Designerii creeaza trenduri si buyer-ii le reinterpreteaza – de vorba cu buyer-ii LUISAVIAROMA

Am stat de vorba cu buyer-ii LUISAVIAROMA despre criteriile dupa care se ghideaza atunci cand promoveaza noi designeri, conceptul de lux si viitorul online al modei.

ELLE: Dupa ce criterii selectati designerii tineri pe care ii alegeti pentru sectiunea New Talent'?

Suntem tot timpul atenti la ceea ce se intampla pe scena internationala. Sa descoperim noi talente si sa sustinem noii designeri inca de la prima lor colectie face parte din ADN-ul LUISAVIAROMA. Cautarea este complexa pentru ca trebuie sa intelegem cine are potential si cine creeaza ceva nou si modern care va avea succes in viitor.

Poti gasi idei originale pretutindeni – de la un stilist care isi prezinta colectia-capsula intr-un subsol din Paris pana la targurile internationale. Obiectivul nostru este sa gasim acel talent si sa-i oferim ocazia de a creste din toate punctele de vedere.

ELLE: Ce sfaturi ati da unui nou designer care incearca sa patrunda pe piata modei de lux?

Diversitatea este foarte importanta dar si felul in care reusesc sa isi creeze propriul loc pe aceasta piata. Sa fie atenti la calitatea materialelor pe care le folosesc si sa se asigure ca fiecare piesa prezentata este perfect din punct de vedere al croielii.

ELLE: Achizitiile online reprezinta una dintre pietele din Europa care inregistreaza cea mai rapida crestere. Pana in 2016 se estimeaza ca una din fiecare patru achizitii va fi online. Luand in considerare acest fapt, cum decideti felul in care repartizati produsele in magazin si online?

LUISAVIAROMA.COM este online de 12 ani, iar clientii nostri au ramas fideli inca de la inceput. De fapt, de ceva vreme, vanzarile noastre online reprezinta aproape 90% din total. Faptul ca vanzarile online au luat o mare amploare ne stimuleaza sa crestem si sa ne dezvoltam. Asadar, nu achizitionam produse special doar pentru online sau doar pentru magazin.

ELLE: Internetul a facut ca industria modei sa fie mult mai accesibila. In zilele noastre, toti avem o parere personala despre moda si nu ne ferim sa o spunem. Credeti ca acest lucru reprezinta o alta sursa pozitiva pe care internetul ne-o ofera sau este doar un detaliu menit a crea confuzie?

Limbajul modei reprezinta comunicare in cel mai clar mod posibil. Face parte din esenta modei sa dea nastere la idei si pareri, de multe ori contradictorii . Faptul ca internetul face comunicarea sa fie imediata este un lucru natural.

ELLE: Industria modei se extinde treptat la nivel global, mai ales datorita cresterii pietei de achizitii online. Sunt designeri care pun la indoiala ideea de a crea patru colectii pe an. Luand acest lucru in considerare, care este parerea voastra fata de indepartarea designerilor de colectiile de sezon si daca acest lucru va influenta vanzarile online?

Pentru un talent nou, doua colectii pe an sunt suficiente. Nevoia a a exista doua colectii pe sezon este cauzata de transporturi si vanzari. Capacitatea de a livra o colectie Primavara/Vara in luna decembrie ii ofera designerului o vizibilitate mai buna si o perioada de vanzari mai mare, tinand cont ca este vorba de perioada decembrie-iunie. Colectiile de pe catwalk, pentru ca ofera piese mai speciale si exclusiviste, au expunere pentru o durata de doar patru luni.

ELLE: Ati observat o noua tendinta in domeniul achizitionarii pieselor vestimentare in tendinte, care ar putea sa reprezinte un interes designerilor „Not Just a Label', tinand cont de modul in care lucreaza si de resursele pe care le detin? Este luxul cel mai important lucru pe care il cautati la un brand si ce reprezinta cu exactitate acest lucru, dupa parerea voastra?

Designerii creeaza trenduri si buyer-ii doar le reinterpreteaza pentru segmentul lor de piata, asadar nu suntem noi aceia care sugereaza trendurile. Conceptul nostru de lux nu se rezuma doar la pretul materialului sau a broderiei, ci viziunea moderna dupa care sunt reinterpretate acestea.

ELLE: Cele patru mari capitale ale modei reprezinta axa in jurul carora se invarte lumea modei, ori lucrurile s-au schimbat in momentul de fata si sezonul de buying s-a extins pe tot parcursul anului?

Exista si alte capitale ale modei care incearca sa-si impuna Saptamana modei si reprezinta, fara indoiala, locuri asupra carora merita sa iti indrepti atentia. Cu toate acestea, New York, Milano, Paris si Londra sunt in topul listei.

Traducere si adaptare: Teodora Dragusin

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din fashion