Afla de azi, prin intermediul proiectului exclusiv #ELLEwhosnext, care sunt starurile modei romanesti de maine!
Daniela Culev este fashion blogger, antreprenor incepator (proprietara The Flavour Atelier) , model scout si studiaza psihologia in cadrul unui program de masterat. Vine din Republica Moldova si ne-a atras atentia prin intermediul blogului ei de stil personal, care o anunta drept foarte tanara vedeta a street-style-ului made in Moldova.
ELLE: De unde a pornit ideea blogului tau?
Daniela Culev: De la dorinta de a promova atelierul si ideea de a confectiona ceva individual. Pe langa acest motiv, aveam mai mereu cereri, eram intrebata de unde am cumparat piesele vestimentare si cum pot fi gasite. Am zis sa rezum aceasta informatie pe blog prin poze si texte, postand ceea ce port, uneori cum ma imbrac zilnic sau pur si simplu prin modul de a combina hainele.
ELLE: Cum de ai ajuns sa faci haine?
D.C.: Bunica si mama mea mereu isi faceau singure hainele, bunica pentru ca e obsedata de ele si-i place sa posede lucruri de durata si de calitate, iar mama pentru ca e interpreta si avea nevoie mereu de haine unicat si cusute manual pentru scena. Iar eu am crescut cu ideea ca lucrurile cusute la atelier sau la croitor sunt irepetabile si, daca ai un pic de fantezie, atunci e un mare plus sa fii unica si sa-ti exprimi ideile prin lucrurile care le porti.
ELLE: Care crezi ca sunt principalele calitati ale unui produs fashion in zilele noastre?
D.C.: Calitatea si cat de modern sau de inovator este construit produsul. Lumea in ziua de azi e plictisita de majoritatea produselor, asteapta ceva nou in fiecare sezon, iar lucrurile care sunt cat mai neobisnuite si inovatoare vor avea de castigat. Neaparat sa fie purtabile, lucrurile care se fac pentru arta sunt frumoase si deosebite, insa rar purtabile.
ELLE: Cum ai descrie industria de moda din Republica Moldova?
D.C.: Tara mea este deocamdata in dezvoltare la acest capitol, din cauza lipsei magazinelor de fast fashion care vand produse de masa, cum ar fi Zara sau H&M. Ele ar ajuta cumva la dezvoltarea acestei ramuri, insa economia nu ne permite asta in acest moment. Producatorii locali incearca sa faca un produs cat mai ieftin pentru ca acesta sa fie cumparat, de aceea si calitatea lasa de dorit. Zic de calitate pentru ca lumea cumpara mai mult lucruri de masa si oamenilor le pasa mai mult de preturile accesibile, din cauza starii financiare precare.
ELLE: Dar pe cea din Romania?
D.C.: Romania, la acest capitol, e mult mai dezvoltata, pentru ca e o tara mai mare si cu multe posibilitati, poarta Uniunii Europene a deschis mai multe usi spre dezvoltarea acestui capitol si usurarea acestuia, chiar si din punct de vedere logistic conditiile sunt avantajoase. Ma bucura faptul ca Romania are designeri cu renume international si ca acest numar creste in fiecare an.
ELLE: La modul ideal, unde te imaginezi peste cinci ani?
D.C.: Imi imaginez si doresc ca afacerea pe care am inceput-o sa se ridice la un nivel international, unde o sa imi pot dezvolta brand-ul in mai multe ramuri. Mi-as dori sa fac parte din industria modei din Republica Moldova nu numai prin crearea hainelor, dar si prinpromovarea culturala a modei pentru lumea de aici.