Fiecare epoca isi are vizionarii si geniile ei, care lasa in urma lor o lume noua, schimbata radical.
Dar asta nu se intampla, aproape niciodata, fara o lupta acerba cu oamenii si sistemul pe care vor sa le schimbe prin creatia lor. In Reteaua de socializare, regizorul David Fincher si scenaristul Aaron Sorkin ne dezvaluie momentul in care a fost creat Facebook, cel mai revolutionar fenomen informatic de socializare de la inceputul acestui nou secol – prin perspectiva oamenilor super-inteligenti, care pretind, fiecare in parte, ca ei sunt inventatorii. Rezultatul este o drama in care se lupta cu forte egale atat creatia cat si distrugerea; o lupta in care nu ni se prezinta un singur punct de vedere, ci povestile contradictorii, ideile diametral opuse si relatiile sociale in plina metamorfoza, care definesc lumea noastra de astazi.
Fiind relatat din mai multe perspective, filmul porneste de pe coridoarele universitatii Harvard, conducandu-ne apoi pana in birourile de la Palo Alto, pentru a reda apoi entuziasmul zilelor in care se prefigura acest fenomen cultural ce a schimbat fata lumii – si felul in care el a unit un grup de tinere genii in informatica, pentru ca apoi sa le dezbine.
In mijlocul acestui tumult se afla Mark Zuckerberg (JESSE EISENBERG), stralucitul student de la Harvard care a conceput un website ce parea sa redefineasca peste noapte relatiile dintre oameni; Eduardo Saverin (ANDREW GARFIELD), pe vremuri cel mai bun prieten al lui Zuckerberg, care a asigurat finantarea de inceput a tinerei lor firme de soft; fondatorul Napster, Sean Parker (JUSTIN TIMBERLAKE) care a pus Facebook-ul in bratele investitorilor din Silicon Valley; si gemenii Winklevoss (ARMIE HAMMER si JOSH PENCE), colegii de grupa de la Harvard, care au sustinut ca Zuckerberg le-a furat ideea si l-au dat in judecata pentru paternitatea ei.
Fiecare isi are versiunea lui asupra felului cum s-a nascut Facebook – dar ei contribuie cu totii la ceea ce s-ar putea numi un portret, pe mai multe planuri, al succesului numarul 1 al secolului actual – un portret in care se tes atat visele tinerilor sai cei mai inteligenti cat si realitatile concrete ale epocii.