Marketing online – mic indrumar pentru neinitiati

Ce trebuie sa stii despre marketingul online ca sa nu pici de prost la intalnirile de afaceri cu baieti destepti? Alina Baisan a aflat niste ponturi eficiente de la Cosmin Nastasa, Performance Director 2 Parale si profesor de Marketing Online la DallesGO.

In zilele noastre, Internetul si dezvoltarea tehnologiei fac ca personalitatea ta din online sa fie mai cunoscuta decat cea din viata reala. Asa se face ca, de cele mai multe ori, inainte de a te intalni face to face cu partenerul tau de afaceri, va studiati profilele de LinkedIn si companiile pe care le conduceti pana la cel mai mic detaliu, incat atunci cand va cunoasteti offline, e posibil ca intelegerea sa fie deja stabilita in cea mai mare proportie.


Dar profilul tau si al companiei tale in online se construiesc cu efort. E similar cu un proces de marketing sau branding, iar asta inseamna sa intelegi care sunt mecanismele ce guverneaza aceasta lume. Asa ca, pentru a evita situatii neplacute, iata ce ar trebui sa stii despre online si marketing online.

1 De marketingul online nu se ocupa departamentul IT; sau niste programatori; sau nu ar trebui sa fie asa. Exista departamente specializate pe acest subiect. Daca business-ul tau nu are un astfel de departament, ar fi bine sa convoci o intalnire mare cu toti executivii din companie si sa pui aceasta intrebare. Sincer, daca nu faci asta, te poti astepta la ce e mai rau!


2. Google, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram si alte cateva site-uri nu sunt folosite doar de fiul tau de 10 ani pentru a discuta cu prietenii despre ultimele jocuri video si videoclipurile lui Pharell. Sunt adevarate business-uri, unele din ele ocupand primele locuri in topurile globale. Fa-ti un abonament la o revista serioasa, cum este The Economist, si urmareste-le ultimele miscari strategice. Aceste miscari vor influenta, chiar daca nu realizezi acum, si afacerea ta.

3. Marketingul online inseamna urmarire si tintire precisa. Atat de precisa, ca te va lua prin surprindere. Mesajele tale pot ajunge la clienti selectati pe spranceana, in functie de interesele lor, de articolele pe care le citesc, de locul in care se afla sau prin care au trecut. Poti alege momentul ideal de a le trimite mesaje si chiar dispozitivul pe care sa le citeasca. Pentru oamenii din departamentele de Marketing Online, comportamentul clientilor in online este unul transparent si el tradeaza preocuparile si interesele acestora din offline. Totul e sa te hotarasti pana in cel mai mic detaliu care este publicul tau tinta.


4. Marketingul online nu este egal cu marketingul offline. Si nu se invata peste noapte. Sa vedem, pe scurt, ce inseamna fiecare. Ei bine, marketingul traditional inseamna media printata (reclame in ziare, reviste, brosuri si newsletter-e printate), spoturi TV si radio, distributie de cataloage, brosuri si flyer-e, precum si telemarketing.

Marketingul online insumeaza toate reclamele afisate pe dispozitive electronice prin intermediul site-urilor, retelelor de socializare, inseamna site-uri proprii, aplicatii, content marketing, affiliate marketing, indexare organica si multe altele. Daca marketingul traditional si-a demonstrat eficienta de-a lungul timpului si lumea il considera o prezenta obisnuita in viata de zi cu zi, marketingul online a reusit trei lucruri incredibile: sa atinga un public impresionant de mare, dar foarte bine selectat, printr-un efort minim; sa ofere niste metode si strategii foarte eficiente din punct de vedere al costurilor si sa masoare foarte rapid reactia si raspunsul publicului. Asadar, 1-0 pentru marketingul online.

5. Trebuie sa stii ce inseamna SEO. E o chestiune de care te lovesti in fiecare zi, atunci cand intri si cauti orice pe motoarele de cautare.
Incearca sa vezi cum functioneaza daca-ti cauti propriul nume.


SEO este acronimul de la Search Engine Optimisation si in zilele noastre stapanirea acestui mecanism poate fi considerata o arta. In mod misterios, desi toata lumea are la dispozitie aceleasi mecanisme SEO, doar cei mai buni ajung in primele cautari pe Internet. Angajeaza-ti propriul magician SEO si poate vei afla de la el cateva din trucurile acestei arte. A fi vizibil pe motoarele de cautare e ca in sport: cine are cei mai talentati jucatori castiga.

6. Cum ziceam, in marketingul online diferenta e facuta de specialistii cu care lucrezi. Iar specialistii nu sunt studentii din Regie. Sunt oameni pasionati de mediul online, profesionisti, care merg constant la training-uri, care sunt mereu la curent cu ce se modifica in online (si lucrurile se modifica in fiecare secunda) si care pot face fata ritmului ametitor de dinamic care e online-ul. Alege-i cu grija si investeste in pregatirea lor in mod constant.


7. Online-ul, mobilul, retelele de socializare, e-commerce-ul, publicitatea online – singura directie in care se indreapta toate astea este sus, sus, cat mai sus. In fiecare zi, online-ul acopera o parte tot mai importanta din viata noastra. Pur si simplu nu iti mai permiti luxul de a sta deoparte.

8. Daca te plimbi pe site-uri si vezi un banner care se repeta insistent, asta inseamna remarketing. Nu te panica, e o tehnica de marketing online, i se intampla oricui. Te-ai intrebat probabil de ce te urmaresc reclamele la fix produsele care te intereseaza. Ei bine, explicatia e simpla. 98% din cumparatorii online nu isi cumpara un produs la prima vizualizare a acestuia. Cu totii vor sa mai vada macar o oferta pe un site concurent. Ce face remarketingul? Iti aduce aminte de produsul pe care nu l-ai cumparat, chiar daca ai parasit site-ul cu pricina, si incearca sa te determine sa reintri pe magazinul online de unde ai plecat cu mana goala. Acum, ti-am explicat povestea din punct de vedere al clientului. Dar daca tu esti de partea cealalta a barierei si vrei sa vinzi ceva, nu-i asa ca remarketingul a devenit cel mai bun prieten al tau?


9. Da, marketingul online da rezultate. Doar ca e mai complicat sa-l pui in practica si rezultatele nu apar peste noapte. Marketingul online e masurabil; tone de date. Dar, la fel ca pentru orice sistem de masurare, trebuie sa intelegi ce vrei sa masori. Exista mai multe instrumente de masurare, denumite indicatori. Costul pe click, rata de conversie, rata de deschidere a newsletter-elor, bounce rate-ul sunt doar o parte dintre acesti indicatori. Afla ce face fiecare si alege-i pe cei potriviti pentru afacerea ta.


10. Daca te gandesti sa deschizi un business online, tine cont de faptul ca nu e important doar site-ul. Ce faci dupa ce-l creezi va manca cel mai mult timp si cele mai multe resurse.

Daca pana acum te-ai tinut departe de online, incearca sa te gandesti la eventualitatea ca maine va trebui sa discuti cu clientii tai doar prin intermediul acestui mediu. Si nu cred ca ai vrea sa te trezesti ca ei vorbesc o limba diferita de a ta.

Foto: 123f.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle