Fulvio Maria Scavia, nepotul celui care a pus bazele Scavia, stie cum sa aprecieze frumusetea si originalitatea. Si reuseste sa le gaseasca in fiecare femeie.
Geniul din spatele Scavia a dezvaluit care sunt secretele din spatele brandului si cum isi gaseste inspiratia pentru a crea piese uimitoare de bijuterie.
ELLE: Cum a inceput povestea Scavia?
Fulvio Maria Scavia: Povestea Scavia incepe cu bunicul meu, Domenico, care a fost un mestesugar, un veritabil tehnician. El crea bijuterii pentru alti bijutieri de renume din acea perioada, iar in 1911 a decis sa puna bazele propriei companii, in Valenza. Dupa moartea bunicului meu si Primul Razboi Mondial, mama mea a preluat compania, dezvoltand afacerea intr-un mod comercial. Din pacate, fabrica bunicului meu a fost distrusa intr-un incendiu in timpul razboiului. Mama a fost cea care a reusit sa creasca afacerea, insa ea nu crea bijuterii, comertul era punctul ei forte.
In 1967, am inceput si eu sa lucrez la afacerea familiei si mi-am propus sa redeschid vechea fabrica a bunicului meu. Din acel moment, compania a fost condusa dupa alte principii, am construit o anumita reputatie a brandului si am inceput sa cream bijuterii originale.
ELLE: Ati fost foarte apropiat de mama dumneavoastra, Sara, si este clar ca aceasta a fost o persoana foarte speciala. Cum v-a influentat si cum incercati sa aduceti spiritul ei in creatiile dumneavoastra?
F.M.S.: Mama mea a fost unul dintre cei mai frumosi si destepti oameni pe care i-am cunoscut, o doamna minunata. In procesul de creatie al unei bijuterii consider ca mana unui barbat este foarte importanta, deoarece este foarte structurala, ferma, insa este nevoie si de o nota de feminitate, de parerea unei femei, de aceea a fost o placere sa lucrez cu mama mea.
Este nevoie de modestie, nu sunt un geniu, in ciuda experientei mele, am nevoie de sfaturi. O femeie te poate surprinde, iti poate arata noi modalitati de a crea o bijuterie. Acum, nu o mai am pe mama, insa le am alaturi pe angajatele mele, pe fiica mea, pe sotia mea.
ELLE: Sunteti tatal a doi copii, o fata de 21 de ani si un baiat de 16. Cei doi va impartasesc pasiunea pentru bijuterii si planifica sa preia afacerea?
F.M.S.: Fiica si fiul meu vor continua sa conduca aceasta afacere. Fiica mea, in varsta de 21 de ani, a inceput deja sa lucreze cu mine. Scavia va continua sa fie o afacere de familie, nu imi doresc ca brandul meu sa fie vandut pe piata de capital.
ELLE: In vasta perioada de activitate, ati creat bijuterii pentru numeroase vedete, Elizabeth Taylor fiind una dintre acestea, pentru care ati creat cerceii in forma de spirala Sandra’, in 1988. Daca ar fi sa alegeti o singura piesa preferata, creata pentru o celebritate, care ar fi aceasta?
F.M.S.: Detest modalitatea in care unele companii creeaza bijuterii pentru anumite vedete, oferindu-le aceste bijuterii in dar, pentru a obtine un profit in urma mediatizarii pe spinarea celebritatilor.
Am creat un inel superb, in forma de castel, pentru Sharon Stone. Eram impreuna la cina in New York si ea mi-a povestit ca daca s-ar fi nascut in alte timpuri, i-ar fi placut sa fie o printesa si sa locuiasca intr-un castel, pe care mi l-a descris. In timp ce ea vorbea, am inceput sa schitez un inel, in forma de castel, cu un turn.
ELLE: Care sunt materialele cu care va place sa lucrati, ce metale si pietre preferati?
F.M.S.: Imi plac aurul si platina. Insa, cel mai multi imi place aurul, pentru ca are putere, platina este maleabila, perfecta pentru detalii. Imi plac foarte mult culorile si atunci cand lucrez cu pietre prefer smaraldul si safirul. Imi plac si diamantele, insa doar atunci cand sunt unice, intr-o alta forma. Nu imi plac pietrele care seamana intre ele, deoarece ma plictisesc.
Diamantele sunt dedicate clientilor noi, fiecare tanara care nu a avut o bijuteie isi doreste diamante, incepe cu aceasta piatra. Insa, cand se maturizeaza si detine o cultura a bijuteriilor, incepe sa aprecieze si celelalte pietre pretioase.
ELLE: Cum ati ales bijuteriile destinate publicului din Romania?
F.M.S.: Nu aveam nici cea mai vaga idee despre ce le-ar placea femeilor din Romania, pur si simplu nu stiam ce le atrage. Avusesem in trecut cativa clienti din Romania si m-am bazat pe aceasta experienta limitata. Insa, in timp, vom aduce in Romania si alte piese de bijuterie: mai formale, mai nonconformiste, mai scumpe, mai ieftine. Astfel vom reusi sa intelegem ce se potriveste intr-o mai mare masura clientelei de aici.
ELLE: Ati mentionat in repetate randuri ca bijuteriile pe care le creati sunt inspirate din femeile pe care le-ati intalnit de-a lungul timpului si ca incercati sa personalizati fiecare piesa. Daca ar fi sa creati o bijuterie pentru femeile din Romania, cum ar fi aceasta?
F.M.S.: Femeile din Romania se aseamana foarte mult cu femeile din Italia. Sunt frumoase, elegante, chic. Chiar si tinerele, desi poate nu sunt bogate, sunt foarte aranjate si atente la detalii. Cred ca cea mai potrivita culoare pentru femeile din Romania ar fi verde si as folosi desigur, smaraldul. Iar dintre metale, aurul alb sau galben.
Imaginatia mea incepe sa lucreze de fiecare data cand am in fata o femeie. Dupa o experienta de 35 de ani de colaborare cu acestea, am ajuns sa cred ca exista 5 sau 6 categorii de femei: cele subtiri, cele nervoase, cele romantice, cele tacute. Cand intalnesc o noua femeie, o plasez in una dintre aceste categorii si retin anumite detalii despre aceasta. In momentele de creatie, cand schitez o noua piesa de bijuterie, imi revin in minte aceste detalii, spre exemplu modul de a privi. Nu orice se potriveste oricui. Filozofia mea este o atitudine diferita pentru fiecare femeie.
Page: 1 2