După ultima campanie Balenciaga, care face aluzie la pornografia infantilă, brand-ul a stârnit o nouă controversă printr-o serie de fotografii scandaloase. Acum, o carte din decor a atras atenția publicului, fiind vorba despre o operă a pictorului belgian Michael Borremans, în care prezintă copii în ipostaze sinistre.
Balenciaga stârnește noi controverse
Două fotografii din campania publicitară a brandului, acum anulată, pentru primăvara 2023, o înfățișează pe actrița franceză Isabelle Huppert pozând într-un birou din Manhattan, având în spate un teanc de cărți. Printre acestea se află una care îl celebrează pe pictorul belgian Michael Borremans.
Opera lui Borremans este variată, dar prezintă frecvent copii. Seria sa din 2017/2018, „Fire from the Sun', prezintă un grup de copii mici, unii dintre ei cu pielea pătată de sânge, într-o imagine sinistră. În unele dintre fotografii, copiii mici sunt surprinși dezbrăcați, în scene de canibalism.
Balenciaga nu a comentat cartea lui Borremans și nici nu a explicat cum a ajuns aceasta în campania sa pentru primăvara 23. Există și alte asemănări clare între lucrarea lui Borremans și unele dintre creațiile anterioare ale Balenciaga, și anume look-ul lui Kim la Met Gala din 2021, unde a apărut cu o țesătură neagră care îi acoperea fața.
Imaginile au fost retrase rapid de pe site-ul brandului de modă în această săptămână, după controversa legată de ursuleții de pluș ținuți în brațe de copii. Imaginile respective arătau modele de copii care țineau ursuleții, care sunt, de fapt, genți de mână pufoase, pozând în jurul unor obiecte de sticlă.
VOTEAZĂ AICI la ELLE STYLE AWARDS 2022 și poți câștiga unul dintre cele 50 de super premii!
Răspunsul casei de modă
Într-o declarație de luni, brandul și-a cerut din nou scuze pentru campania cu ursuleți și și-a asumat întreaga responsabilitate pentru aceasta.
„Am dori să abordăm controversele legate de recentele noastre campanii publicitare. Condamnăm cu fermitate abuzul asupra copiilor; nu a fost niciodată intenția noastră să îl includem în narațiunea noastră. Cele două campanii publicitare separate în cauză reflectă o serie de erori grave pentru care Balenciaga își asumă responsabilitatea. Prima campanie, cea a colecției de cadouri, a prezentat copii cu genți de ursuleți de pluș îmbrăcați în ceea ce unii au etichetat ca fiind ținute inspirate de BDMS. Gențile noastre cu ursuleți de pluș și colecția de cadouri nu ar fi trebuit să fie prezentate cu copii. Aceasta a fost o alegere greșită din partea Balenciaga, combinată cu eșecul nostru în evaluarea și validarea imaginilor. Responsabilitatea pentru acest lucru îi revine doar lui Balenciaga. Cea de-a doua campanie, separată, pentru primăvara 2023, care trebuia să reproducă un mediu de birou de afaceri, a inclus o fotografie cu o pagină pe fundal dintr-o hotărâre a Curții Supreme de Justiție care confirmă ca fiind ilegală și neprotejată de libertatea de exprimare promovarea pornografiei infantile. Toate obiectele incluse în acest shooting au fost furnizate de terți care au confirmat în scris că aceste elemente de recuzită erau documente false de birou. Includerea acestor documente neaprobate a fost rezultatul unei neglijențe nesăbuite pentru care Balenciaga a depus o plângere. Ne asumăm întreaga responsabilitate pentru lipsa noastră de supraveghere și control a documentelor din fundal și am fi putut face lucrurile altfel.', a transmis casa de modă.
Citește și:
Ce spun Cătălin Scărlătescu și iubita lui, Doina Teodoru, despre diferența de vârstă dintre ei
FOTO: ARHIVĂ ELLE