Yep, unul din cei mai influenți oameni din cultură pop a noului mileniu „is a HUSTLA”.
Întrebat într-o conferință „pe cine admiră din generația nouă de business”, Warren Buffet (da, moșulețul ăla simpatico, care de 10 ani e mereu în top 3 richest guys) a spus molcom și pisicher: Jay Zzzz.
Jay Z este „the hustle” și, de mai bine de un deceniu, domină confortabil, cu o viziune „larger than life” lumea pop, digitală și e inspirație și pentru artiști, și pentru poeți, și pentru producers, și pentru business people. Cool rău, nu?
Știu personal minimum 3 oameni din industrie care dorm cu portretul lui Jay lângă pat și zău dacă sunt ciudați. Omul e superinspirațional și de ceva vreme mă obsedează mai rău decât o obsedează Kylie Jenner pe Kylie Minogue.:)
Îi dau un google despre personaj minimum o dată pe săptămână, am „ras” toate documentarele despre el, îi știu interviuri, muzica.
Nu încerc cu orice preț să vă conving că tipul e genial, dar vă invit să stați 2 minute și să citiți ce e mai jos. Și, s-ar putea să îngroșați bine de tot rândurile neofiților Jay Z.
- Shawn Corey Carter (numele lui real) vine dintr-o familie supersimplă și a fost crescut, împreună cu 3 frați, de o mama singură, tatăl părăsindu-și familia când Jay avea 9 ani;
- A trăit într-un cartier plin de violență, a fost drug-dealer și la 12 ani și-a împușcat fratele în umăr pentru că îi furase bijuteriile (cel puțin așa spun legendă și niște versuri by Jay-Z din 1982);
- Și-a vândut primele CD-uri direct de pe bancheta mașinii lui, pentru că niciun label nu credea în el;
- Spune că cea mai bună strategie în business este „pariază pe tine însuți”. Așa că în 96, a creat Roc-A-Fella Records, un label indie cu care și-a scos primul album, Reasonable Doubt, și a intrat direct pe locul 23 în Billboard 200. Așa a început legenda;
- Michael Jackson a pus voci pe hitul „Girls, Girls, Girls”, dar nu și-a pus numele pe piesă, din respect pentru Jay;
- Încearcă (și după 17 ani de relație) să o ducă la pizza pe Bey, în fiecare duminică, în Brooklyn;
- Își scrie TOATE versurile în minte, fără să pună pe hârtie niciun vers;
- Caută și crede enorm în valoarea „underdog”, în talente pe care nu mizează nimeni și face parteneriate cu mărci de care mulți se îndoiesc. Așa a explicat Jay alegerea lui din 2003, de a nu face parteneriat cu Nike, ci cu Reebok și compania a declarat că a vândut 30.000 de perechi de sneakers cu 200 de dolari în prima oră de la lansarea campaniei;
- Își folosește mult din avere și notorietate pentru teme sociale grele, cu relevanță pentru societatea americană. În 2013 a creat Shawn Carter Fund prin care ajută elevi din zone economice defavorizate să își ducă la bun sfârșit proiectul educațional;
- E un artist, un mare pasionat de poezie și cei care-l cunosc spun că poate vorbi la nesfârșit despre structura poetică, vers și cuvânt care schimbă.
Say „hey!” for Jay!
Foto: Instagram
Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro