetar.

„Îmi dau seama că am făcut o greșeală de comunicare… eroarea mea, cu bună credință, a fost de a lega, prin intermediul comunicării, o activitate comercială cu una de caritate', a declarat Ferragni într-un videoclip Instagram postat luni.

Tânăra de 36 de ani a declarat că va dona un milion de euro pentru Regina Margherita, spitalul pediatric din Torino aflat în centrul controversei. Ferragni a declarat că va face în continuare apel la amenda AGCM, calificând-o drept „disproporționată și nedreaptă', și a precizat că, dacă va obține o reducere a amenzii, își va completa donația cu o sumă echivalentă cu această reducere.


Consumatorii credeau că fac o donație către spital

De asemenea, AGCM a amendat producătorul de prăjituri Balocco cu 420.000 de euro. Potrivit autorității de reglementare, Balocco a făcut o plată unică de 50.000 de euro către spital cu câteva luni înainte de a lansa „Pandoro Pink Christmas', astfel încât vânzările produsului nu au avut niciun efect asupra donațiilor caritabile. Consumatorii au crezut că ar fi contribuit la achiziționarea unui nou aparat pentru tratamentul terapeutic al copiilor care suferă de osteosarcom și sarcom Ewing. 


Aceasta a adăugat că Ferragni nu a făcut nicio plată personală către spital, în timp ce companiile sale au primit 1 milion de euro de la Balocco pentru inițiativa de branding și pentru activitățile promoționale aferente.

Biroul de presă al Chiarei Ferragni și companiei Balocco nu a răspuns încă invitației de a furniza declarații cu privire la acest subiect, conform Reuters.

Atât Chiara Ferragni, cât și toți membrii acestei industrii, sunt sub atenția Comisiei Europene. Executivul de la Bruxelles a declarat că va intensifica supravegherea practicilor neloiale din mediul online, într-o piață evaluată la aproximativ 20 de miliarde de euro, conform agenției de știri Reuters. Acest lucru vine după ce au existat mai multe plângeri cu privire la faptul că reclamele plătite nu sunt marcate corespunzător de către unii creatori de conținut.


Citește și:
Alexia Eram, dezvăluiri despre relația cu Mario Fresh, căsătorie și certurile din cuplu: „Ce fată nu se vede mireasă?’

foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din people