Tommy Hilfiger – Ready to rock

O intalnire cu un designer de talia lui Tommy Hilfiger este un privilegiu, dar cu atat mai placut e atunci cand descoperi o persoana deschisa si calda.

Wow! Dar ea cine este?, ma intreaba Tommy Hilfiger (da, chiar el) despre Roxana Voloseniuc, in momentul in care am pasit amandoua in biroul sau new-yorkez din Soho, de la etajul 35 (eu ii fusesem prezentata prima). Se uita la ea cu ochi mari, plini de admiratie. Roxana purta o fusta structurata si o camasa din matase (dintre cele mai clasice), iar Hilfiger a intrebat-o cu ce e imbracata. „Acesta este stilul de femeie care mi-ar placea sa imi poarte creatiile!, spune el intorcandu-se spre cei din staff-ul sau si aratind spre Roxana.

Tommy Hilfiger este cel mai bun ambasador al propriului brand, unul tipic american, numit si „the preppy look (cu alte cuvinte, acel look clasic de Ivy League). Tommy purta in acea zi o camasa alba, o pereche de pantaloni rosii si acea curea, 100% americana, cu un aer sport, in dungi alb cu bleumarin. De altfel, alb-rosu-bleumarin sunt culorile care l-au consacrat, si cu totii ne amintim ca in America, la inceputul anilor 80, toata lumea facuse o pasiune pentru noul brand.

Probabil si pentru ca Hilfiger este omul care intruchipeaza perfect visul american – si o si recunoaste: „Cred ca notiunea de vis american s-a nascut odata cu primii oameni care au ajuns aici, fara nimic, care au muncit din rasputeri si au reusit sa stranga averi. Probabil, pentru ca si eu am inceput de la zero si mi-am cladit afacerea din nimic, oamenii ma vad ca o intruchipare a acestui mit, The American Dream. Și poate ca asa si este!.

Inainte sa termine liceul, la 18 ani, tanarul Tommy si-a deschis un magazin numit „Peoples Place, afacere care in scurt timp s-a dezvoltat si s-a transformat intr-un lant de zece magazine. Totul a inceput cu pasiunea lui cea mai mare, cea de a personaliza orice pereche de jeansi care ajungea in mainile sale. Dar in 1979 Peoples Place a dat faliment. Departe de a renunta, Hilfiger s-a ambitionat si mai tare si a hotarat sa creeze brand-ul ce-i poarta si azi numele. A refuzat sa lucreze pentru designeri consacrati, reusind sa ajunga la performantele de azi „pe barba lui, cum s-ar spune. Hilfiger este cel care a generat asa-zisa „revolutie casual de la inceputul anilor 80, cand lumea s-a hotarat sa renunte la imbracamintea corecta si plictisitoare reprezentata de clasicele costume de birou.

0Z2A0299

Domnica Margescu, Roxana Voloseniuc si Tommy Hilfiger

Revenind la ziua petrecuta cu Tommy Hilfiger, trebuie sa va marturisesc ca designerul se afla intr-o stare euforica. Era de-a dreptul incantat de colectia sa pentru primavara-vara 2015, pe care urma sa o prezinte a doua zi! Un moodboard imens, cat un perete intreg, cu si despre artisti rock, trona in biroul sau, iar vizavi erau agatate tot felul de piese ce te duceau cu gandul la muzica, festivaluri si spectaculosii ani 70.

Tommy este (inca din adolescenta) un mare fan al rocknroll-ului – intotdeauna i-a placut sa se inspire din scena britanica rock a anilor 70 si, mai mult, sa se imbrace precum Hendrix, Mick Jagger sau cei de la The Beatles. „Am cautat prin arhiva mea si am gasit Rock Style, o carte pe care am tiparit-o in 96, despre tinutele starurilor rock care-mi placeau cel mai mult. De aici au pornit ideile mele pentru aceasta colectie – cu toate ca nu e o noutate, noi am avut mereu o relatie speciala cu starurile pop&rock. Cred cu tarie ca arta, muzica si cultura pop, in general, fac ca moda sa mearga inainte, sa evolueze. Am vrut sa creez haine pentru fetele tinere de azi, care viseaza la acel stil libertin de viata tipic anilor 70. Am folosit pene, blana si foarte multe ornamente. Ador stelele, asa ca am multe imprimeuri cu stele, apoi mai am piele (intoarsa sau crapata) si am folosit foarte mult si arta tatuajului, transpusa in imprimeuri. Vor fi 55 de tinute stralucitoare, de rockstar adevarat, iar podiumul va fi transformat intr-o scena de festival de muzica hippie!, ne povestea el despre colectia ce urma sa fie prezentata.

Si asa a fost! Fiecare cuvant rostit de Tommy cu o zi inainte de show s-a adeverit. Cu toate ca stiam oarecum ce urma sa se intample, in momentul in care am intrat in Park Avenue Armory si am vazut decorul fabulos semnat Hilfiger am ramas uimita (si va spun sincer, nu este prima data cand vad un decor spectaculos!).

In fine, dupa ce ne-a vorbit cu atata pasiune despre piesele sale de primavara, Tommy ne-a invitat (pe Roxana si pe mine) la „masa lui de lucru ca sa stam de vorba despre… orice! Hilfiger este genul de om sigur pe faptele si pe vorbele lui, relaxat si foarte optimist. In ora pe care am petrecut-o impreuna a zambit mai tot timpul. L-am intrebat despre succesul lui si daca acesta i-a schimbat personalitatea. „Sa stii ca am stiut mereu ce vreau sa fac, am simtit din prima ca voi avea succes si cel mai important este faptul ca imi iubesc in continuare meseria la fel ca la inceput. Da, am si muncit enorm, recunosc. Dar de fiecare data cand ajung la un anumit nivel imi doresc si mai mult. Chiar si azi simt ca trebuie sa merg mai departe, vreau sa incerc lucruri noi, diferite, vreau sa imi extind cunostintele, afacerea si, in general, tot ceea ce fac. Vreau sa continui sa cresc! La sugestia noastra, ne-a promis solemn ca va veni in Romania, unde are zece magazine cu colectii pentru femei, barbati si copii, in toata tara (si despre care stie ca are o arhitectura traditionala superba, oameni minunati si mancare excelenta!).

Am realizat, in aceasta incursiune in universul Tommy Hilfiger, cat de actuale si moderne sunt ideile si actiunile casei – de exemplu, alegerea Alexei Chung drept responsabila de contul de Instagram @tommyhilfiger pe toata perioada Saptamanii Modei de la New York. Tot la New York au lansat si programul First Timers, initiativa ce permite accesul la show al unor formatori de opinie din industria digitala, din afara modei, pentru ca acestia sa prezinte celor ce ii urmaresc experienta lor personala la un show de moda. Roxana, care mai nou este „dependenta de retelele de socializare a deschis – evident – discutia despre acest subiect. „Cateodata mi se pare frustrant ca pe Internet exista atat de multe voci fara substanta. Daca pana nu demult revistele aveau cea mai mare influenta, prin voci autorizate, acum parca toata lumea e pe teren – dar fara nici un arbitru, i-a spus Roxana lui Hilfiger.

„Da, este adevarat, dar nu prea avem ce face. Nu ai cum sa controlezi asa ceva. Trebuie doar sa continuam sa facem ce am facut si pana acum, cat de bine putem. Peste tot exista oameni care ori iubesc, ori detesta un anumit lucru. Noi trebuie sa fim suficient de puternici si sa ne continuam drumul, fara a da o importanta prea mare acestor lucruri. Brand-ul Tommy Hilfiger are multi cumparatori si stim ca stilul, forma, calitatea si pretul produselor noastre sunt ideale, ne spune Hilfiger foarte ferm. Ne explica apoi fara patima ca in ziua de azi nu ai cum sa nu te uiti pe Instagram sau Facebook, mai ales daca lucrezi in moda. Totul se misca atat de repede, iar noi depindem (din pacate sau din fericire) de toate aceste retele de socializare. Ceea ce se scrie pe Instagram sunt, totusi, doar opiniile catorva oameni, mai adauga el. „Daca ar fi reprezentat majoritatea clientilor nostri m-ar fi interesat mai mult, dar asa nu este cazul.

Tommy Hilfiger joaca un rol important in lumea modei. Este prezent de peste 30 de ani pe aceasta scena, practic a asistat si a participat la o parte importanta din istoria modei contemporane, asa ca perspectiva sa e ampla. „Acum 25 de ani competitia era alta. Azi, brand-urile mass market ar putea sa domine piata de moda. Si totusi, in ciuda faptului ca piata de moda a evoluat total imprevizibil in cei 30 de ani de existenta ai brand-ului, Hilfiger a reusit sa se mentina acolo unde si-a dorit, iar asta pentru ca a avut mereu o viziune si idei foarte clare in ceea ce priveste marca sa.

„Pentru mine, consumatorul meu este pe primul loc. Intotdeauna ma asigur ca toti clientii mei primesc calitatea cea mai buna la un pret la fel de bun. Imi place sa ii surprind mereu, intr-un mod cat mai placut, evident, adauga designerul american. Și inca un ingredient al succesului sau: Tommy ne marturiseste ca pana acum nu a existat nici un moment in care sa-i lipseasca inspiratia sau ideile. Dimpotriva: „Am avut mereu mult mai multe idei decat am putut sa pun in practica, ceea ce e si bine, dar si rau. Trebuie doar sa traiesti, sa te uiti in jur si gasesti idei la nesfarsit! Se intampla lucruri foarte interesante pe lumea asta. Numai daca te uiti la filmele retro, din anii 40, care sunt absolut minunate, poti gasi zeci de surse de inspiratie. Perioada preferata a lui Hilfiger este fara doar si poate cea de la sfarsitul anilor 60, inceputul anilor 70: „Atunci a avut loc o adevarata revolutie in moda, s-a inventat un nou tip de cool.

Hilfiger face parte din acea categorie de oameni carora le place viata. Adora sa calatoreasca (nu poate sta intr-un singur oras mai mult de doua saptamani), asa ca isi petrece timpul intre Miami, Los Angeles, St. Tropez, Aspen, Hong Kong etc. In tinerete, Andy Warhol era partenerul lui de distractie si apoi, de-a lungul timpului, a colaborat si s-a imprietenit cu foarte multi artisti: David Bowie, Beyoncé, Britney Spears, Usher, Snoop Doggy Dog (care a purtat in 94, la celebra emisiune Saturday Night Live, un T-shirt oversized semnat Hilfiger, moment in care brand-ul a ajuns sa fie iubit si de un alt fel de public). „Cred ca artistii pop&rock au o mare influenta asupra publicului din simplul motiv ca foarte multi tineri ii privesc cu admiratie, ne mai spune Hilfiger, despre care am aflat ca este si un mare colectionar de arta si ca adora sa descopere mereu artisi tineri (in editia din decembrie veti putea vedea imagini exclusive cu casa lui din Miami!).Model-Finale-02

Am fost surprinse sa aflam ca Lagerfeld este omul pe care Hilfiger il admira cel mai mult: „Are un caracter aparte. Cred ca si Armani este genial, iar pe Gianni Versace l-am adorat, a fost minunat!. La fel de surprinse am fost si cand am aflat ca pentru Tommy Hilfiger lucreaza 250 de designeri sau ca sediul principal al brand-ului este la Amsterdam! „Acum 13 ani, mi s-a parut o idee foarte buna ca sediul nostru sa fie in mijlocul Europei, mai ales ca in acea perioada brand-ul crestea foarte repede in aceasta zona. Acum, insa, ne-am impartit, eu conduc partea americana si Fred Gehring, presedintele companiei, care locuieste la Amsterdam, conduce partea din Europa. In 2010, olandezul Fred Gehring a cumparat compania si a devenit CEO pe partea operationala, iar Hilfiger a ramas designerul si omul care hotaraste incotro se indreapta brand-ul.

Timpul petrecut cu designerul american si conversatia pe care am avut-o cu el ne-au dezvaluit un om prietenos si cald. Daca de cele mai multe ori interviurile cu personalitati de talia lui sunt atent monitorizate de oamenii lor de PR, dotati cu telefoane, casti si ceasuri (si care dupa fix 20 de minute iti fac semn ca trebuie sa inchei conversatia), de data asta am stat mai bine de o ora impreuna cu un om echilibrat, stapan pe sine, foarte comunicativ si dezinvolt. Ba chiar, la final, ne-a facut si cateva marturisiri cu o nota mai personala, despre familia sa: „Am o sotie minunata si cinci copii la fel de minunati! Dar, recunosc, echilibrul meu vine si din faptul ca am libertatea de a calatori. Imi place ca viata mea sa fie intr-o continua miscare!. La acest echilibru personal contribuie si personajele pentru care creeaza: „Fac haine pentru oameni cu principii morale si valori puternice. Astfel de caractere imi doresc sa ajunga si copiii mei. Din pacate, nu cred ca sunt suficiente persoane morale pe lumea asta.

Colectiile Tommy Hilfiger sunt disponibile in magazinele Tommy Hilfiger din tara.

Foto: Andreea Goia, Imaxtree, Tommy Hilfiger

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle