Scavia – bijuterii create pentru fericire!

Povestea Scavia a inceput acum mai bine de o suta de ani, cu un simplu mestesugar pasionat de bijuterii, in Italia. Astazi, Scavia a ajuns sa fie unul dintre cele mai apreciate branduri de bijuterii din lume.

Scavia - bijuterii create pentru fericire!

Fulvio Maria Scavia, nepotul celui care a pus bazele Scavia, stie cum sa aprecieze frumusetea si originalitatea. Si reuseste sa le gaseasca in fiecare femeie.

Geniul din spatele Scavia a dezvaluit care sunt secretele din spatele brandului si cum isi gaseste inspiratia pentru a crea piese uimitoare de bijuterie.

ELLE: Cum a inceput povestea Scavia?
Fulvio Maria Scavia: Povestea Scavia incepe cu bunicul meu, Domenico, care a fost un mestesugar, un veritabil tehnician. El crea bijuterii pentru alti bijutieri de renume din acea perioada, iar in 1911 a decis sa puna bazele propriei companii, in Valenza. Dupa moartea bunicului meu si Primul Razboi Mondial, mama mea a preluat compania, dezvoltand afacerea intr-un mod comercial. Din pacate, fabrica bunicului meu a fost distrusa intr-un incendiu in timpul razboiului. Mama a fost cea care a reusit sa creasca afacerea, insa ea nu crea bijuterii, comertul era punctul ei forte.
In 1967, am inceput si eu sa lucrez la afacerea familiei si mi-am propus sa redeschid vechea fabrica a bunicului meu. Din acel moment, compania a fost condusa dupa alte principii, am construit o anumita reputatie a brandului si am inceput sa cream bijuterii originale.

ELLE: Ati fost foarte apropiat de mama dumneavoastra, Sara, si este clar ca aceasta a fost o persoana foarte speciala. Cum v-a influentat si cum incercati sa aduceti spiritul ei in creatiile dumneavoastra?
F.M.S.: Mama mea a fost unul dintre cei mai frumosi si destepti oameni pe care i-am cunoscut, o doamna minunata. In procesul de creatie al unei bijuterii consider ca mana unui barbat este foarte importanta, deoarece este foarte structurala, ferma, insa este nevoie si de o nota de feminitate, de parerea unei femei, de aceea a fost o placere sa lucrez cu mama mea.
Este nevoie de modestie, nu sunt un geniu, in ciuda experientei mele, am nevoie de sfaturi. O femeie te poate surprinde, iti poate arata noi modalitati de a crea o bijuterie. Acum, nu o mai am pe mama, insa le am alaturi pe angajatele mele, pe fiica mea, pe sotia mea.

ELLE: Sunteti tatal a doi copii, o fata de 21 de ani si un baiat de 16. Cei doi va impartasesc pasiunea pentru bijuterii si planifica sa preia afacerea?
F.M.S.: Fiica si fiul meu vor continua sa conduca aceasta afacere. Fiica mea, in varsta de 21 de ani, a inceput deja sa lucreze cu mine. Scavia va continua sa fie o afacere de familie, nu imi doresc ca brandul meu sa fie vandut pe piata de capital.

ELLE: In vasta perioada de activitate, ati creat bijuterii pentru numeroase vedete, Elizabeth Taylor fiind una dintre acestea, pentru care ati creat cerceii in forma de spirala Sandra', in 1988. Daca ar fi sa alegeti o singura piesa preferata, creata pentru o celebritate, care ar fi aceasta?
F.M.S.: Detest modalitatea in care unele companii creeaza bijuterii pentru anumite vedete, oferindu-le aceste bijuterii in dar, pentru a obtine un profit in urma mediatizarii pe spinarea celebritatilor.
Am creat un inel superb, in forma de castel, pentru Sharon Stone. Eram impreuna la cina in New York si ea mi-a povestit ca daca s-ar fi nascut in alte timpuri, i-ar fi placut sa fie o printesa si sa locuiasca intr-un castel, pe care mi l-a descris. In timp ce ea vorbea, am inceput sa schitez un inel, in forma de castel, cu un turn.

ELLE: Care sunt materialele cu care va place sa lucrati, ce metale si pietre preferati? 54--Loto-8497
F.M.S.: Imi plac aurul si platina. Insa, cel mai multi imi place aurul, pentru ca are putere, platina este maleabila, perfecta pentru detalii. Imi plac foarte mult culorile si atunci cand lucrez cu pietre prefer smaraldul si safirul. Imi plac si diamantele, insa doar atunci cand sunt unice, intr-o alta forma. Nu imi plac pietrele care seamana intre ele, deoarece ma plictisesc.
Diamantele sunt dedicate clientilor noi, fiecare tanara care nu a avut o bijuteie isi doreste diamante, incepe cu aceasta piatra. Insa, cand se maturizeaza si detine o cultura a bijuteriilor, incepe sa aprecieze si celelalte pietre pretioase.

ELLE: Cum ati ales bijuteriile destinate publicului din Romania?
F.M.S.: Nu aveam nici cea mai vaga idee despre ce le-ar placea femeilor din Romania, pur si simplu nu stiam ce le atrage. Avusesem in trecut cativa clienti din Romania si m-am bazat pe aceasta experienta limitata. Insa, in timp, vom aduce in Romania si alte piese de bijuterie: mai formale, mai nonconformiste, mai scumpe, mai ieftine. Astfel vom reusi sa intelegem ce se potriveste intr-o mai mare masura clientelei de aici.

ELLE: Ati mentionat in repetate randuri ca bijuteriile pe care le creati sunt inspirate din femeile pe care le-ati intalnit de-a lungul timpului si ca incercati sa personalizati fiecare piesa. Daca ar fi sa creati o bijuterie pentru femeile din Romania, cum ar fi aceasta?
F.M.S.: Femeile din Romania se aseamana foarte mult cu femeile din Italia. Sunt frumoase, elegante, chic. Chiar si tinerele, desi poate nu sunt bogate, sunt foarte aranjate si atente la detalii. Cred ca cea mai potrivita culoare pentru femeile din Romania ar fi verde si as folosi desigur, smaraldul. Iar dintre metale, aurul alb sau galben.
Imaginatia mea incepe sa lucreze de fiecare data cand am in fata o femeie. Dupa o experienta de 35 de ani de colaborare cu acestea, am ajuns sa cred ca exista 5 sau 6 categorii de femei: cele subtiri, cele nervoase, cele romantice, cele tacute. Cand intalnesc o noua femeie, o plasez in una dintre aceste categorii si retin anumite detalii despre aceasta. In momentele de creatie, cand schitez o noua piesa de bijuterie, imi revin in minte aceste detalii, spre exemplu modul de a privi. Nu orice se potriveste oricui. Filozofia mea este o atitudine diferita pentru fiecare femeie.

ELLE: Am citit ca ati obtinut un titlu de Doctor in Drept si ca aveti studii in domeniul geologiei si filozofiei, insa ati ales sa continuati pe drumul mestesugului si al bijuteriilor. Pare a fi o legatura indestructibila. Care este lucrul care va aduce cea mai mare satisfactie atunci cand vine vorba despre companie?
F.M.S.: Compania mea este asemenea unei familii. Uneori ne mai certam, insa motivele nu sunt niciodata de mare importanta. Este o familie, o legatura stransa si ne dorim sa devenim cei mai buni. Un alt sfat primit de la mama mea a fost ca trebuie sa lucrezi in fiecare zi, cate 12 ore pe zi, fara odihna. Este modul meu de viata si pot sa zic ca succesul meu se datoreaza in mare parte acestuia. Prefer sa am in jurul meu oameni care lucreaza bine intr-o echipa, deoarece un geniu de unul singur nu semnifica nimic. O echipa este mai puternica.

ELLE: Ce este Scavia? Care este filozofia din spatele brandului?
F.M.S.: Ce este Scavia? Scavia semnifica trei lucruri: inovatie, perfectiune tehnica si fericire. Scavia creeaza bijuterii ce sunt menite sa surprinda. Chiar daca acestea continua sa fie conservatoare la baza, fiecare piesa contine o nota de inovatie, ceva care sa surprinda, sa impresioneze.
Familia mea are o experienta de peste o suta de ani in ceea ce tine de mestesugul bijuteriilor si noi incercam sa mentinem la cel mai inalt nivel procesul de fabricatie. Utilizam materiale de cea mai buna calitate, tehnologii de ultima ora si experienta bunicului meu. Al treilea pilon este fericirea. Noi nu creeam bijuterii pentru ca acestea safie tinute in seif, ci pentru femei. Atunci cand o femeie se trezeste dimineata si are nevoie sa se simta fericita, va purta o bijuterie de la Scavia si se va simti mai bine, ziua va deveni mai frumoasa.

ELLE: Ce urmeaza pentru Scavia? Ce planuiti pentru viitor?
F.M.S.: Ma voi retrage in 3-4 ani, dupa ce voi implini 70 de ani. Acum imi organizez compania pentru ca aceasta sa poata exista mai departe fara interventia mea. Fiica si fiul meu vor ocupa functii doar in baza propriilor merite, demonstrand ca sunt potriviti pentru aceasta companie.
De asemenea, ne gandim ca poate ar fi bine sa deschidem un magazin la Londra si inca unul in Statele Unite, insa nu avem nimic stabilit.

Interviu cu Marica Gotardo – Manager pe vanzari Scavia Accessories

ELLE: Am aflat ca exista, de fapt, doua companii: cea care se ocupa de bijuterii si cea care se ocupa de manufacturarea accesoriilor.
Marica Gotardo: De fapt, este o singura companie, insa sunt doua branduri, iar cel dedicat accesoriilor este condus de catre sotia domnului Scavia, Roberta Scavia. Asemeni liniei de bijuterii, si colectia de accesorii este in intregime handmade, produsa in fabrica noastra din Milano, care se afla in apropiere de fabrica de bijuterii. 409--Madawi-13145

ELLE: Pentru publicul din Romania ati adus si accesorii, nu doar bijuterii. Cum ati ales accesoriile pentru clientela din Romania?
M.G.: Pentru a alege accesoriile ne-am consultat cu partenerii nostri de aici si am ascultat sugestiile acestora, propunandu-le, la randul nostru, unele culori, materiale. A fost o munca de echipa, gama de accesorii a fost decisa in colaborare. Este inca prematur pentru definirea unor cerinte din parte publicului din Romania. Insa in urma discutiilor cu partenerii nostri am decis sa aducem clutch-uri, posetele mici, din piele de crocodil, potrivite pentru seara.
Este o colectie destul de diversa, fabricam genti, bunuri din piele, incaltaminte. De fapt, incaltamintea produsa de catre noi este una speciala, fiind un tip de incaltaminte fara calcai. Brandul Scavia Accessories a patentat aceasta metoda de manufacturare a incaltamintei.

ELLE: Cine se ocupa de colectiile de accesorii?
M.G.: Doamna Roberta Scavia se ocupa in intregime de design-ul accesoriilor, alege pielea de cea mai buna calitate, supravegheaza procesul de manufacturare si se ocupa de fiecare mic detaliu al accesoriilor.

ELLE: Produceti si accesorii personalizate, in functie de cerintele clientului?
M.G.: Da, clientul poate propune o anumita culoare, un anumit material, un anumit tip de piele.Putem adauga orice tip de piele, brandul nostru lucrand cu piele de aligator, crocodil, strut, vitel. Suntem foarte norocosi sa detinem propria noastra fabrica, astfel putem indeplini cu usurinta dorintele clientilor nostri.

ELLE: In ce alte parti ale lumii mai detineti magazine?
M.G.: In Dubai, Almaty, Baku si in Miami, insa magazinul principal este in Milano.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle