Cei mai activi angajatori din acest segment au fost cei din retail, construcții, transport / logistică, publicitate / marketing / PR și IT.
IMM-urile și companiile start-up au avut în primele 9 luni ale anului un ritm susținut de recrutări, peste 10.000 de angajatori din acest segment fiind în căutare de candidați în această perioadă. Numărul este cu aproximativ 20% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, lucru explicabil nu doar prin închiderea unor business-uri din această categorie, ci și prin decizia celor care au rezistat de a bloca planurile de expansiune. În plus, numărul companiilor nou înființate în 2020 a fost cu 30% mai mic decât în 2019. Domeniile care au mers cel mai bine din acest punct de vedere și au avut cele mai multe start-up-uri au fost energie și gaze, în contextul liberalizării recente a pieței gazelor, sau transport și logistică, pe fondul creșterii comenzilor online.
„Ultima jumătate de an a fost ca o probă de foc pentru toată lumea, însă companiile mici și cele de tip start-up au dat dovadă de o capacitate extraordinară de a se reinventa și de a rezista, în special în condițiile în care nu au avut în spate resursele pe care le au multinaționalele. Iar ritmul în care au continuat să facă angajări este un bun barometru al felului în care au reușit să reziste. Pentru eJobs reprezintă o categorie foarte importantă de clienți, pe care vrem să-i sprijinim în continuare. De aceea, în perioada 28 septembrie-28 octombrie, toate companiile cu maximum 100 de angajați care vor să facă recrutări au acces la un nou tip de anunț, anunțul start-up, cu valabilitate de 14 zile și un preț special. Este important ca și IMM-urile și start-up-urile să primească un stimul care să îi ajute să-și deblocheze angajările și să fie la fel de vizibile în ochii candidaților precum multinaționalele”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Acest tip de sprijin vine mai ales în contextul în care, pe fondul crizei pieței muncii generate de pandemie, companiile multinaționale au fost considerate mai stabile decât cele mici sau start-up, iar acest lucru s-a observat în numărul de trei ori mai mare de aplicări pe care un job într-o multinațională îl primește comparativ cu un loc de muncă similar dintr-o companie mai mică.
„Dacă într-un clasament general al celor mai activi angajatori de anul acesta pe primele locuri s-au aflat retailul, call-center-ele, IT / telecom sau bankingul, start-up-urile care au făcut cele mai multe angajări provin și din alte domenii precum construcții, transport / logistică, publicitate / marketing / PR. Acestora li se alătură, desigur, retailul și IT-ul”, menționează Bogdan Badea.
În acest moment, peste 26.000 de locuri de muncă pentru Romania și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.