Oriflame este primul mare brand de cosmetice din lume care a decis sa sustina productia ecologica a uleiului de palmier prin achizitionarea de certificate GreenPalm care acopera in procent de 100% necesarul de ulei de palmier al companiei.
In anul 2010, Oriflame a aderat la Masa rotunda cu privire la producerea sustenabila a uleiului de palmier – RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil) luandu-si angajamentul sa cumpere din surse sustenabile si autorizate intreaga cantitate de ulei de palmier folosita pentru produsele companiei.
Din perspectiva industriei de cosmetice, compania Unilever, lider in domeniul sustenabilitatii, a cumparat anul trecut certificate GreenPalm pentru aproximativ 30% din necesarul de ulei de palmier, estimand ca, pana in anul 2015, sa reuseasca achizitionarea intregii cantitati integral din surse autorizate. Si Avon, una dintre marile companii de produse cosmetice, a anuntat recent ca va cumpara certificate GreenPalm.
Oriflame foloseste ulei de palmier ca ingredient in numeroase formule ale produselor cosmetice. Uleiul de palmier contribuie la dezvoltarea economica a tarilor producatoare. Cu toate acestea, exista anumite critici din partea autoritatilor de mediu legate de rapida expansiune a productiei in zone si ecosisteme sensibile. De aceea, este vital ca productia si utilizarea uleiului de palmier sa se faca in mod sustenabil, pe baze viabile din punct de vedere economic, social si de mediu.