Dar stai linistita, nu esti singura, se pare ca majoritatea dintre noi se lasa acaparati de programul incarcat. Afla mai jos care sunt cauzele si cum sa le combati!
Munca in exces
De multe ori, avem impresia ca orele in plus sau munca pana la epuizare ne aduc cele mai mari satisfactii, transformandu-ne in angajatul ideal. De fapt, eficienta noastra ca anagajati este data de competentele dobandite de-a lungul timpului, asa ca este momentul sa investesti in tine! In loc sa petreci ore in plus la birou, participa la un curs de dezvoltare personala, mergi la o piesa de teatru interesanta sau citeste o carte buna.
Sentimentul de vinovatie
Multi dintre noi ne simtim vinovati atunci cand mergem in vacanta sau chiar daca ne luam concediu medical, fiind ingrijorati ca lipsa noastra de la birou ar putea sa cauzeze probleme. Chiar daca incarcarea programului ne face sa ne simtim productivi, pauza sau concediul are un rol mult mai benefic asupra capacitatilor noastre de concentrare.
Frica de realitate
Un alt studiu a dezvaluit faptul ca multi dintre noi isi incarca programul pentru a evita gandurile negative cauzate de grijile cotidiene. Aceasta nu este insa o solutie potrivita, deoarece nu vom face decat sa strangem din ce in ce mai multa negativitate in gandurile noastre. Cateva minute de meditatie pe zi te vor face mult mai prezenta, iar o intalnire cu persoanele dragi te va ajuta sa te eliberezi de sentimentele negative.
Text: Andrada Dolofan
Foto: Imaxtree