Personalizarea pieselor vestimentare, pornind de la tesatura si terminind cu detalii precum gravarea nasturilor cu propriile initiale, face din conceptul Scabal Made to Measure un must-have absolut.
Cu o colectie de peste 5.000 de materiale, Scabal se distinge pe piata designului vestimentar masculin prin colectiile Ready to Wear, Made to Measure si cele de accesorii, toate adresate unui public masculin exclusivist. Valorile Scabal – calitatea, luxul, experienta, serviciul impecabil si atemporalitatea creatiilor – fac din brand-ul belgian cea mai evidenta alegere pentru style-icon-uri precum David Beckham, Justin Timberlake sau Daniel Craig, dar si pentru figuri importante din lumea business si cea politica, precum Donald Trump sau Vladimir Putin.
Noi am stat de vorba cu cei doi barbati care se ocupa de imaginea Scabal, atit pe plan international, cit si in România: Mario Arcuri, director tehnic Scabal, cel care gindeste toate tiparele si modificarile de la un sezon la altul, si Sylvain Gadeyne, „creierul' care concepe imaginea Scabal si decorarea vitrinelor. Am aflat astfel ultimele tendinte legate de conceptul „Made to Measure.
Mario Arcuri
ELLE: Explicati-ne in citeva cuvinte conceptul „Made to Measure.
M.A.: Este vorba de un proces de creatie a unei piese vestimentare pentru fiecare individ in parte, ce tine cont de stilul personal, conformatia individuala si ocazia pentru care este conceput, dar si de tendintele internationale din sezonul respectiv. Acum am ajuns intr-un punct in care putem sa spunem ca am perfectionat procesul, l-am adus in prezent prin folosirea unor procedee, a unor materiale si a unor stiluri moderne, extinzind astfel modelele cu care lucram.
ELLE: Cum functioneaza procesul de comanda? Dupa consultatia initiala este nevoie de mai multe fitting-uri?
M.A.: Conceptul se bazeaza pe un sistem de luare a masurilor perfectionat de-a lungul timpului – nu degeaba avem 30 de ani de experienta! Pentru o eficientizare maxima, clientul are o prima intilnire, in care avem o intreaga discutie legata de alegerea croiului si a materialelor, iar dupa aceea urmeaza o singura proba, pentru ultimele ajustari, cind costumul este aproape gata.
ELLE: Pe ce criterii alegeti materialele sau modelul? Care sint tendintele in acest sezon?
M.A.: Din punctul meu de vedere, dincolo de tendinte, materiale sau modele trebuie sa existe o armonie intre obiectul vestimentar si persoana care il imbraca. Este o reteta general valabila, nu cred ca se aplica doar in cazul costumului. In acest sezon, modelele merg pe linia corpului, alungind tinuta. Bineinteles, tinem cont de individualitatea fiecaruia – daca esti mai inalt si mai slab, recomandarea noastra este ca modelul ales sa nu fie exagerat de strimt, daca esti scund, mai potrivit este sacoul cu doi nasturi… Nu exista o regula fixa, practic optiunile sint nelimitate.
ELLE: Care sint cele mai importante elemente in obtinerea unui business look perfect?
M.A.: Un costum business trebuie sa fie in primul rind discret. Vezi imediat cind un barbat e bine imbracat, fara sa percepi neaparat detaliile. Secretul sta in materiale: daca acestea sint deosebite si de cea mai buna calitate, acest lucru se vede imediat. Interesant este faptul ca din ce in ce mai multi tineri observa si apreciaza aceste detalii. Am avut si clienti cu virste intre 23 si 25 ani, care au venit initial pentru o camasa sau niste butoni si s-au intors pentru costume special concepute pentru ei. Aceasta este si cheia conceptului „Made to Measure. Odata ce ai parte de aceasta experienta, este foarte dificil sa revii la costumele mass market.
Sylvain Gadeyne
ELLE: Cum alegeti tema campaniei pentru fiecare sezon?
S.G.: De-a lungul timpului ne-am construit o imagine exclusivista si puternica. Chiar daca trend-urile nu sint tot timpul cele mai mari inovatii, incercam sa interpretam totul prin prisma viziunii Scabal. Este destul de complicat si sint foarte multe elemente de care trebuie sa tii cont, dar totul porneste de la tesaturi. Materialele sint trade mark-ul nostru. Avem o colectie generala de materiale, iar in fiecare sezon aceasta este extinsa cu noile modele.
ELLE: Care este tema din acest sezon?
S.G.: Colectia a fost inspirata de echipa nautica britanica, dar nu la modul clasic. Totul a fost conceput pentru a reda perfect stilul de viata Scabal. Fotografiile au fost realizate pe un fundal neutru, tocmai pentru a pune in evidenta tesaturile, iar elementele de decor de inspiratie navy au fost culese din toata lumea, pentru a completa tema colectiei.
ELLE: Decorarea vitrinei este la fel de importanta ca imaginile din campanie. Exista un decor personalizat pentru fiecare magazin in parte sau mergeti pe acelasi design in toate locatiile?
S.G.: Nu toate spatiile sint la fel, implicit trebuie sa ne adaptam la fiecare locatie in parte. Avem un design de baza, unde folosim elemente din campania de imagine, dar fiecare magazin are propria identitate, propriul decor. Avem atitea elemente de design frumoase in campanie, incit ar fi pacat sa ne limitam doar la citeva.
MADE TO MEASURE
Conceptul „Made to Measure marca Scabal te asteapta la Casa Frumoasa Store.
Cristina Craciun
Traducere de Ioana Minastireanu