Demna, directorul de creație de la Balenciaga, a oferit primul interviu pentru revista Vogue, în urma scandalului privind campaniile publicitare.
Demna Gvasalia, directorul de creație de la Balenciaga, se destăinuie pentru prima dată de când casa de modă a fost în centrul atenției anul trecut pentru două campanii publicitare controversate. Vorbind cu Vogue la începutul acestui an pentru un interviu publicat recent, Demna a făcut declarații despre reacțiile negative pe care brandul le-a primit pentru aceste campanii și despre ceea ce întreaga echipă face în continuare.
Una dintre campaniile care a intrat în atenția publicului a fost cea de sărbători care a prezentat copii și ursuleți de pluș de tip BDSM. Demna Gvasalia a declarat pentru Vogue că ursuleții au fost inspirați de „cultura punk și DIY”, nu de BDSM, și au fost o ramificație a unor ursuleți similari folosiți în prezentarea sa de modă din 2022 din octombrie.
El a spus că a selectat un fotograf a cărui muncă i-a plăcut datorită activității sale anterioare cu jucării: Gabriele Galimberti. Având nevoie să includă o varietate de produse și cadouri pentru campanie, Demna a spus că a simțit că poate combina mai multe aspecte în fotografii, deoarece nu ar avea capacitatea de a realiza mai multe fotografii pentru „toate produsele” pe care trebuie să le prezinte
„Aici intervine eroarea mea. Aceasta a fost marea mea greșeală. Nu mi-am dat seama cât de nepotrivit ar fi fost să pun aceste obiecte în imagine și să am totuși copilul în mijloc. Din păcate, a fost o idee greșită și o decizie proastă din partea mea. Nu ar fi trebuit să prezentăm copii în imagini care includ obiecte care nu au legătură cu ei și care sunt nepotrivite pentru ei”, a spus Demna.
Demna Gvasalia, în vârstă de 41 de ani, a adăugat că, deși brandul avea un proces pentru a verifica dacă există un mesaj nepotrivit, campania nu a fost semnalată ca fiind o problemă: „Acestea sunt greșelile pe care le-am făcut și trebuie să fim responsabili pentru ele. Nu aș vrea niciodată să mă joc cu un astfel de subiect”, a declarat el pentru Vogue.
Balenciaga s-a confruntat rapid cu o altă controversă cu campania sa de primăvară 2023, lansată cam în aceeași perioadă, care prezenta un decor asemănător unui birou și avea hârtii împrăștiate prin cameră care făceau referire la cazul Curții Supreme de Justiție Statele Unite vs. Williams privind pornografia infantilă.
„La început, ni s-a spus că s-a confirmat că documentele erau false. Campania [de sărbători] a fost diferită, deoarece natura nepotrivită a asocierii copiilor cu acele obiecte a fost în mod clar greșeala noastră. Când scandalul a fost declanșat de documente și recuzită, a fost ca și cum, toată lumea, echipa mea, a fost șocată. Nu știu cum au ajuns acolo. Nu ar fi trebuit să fie acolo. Am fost complet uimit”, a declarat Demna pentru Vogue.
În urma acestor controverse, Balenciaga a făcut două declarații, mai întâi pe 24 noiembrie și apoi pe 28 noiembrie, spunând că brandul „își asumă responsabilitatea pentru seria de erori grave”. Demna a urmat cu propria declarație personală pe 2 decembrie, scriind pe Instagram că a vrut să ofere scuze pentru „alegerea artistică greșită” pentru campania de sărbători.
Foto: Profimedia