Normcore – libertatea de a te imbraca la fel ca oricine

Pare sa fie unul dintre cele mai controversate trend-uri ale ultimelor sezoane. Cei care il adora cred ca normcore-ul va schimba lumea, iar cei care il resping spun ca il vom uita precum o iubire de-o vara.

Cauta-l pe Google si in jur de 837.000 de rezultate iti vor invada imediat ecranul – iar in acest material il vei gasi mentionat de 15 ori. La doar cateva luni de la aparitie, a aruncat deja mediul online in aer, atragand obisnuitul val de followers & haters, iar un anume artist a creat o extensie speciala pentru Google Chrome care ti-l poate cenzura complet din feed. E clar, „Normcore pare sa fie cel mai popular subiect de la iesirea hipsterului din underground.


Caracterizandu-se prin simplitate, lejeritate si nepretentiozitate, combinatia dintre „normal si „hardcore a trecut rapid de la a fi teoretizata drept spiritul unei generatii, de catre un birou de prognoza de tendinte din New York, la statutul de must pentru podiumuri. Toate termometrele si masuratorile au indicat o crestere considerabila a trend-ului in caldura verii care tocmai a trecut, iar prognozele sunt destul de clare: vom avea normcore si iarna aceasta. Ei bine, cred ca acest fenomen semnaleaza sfarsitul unei ere dominate de o opinie colectiva nu tocmai sanatoasa ce decreta ca hainele pe care le porti te si reprezinta.


Tot mai multi designeri par sa transmita un nou mesaj: acela ca hainele nu ar trebui sa vorbeasca despre noi atat de mult pe cat le-am lasat pana acum. „Normcore-ul a rezonat atat de bine cu atat de multi pentru ca puncteaza un fapt evident al vremurilor noastre, dar inca spus cu jumatate de gura: tot ce e cool s-a terminat. Hipness-ul si-a depasit caracterul de nisa si este gata pentru vitrina sa din Brooklyn Museum, scria in luna aprilie a acestui an economistul Thomas Frank pentru publicatia online Salon. In contextul asta, toata invazia de salate si mixuri de imprimeuri sau trucuri optice din portofoliile designerilor a ajuns la saturatie.

La New York, Jason Wu, noul director de creatie al casei Hugo Boss, a pornit pe un drum nou cu doua colectii, influentat vizibil de noua colaborare cu acest gigant cunoscut in principal pentru liniile barbatesti. Daca anul trecut Wu pleda pentru o agresivitate feminina subliniata prin corsete si umeri proeminenti, in sezonul acesta siluetele armonioase cu talii drepte si umerii rotunjiti au defilat pe podiumuri mutand abordarea designerului la polul opus, intr-o zona de softpower. Fie ca aruncam o privire la taieturile si drapajele curate, la rochiile din catifea sau matase sau la paltoanele masculine supradimensionate din colectia brand-ului ce ii poarta numele, sau pur si simplu la tonurile neutre de gri, negru si ivoriu din colectia Hugo Boss, e clar ca discursul lui Wu a fost unul despre uniformizare. Si nu este singurul.


Cand Lacoste declara o reconceptualizare radicala a tinutei de golf, ne putem imagina absolut orice, numai o serie de matching outfits dominate de o paleta monocroma nu – celebrul „burgundy signature al casei si albastrul marin fiind cele mai vizibile. Pastrand o distanta rece si sigura fata de orice amestec de imprimeuri si culori, singura prezenta a celebrului argyle, imprimeul specific consacratului sport de origine scotiana, a fost una discreta si regasita intr-o singura piesa. De la haine parka si hanorace la impermeabile si jachete de ploaie cu buzunare multiple, toate accesorizate cu pantofi sport si rucsacuri, tinutele destinate activitatilor outdoor au parut sa fie in sezonul acesta mai prezente si mai relevante decat in oricare altul.


Astfel, pentru toamna 2014 avem o colectie Lacoste cu un golf monocrom, in timp ce, daca iti amintesti, pentru primavara 2012 o aveam pe Miuccia Prada abordand, la polul vizual opus, acelasi sport cu un torent zgomotos de nonsalanta si imprimeuri florale. Tot la New York, Victoria Beckham a parut sa pastreze si ea distanta fata de imprimeuri creand siluete alungite, lejere si ultra-feminine prin linii ascutite si o combinatie aproape stricta de alb si negru.

De cealalta parte a oceanului, la Paris, Maison Martin Margiela a adaugat o tusa feminina unei retete masculine, celebrand tweed-ul britanic prin talii accentuate si forme libere. Popularul Harris Tweed a facut exact acelasi lucru pentru Margiela pe care l-au facut paltoanele barbatesti supradimensionate pentru Jason Wu: a sters linia fina dintre masculin si feminin in moda, omogenizand amestecul. La acest amestec se adauga si fuzionarea dintre casual cu – ei, bine – tot ce il inconjoara. Stella McCartney a imbinat lejer pantofii oxford cu jachete aviator-bomber matlasate, iar Céline pantaloni barbatesti din tricot cu paltoane voluminoase sau pulovere din acelasi material. Un hibrid format din eleganta si stilul atent slefuite ale personajelor din inalta societate, cu acel look sport si relaxat al oamenilor de pe strada. Pe toate podiumurile par sa fie prezenti atat cei care conteaza, cat si cei care nu, atat starurile, cat si turistul american de varsta a doua. Lui Jerry Seinfeld si Steve Jobs le-au fost atribuite o multime de descrieri de-a lungul timpului, dar nimeni, pana acum, nu s-ar fi gandit ca vor fi fashion-icon-urile sezonului.

Page: 1 2

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle