Ride baby ride: femeile si motocicletele

Ati remarcat si voi ceva nou in oglinda retrovi­zoa­re? Tot mai multe femei din lumea intreaga incep sa descopere emotia si bucuria de a calatori la ghidonul propriei lor motociclete. Mihaela Frank a fost in Milwaukee, SUA, pentru a lua parte la o parada Harley-Davidson, care a adunat peste 600 motociclete conduse de femei!

Mi-a schimbat viata!'. „A fost cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodata, pentru mine.' „Niciodata nu e prea tirziu.' Sint propozitiile pe care le-am auzit cel mai des timp de trei zile petrecute in Milwaukee, un oras nici prea mare, nici chiar mic, la citiva kilometri de Chicago. Asta si „libertate', „control', „putere', „incredere de sine'. si din nou „libertate'. Nu, n-am participat la vreo reuniune religioasa si nici la vreo adunare a unei organizatii feministe, desi evenimentul la care luam parte aduna un numar impresionant de femei de pe tot cuprinsul Statelor Unite.

Cind am fost invitata sa particip la evenimentul intitulat „Celebrate Women Riders, organizat acasa la Harley-Davidson special pentru femeile care conduc acest motor le­gendar, gindul mi-a zburat instantaneu la toate cliseele legate de acest brand: gasti de baieti rai, tatuati, barbosi si trupesi, batai cu tacurile de biliard si sticle de whiskey sparte in capurile inamicilor, tipe blonde, cu pletele in vint, cocotate pe locul din spate, stringind bine barbatul asezat pe scaunul din fata si neparind de­ranjate de faptul ca acestia le gratuleaza cu numele de alint „bitch'.

Stati putin, am gresit filmul! S-o iau de la capat: femeile pe care aveam sa le intilnesc nu stateau pe locul din spate, ci manevrau singure ghidonul elegantului monstru de otel si crom. Iar barbatii lor, daca nu le insoteau alaturi, pe propriul motor, erau asezati pe scaunul din spate, pe locul pasagerului. Cit despre numele lor de alint, acesta este mult mai dragut decit cel folosit (odinioara) pentru femeile-pasager: „cupcake'. How sweet!

Am tot incercat sa-mi imaginez, pe drum, cum arata o femeie care conduce un Harley-Davidson. Tot ce stiam despre aceste motocicletele se reducea, mai mult sau mai putin, la faptul ca sint puternice, extrem de aratoase si ca fac un zgomot ingrozitor, care declanseaza toate alar­mele masinilor parcate pe strazi. Imi inchipuiam ca o femeie care conduce o astfel de aratare trebuie sa fie o Barbie de celuloid, imbracata in piele din cap pina-n picioare, cu picioare interminabile incaltate in ciocate lungi, negre si pline de tinte, care, atunci cind descaleca si isi scoate casca, isi imprastie cu o scuturare a capului pletele blonde peste umeri, pasind ca o felina, sigura pe sine si cu o privire provocatoare.DSC04047-copy

Of!… Ati pomenit cliseu mai cliseu decit asta? Cred ca am vazut prea multe spoturi publicitare in ultimii ani. In orice caz, ideea e ca abia asteptam sa le vad cu ochii mei pe aceste femei care imi aprinsesera imaginatia. Dorinta care mi s-a implinit la aproximativ o ora dupa ce am fost cazata la hotelul Intercontinental din Milwaukee – Harley inseamna, printre altele, actiune, asa ca micul grup de cinci jurnaliste venite din Europa, din care faceam parte, nu a fost lasat sa piarda timpul cu mofturi de genul jet-leg. Asta nu inseamna ca n-am fost rasfatate. Din contra: in fata hotelului ne astepta o limuzina jenant de lunga, in care ar fi incaput confortabil toata redactia ELLE Romania, plus celelalte jurnaliste (din Olanda, Austria si Italia). Acesta avea sa fie mijlocul nostru de transport pentru urmatoarele trei zile!

Primul drum: muzeul Harley-Davidson, care aveam sa aflu ca devine, in fiecare joi, locul de intilnire al posesorilor de astfel de motoare si al celor care viseaza la asta. Nu va imaginati o intilnire formala intr-o sala de muzeu. Cladirea muzeului (de fapt un complex de cladiri) este imensa si cuprinde, pe linga salile pline de exponate si istorie, un show-room, un magazin, un cochet restaurant, o cafenea si… o curte pe masura. Acolo, in curte si pe aleile dintre cladiri, erau amenajate parcari, o scena unde cinta un band, standuri unde se vindeau bere, hot-dog (n-au mici, bietii americani…) si tot felul de suveniruri. Motoarele soseau pe rind si erau dirijate eficient spre locurile de parca­re. Barbati si femei cu jachete si tot felul de ac­ce­sorii branduite Harley-Davidson descalecau si se uitau imprejur. Isi recunosteau prieteni si se imbratisau sau se plimbau uitindu-se in stinga si-n dreapta, in cautarea unor fete cunoscute. Zimbete largi pe mai toate fetele, stringeri de miini, imbra­tisari, batai pe spate, chiote si risete. O adevarata comunitate.

Tu stii care sunt cele mai rapide motociclete din lume?

De altfel, „comunitate este cuvintul-cheie pentru a descrie spiritul care a dominat cele trei zile petrecute in Milwaukee. Miile de oameni – femei si barbati – care s-au perindat in acel loc faceau parte, in mod evident, din aceeasi familie. Iar cei de la Harley-Davidson se pricep cu ade­varat sa construiasca si sa intretina acest spi­rit. Mai ales in ceea ce le priveste pe femei, care au o sectiune dedicata lor in muzeul Harley-Davidson, o multime de evenimente speciale, o revista doar pentru ele si… aprecierea celor din bransa, dar si a barbatilor posesori ai unui astfel de motor. Rezultatul este faptul ca numarul femeilor care achizi­tio­neaza si conduc un Harley-Davidson este in crestere, atit in Statele Unite cit si in lumea intreaga.

Asadar, mi-am potolit repede curiozitatea legata de cum arata o fe­meie care conduce un Harley – cit se poate de normal, ba chiar banal; daca le-ai intilni intr-un magazin, pe strada sau la locul lor de munca, nici n-ai banui cu ce se ocupa doamnele acestea respectabile in timpul liber. Au virste dintre cele mai variate, de la pustoaice pina la femei trecute de 50 de ani si preocupari din toate domeniile posibile – desi trebuie sa recunosc ca am fost uimita sa descopar ca numarul celor trecute de 40 de ani este mult mai mare decit al tinerelelor. Urmatoarea intrebare fireasca la care am simtit nevoia sa aflu raspunsul a fost ce le face pe aceste femei sa-si doreasca sa stapineasca un astfel de vehicul.

Ei bine, motivatiile sint si ele destul de variate. Unele au crescut pe linga un barbat (tata sau frate) pasionat de motoare. Altele s-au indragostit de un astfel de barbat si s-au „molipsit de pasiunea lor. Altele au trecut printr-o experienta traumatizanta (un divort, o boala cumplita, pierderea unei fiinte dragi, un accident care le-a adus aproape de moarte), iar faptul de a invata sa conduca un motor si apoi de a porni la drum, singure sau cu prietenii, a avut asupra lor un efect curativ de-a dreptul miraculos. Altele, pur si simplu au ajuns la o virsta la care au realizat ca vor sa faca ceva doar pentru ele. Oricare ar fi fost motivatia initiala, toate, dar absolut toate femeile cu care am stat de vorba sau ale caror marturii le-am citit pe site-ul celor de la Harley-Davidson spun acelasi lucru: a fost o decizie care le-a schimbat total viata. in bine.IMG_7976-copy

„Nimic nu-mi clarifica mintea mai mult decit vintul care trece pe linga mine atunci cind ma aplec impreuna cu motorul meu pentru a lua o curba; eu si Sportster-ul meu sintem una, iar soarele straluceste in casca mea si imi incalzeste haina de piele, spune una dintre ele. „Un zimbet mare imi lumineaza fata si ma cuprinde un coplesitor sentiment de libertate totala. Fac ceva in exclusivitate pentru MINE. „La putin timp dupa ce am implinit 40 de ani, am decis ca e timpul sa fac ceva pentru mine. M-am trezit intr-o dimineata, m-am inscris la cursuri si de atunci savurez fiecare moment petrecut alaturi de motorul meu – imi marturiseste o doamna cu un zimbet calm, deloc exaltat.

O alta constanta in conversatiile pe care le-am avut cit am stat in Milwaukee a fost ideea de control, de siguranta. Aproape toata lumea mi-a spus, intr-un fel sau altul, cit de important este ca atunci cind esti pe motor sa te concentrezi numai la drum si sa conduci cu responsabilitate. Pentru viata ta si a celor din jur. „Cind tin in mina ghidonul si motorul turuie, nu ma mai gindesc la nimic altceva decit la momentul prezent. Toate problemele, grijile, gindurile dispar. Sint acolo, atunci, cu toata fiinta mea, pentru ca orice moment de neatentie se poate sfirsi cu un accident. Motorul meu imi solicita trupul si mintea 100%. Hmm… si cind te gindesti la calugarii budisti care se chinuie o viata sa-si goleasca mintea de ginduri si sa se concentreze la un singur lucru. Cineva ar trebui sa le dea cite un Harley! Glumesc, desigur, dar poate ca asta are ceva legatura cu „puterea terapeutica a unei astfel de experiente.

Punctul culminant al intilnirii a fost, desigur, marea parada a motociclistelor prin Milwaukee. Imaginati-va peste 600 de motoare calarite de femei, cu panglici roz fluturind in vint! (Bineinteles, in semn de solidaritate cu lupta impotriva cancerului de sin – ca doar sintem femei, nu? De altfel, Harley-Davidson a lansat anul acesta o colectie de haine de mare succes, Pink Label, in acelasi scop.) Locuitorii din Milwaukee nu au parut deloc deranjati de sirul interminabil de motoare care se intindea pe strazile largi cit vedeai cu ochii si nici de zgomotul acestora. Ba din contra, ne-au fotografiat, ne-au zimbit de pe trotuare, ne-au facut din mina, ne-au incurajat. Eu am participat pe post de pasager si, desi mi-a placut la nebunie (dovada faptul ca in toate, dar absolut in toate pozele zimbesc cu cel mai larg zimbet al meu), sper sincer ca, daca voi mai ajunge vreodata la acest eveniment, data viitoare sa tin ghidonul cu propriile miini.DSC04032-copy

Mai tirziu, la petrecerea din centrul orasului, de dupa parada, Marianne, cea care m-a primit pe motocicleta ei, mi-a spus: „Pentru mine motorul inseamna libertate absoluta si control. Iar solidaritatea celorlati motociclisti pe sosea este extrem de emotionanta. Cind ma opresc la benzinarie, oamenii imi zimbesc, iar intotdeauna pe strada cineva imi flutura din mina. E un sentiment foarte placut. Am intrebat-o de cind conduce un Harley si mi-a spus ca a luat prima lectie anul trecut, in august, la doua zile dupa ce a implinit 54 de ani. A fost greu? „Putin. Dar, crede-ma, daca eu am putut, oricine poate, imi raspunde ea zimbind cu subinteles. Chiar oricine? Chiar si eu?! Ei bine, nu poti afla raspunsul la aceasta intrebare decit intr-un singur mod: incercind.

Ladies of Harley Romania

Imediat ce m-am intors din Milwaukee, am vrut sa aflu cit mai multe despre situatia din tara noastra. In primul rind, daca exista femei in Romania care poseda si conduc propriul Harley-Davidson, cine sint ele, ce le-a determinat sa faca aceasta alegere. Am aflat de la cei de la reprezentanta locala a brandului ca in asociatia HOG Romania (Harley Owners Group) exista si citeva femei, care au creat, dupa modelul international, un grup intitulat Ladies of Harley Romania. Iar semnalele sint ca in viitor numarul lor va creste. Trei dintre ele, Adelina Stefanut, Cristina Trepcea si Ani Cretu, ne-au imparta­sit din gindurile lor. Am aflat astfel ca si pentru ele, Harley este un mod de viata, o a doua familie. Ca, atunci cind isi conduc motorul, se simt libere si pu­ternice. Ca oamenii le admira si ca tot mai multa lume incepe sa se obis­nuias­ca cu asta. si, mai ales, ca o astfel de experienta poate fi o excelenta lectie de viata: „Am luat o lectie buna de viata, la un drum lung, venind de la mare, spune Cristina Trepcea. „Am cazut dupa o curba strinsa, pe care nu am luat-o corect. M-am convins ca, pe motocicleta, trebuie sa fii prezent in fiecare clipa si cu fiecare parte din fiinta, de la corp pina la emotii si ginduri. Aici si acum nu e o optiune. E singura optiune. Hmm… deja astfel de cuvinte nu mai erau o noutate pentru mine. Se pare ca faptul de a conduce un motor iti schimba cu adeva­rat viata, oriunde ai fi, in America sau… in Romania.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle