Să fii respectată este o nevoie emoțională cât se poate de normală. Iar respectul nu se aplică doar în relația de cuplu sau cu apropiații, ci și în relațiile de colegialitate sau de serviciu. Cum la job îți petreci o mare parte din viață, nu este indicat să trăiești într-un mediu profesional abuziv, iar pe lângă limitele pe care este necesar să le impui, anumite comportamente îți vor câștiga respectul colegilor și șefilor.
Punctualitatea
Se referă nu doar a ajunge la serviciu la ora care trebuie, ci a și participa la ședințe fără să întârzii, ori să livrezi materiale, proiecte la termenul limită stabilit. Mai ales la munca în echipă acest aspect este esențial.
Sinceritatea
Oamenii sunt supuși greșelii, și chiar și cele mai atente persoane pot comite la un moment dat o eroare. E mai simplu să recunoști unde ai dat greș, să găsești soluții alături de superiori, decât să persiști din greșeală în greșeală încercând să o acoperi pe prima. Onestitatea se rezumă și la asumarea nivelului de pregătire. Nu știi cum să rezolvi o anumită problemă? Întrebi, te documentezi.
Arăți recunoștință
O atitudine arogantă sau de îndreptățire nu va crea niciodată relații sănătoase sau puternice. Ok, poate nu îți dorești să devii cea mai bună prietenă cu colegii, este alegerea ta, însă aprecierea, un banal mulțumesc vor face minuni pentru o relație decentă de colegialitate.
Oferi ajutor
Un coleg nou venit căruia îi este greu la început, o colegă care nu se descurcă cu o sarcină anume. Dacă o roată este desumflată, mașina nu doar că va înainta greu, dar și unele componente se vor strica. Ceva similar se întâmplă și cu lucrul în echipă, ceea ce presupune să fiți uniți, să fiți disponibili unii pentru ceilalți.
Pasiunea muncii
Ești plictisită, total lipsită de interes? Ceilalți vor observa, iar calitatea muncii tale în mod cert va avea de suferit. Dacă nu ești încântată de actualul job este mult mai benefic pentru tine să te îndrepți către alt domeniu unde chiar vei fi pasionată de ceea ce faci, iar rezultatele vor fi pe măsură.
Flexibilitatea…
… înseamnă să fii deschisă la sugestii, la propuneri, să lași rigiditatea de-o parte. Nu există numai felul tău de a rezolva lucrurile, iar din mai multe idei poate ieși chiar ceva constructiv. Mai mult, e o foarte bună oportunitate pentru tine de a învăța ceva, de a te dezvolta. Proces continuu, indiferent cât de pricepută ești în meseria ta.
Unitatea
Am menționat deja spiritul de echipă care până la urmă creează acel mediu sigur emoțional. Știi că aparții comunității profesionale dar și comunității cu care te întâlnești zilnic și lucrezi împreună. Hărțuirea, nedreptățile nu sunt fenomene neobișnuite la locul de muncă. Poziția ta? De a nu le pune în act, a nu le tolera și în niciun caz încuraja la alții.
Citește și:
Strategii care te fac plăcută și îți îmbunătățesc capacitatea de comunicare
Foto: PR