Dupa Milano, Barcelona, Paris si Roma, Lavazza a ales Torino ca locatie pentru lansarea internationala de presa a celui de-al 18-lea calendar. Aceasta alegere este un semn al atasamentului companiei fata de origini si al aprecierii fata orasul din care provine. 300 de jurnalisti au venit la Torino din intreaga lume, pentru a vizita un oras atat de bogat in istorie, traditie, arta si care pastreaza un aspect foarte ingrijit si modern.
Serata organizata in onoarea The Italian Espresso Experience' a avut loc la Studiourile Lumiq din Torino, transformate cu aceasta ocazie intr-un decor fermecator, pentru un show intercalat cu interludii muzicale. Gazda serii a fost Jessica Polsky, o preferata a publicului italian datorita programului TV Camera Cafè'.
Evenimentul graviteaza in jurul temei interpretate de fotograful Miles Aldridge pentru calendarul 2010, sub forma reprezentarii fotografice a sase dintre cele mai iubite cantece italienesti: Va Pensiero, Guarda Che Luna, ‘O Sole Mio, Con Te Partirò, Baciami Piccina si Nessun Dorma.
Piesele au fost cantate live de stele de pe scena muzicii internationale: Marco Guerzoni (care a jucat in spectacolul muzical „Notre Dame de Paris', de Riccardo Cocciante), cantareata Ilaria Della Bidia, tenorul Antonio Signorello si tanara soprana Regina, acompaniata de o orchestra compusa din sapte instrumentisti.
Oaspetii au apreciat faimoasa arie Nessun Dorma inregistrata de cantaretul britanic Antony (de la Antony and The Johnsons) acompaniat de Orchestra Sinfonietta Roma, arie reinterpretata intr-o maniera speciala, pentru a marca lansarea calendarului Lavazza.
Cea de-a optsprezecea editie a calendarului prezinta sase dintre cele mai faimoase modele din lume, insa pentru prima data in istoria calendarului Lavazza, vedeta este muzica italiana: ambasador international pentru talentul, optimismul si stilul de viata italian.
Va Pensiero, Guarda Che Luna, ‘O Sole Mio, Con Te Partirò, Baciami Piccina si Nessun Dorma : sase cantece fara varsta, cunoscute in toata lumea. In ton cu fotografia colorata preferata de Aldridge, cu tuse abstracte si puternice, interperetarea data celor sase piese in calendarul Lavazza reflecta ceea ce criticii au denumit stilul Futuretrò' al lui Aldridge. Culorile fluorescente se imbina pentru a da o stralucire futuristica imaginilor create de el, in timp ce subiectele captate aici sunt surprinzator de retro.
Stilul inovator al lui Miles Aldridge este destinat sa isi puna amprenta pe scena aristica contemporana. Lavazza a ales inca o data sa-si exprime preferinta pentru inovatie, continuand sa gaseasca noi modalitati de a exploata relatia dintre tematica si imagine.
In fotografii, cantecele prind viata prin aparitiile unor top modele din lumea internationala a modei si din show bizz: Bianca Balti, Georgia Frost, Lydia Hearst, Daisy Lowe, Alexandra Tomlinson si Alek Alexeyeva.
Ca privitor, calendarul Lavazza 2010 te seduce imediat prin contrastul de culori creat de Aldridge si te atrage prin starea de spirit surprinzatoare, optimista pe care o induce fotograful. Ca si Lavazza espresso, culorile au o energie care inunda povestea din fiecare fotografie in parte – si fiecare cantec.
LAVAZZA SI ARTA FOTOGRAFICA
Acum, aflat la cea de-a optsprezecea editie, Calendarul Lavazza a devenit un reper major pentru cei care iubesc fotografia de autor si continua sa reflecte stilul de viata italian, in variatele lui nuante si expresii.
Cei mai buni fotografi din lume si-au folosit obiectivele pentru a surprinde si reda diverse aspecte legate de cafea.
Placerea, culoarea si energia data de cea mai populara bautura din lume au fost filtrate prin mediul sofisticat si evocativ al fotografiei alb-negru in primele 9 editii ale Calendarului Lavazza, isi tratate cu un stil energic, novator, in urmatoarele edtii.
Ca muza, cafeaua a stimulat talentul creativ si forta exprimarii fotografilor care au avut o dorinta interioare – si abilitatea, desigur – de a transforma ritualul zilnic al cafelei intr-un incredibil moment de liniste, placere si deliciu.
Editia produsa de Miles Aldridge se intentioneaza a fi urmatorul pas intr-un ciclu inceput de Helmut Newton si continuat cu Elliott Erwitt, David LaChapelle, Ellen Von Unwerth si Annie Leibovitz (fotograful pentru editia 2009); in mod cert Lavazza devine un reper in designul fotografic.
Vezi aici imaginile Calendarului Lavazza 2010.
Este bine cunoscut faptul ca obiectivul Calendarului Lavazza este de a promova stilul italian in intreaga lume, despre asta Francesca Lavazza (Corporate Image Director, Lavazza Group) declara:
„In acest an ne-am decis sa continuam explorarea tuturor valorilor culturii Italiene.
Anul trecut am vrut sa promovam Italia, valorile ei nemuritoare, frumusetea si calitatile ei. In acest an, prin muzica, ne dorim sa portretizam partea optimistica, energetica si sentimentala a Italiei. Rezultatul este un calendar inspirat de muzica italiana care, datorita cafelei, isi amplifica puterea de a crea sperante, vise si imagini, de a crea emotii noi, sentimente noi – toate cu aroma cafelei.
Muzica si cafeaua sunt doua teme interconectate. Ganditi-va doar la faptul ca nu mai putin de 6.000 de cantece contin cuvantul „cafea' in titlurile lor. Mari cantareti precum Sheryl Crow si Bob Dylan au fost inspirati sa scrie cantece datorita unei cesti de cafea.
In cele din urma, tema Italienismului este mai importanta pentru noi acum decat a fost vreodata, trebuind sa ne promovam cultura si muzica, lucruri care au ajutat la dezvoltarea Italiei. Noi italienii luam des ca certitudini simtul nostru estetic, optimismul, creativitatea noastra… dar din fericire, cei care creeaza aceasta viitoare mostenire, in diverse feluri, sunt niste exponenti deosebiti ai culturii noastre. Morgan, spre exemplu, un artist care de curand si-a dorit sa aduca un omagiu Muzicii Italiene si unor cantece care au fost traduse peste tot prin lume.”
Vezi aici interviul cu fotograful Miles Aldridge.