La cumparaturi, fara coada si fara plase… (de Mihaela Radulescu)

....dar cu o carte de credit. Si cu inspiratie, bun gust si, neaparat, cu o conexiune buna la Internet. Ati ghicit: luna aceasta, Mihaela Radulescu ne dezvaluie citeva dintre secretele unui shopping online inteligent.

M-am tot gindit daca sa deschid acest subiect, caci e vorba de o zona periculoasa, din care poti iesi vatamat, dar numai in sensul financiar. Totusi, m-am gindit ca, daca aveti masura (nu la haine si pantofi!) si, desigur, o carte de credit, nu v-ar prinde rau niste idei, sfaturi, mai ales daca sinteti la inceputul acestei aventuri. Tarisoara asta, in care traiesc, are in magazine cam tot ce si-ar putea dori o femeie. Daca ati trecut pe-aici vreodata, stiti ca exista mai toate magazinele de top, dar si multibrand-uri sau magazine de streetwear. Si, totusi, am ajuns sa-mi cumpar de pe net… aproape tot.


Am avut, ca voi toate, reticente si emotii la primele cumparaturi online. Dupa ce le-am depasit cu bine, am capatat curaj sa explorez mai in detaliu aceasta lume virtuala si am descoperit ca functioneaza (aproape) ireprosabil, daca respecti citeva reguli. Mai intii, evit site-urile dubioase, de care n-a auzit mai nimeni si care nu sint securizate bancar. Am o carte de credit dedicata cumparaturilor online, pe care n-am niciodata sume mari, tocmai ca sa nu ma trezesc jefuita. Hotii „virtuali' sint mult mai destepti decit gainarii care fura din buzunare. Si e bine sa ai asta in minte mereu!


Cind povestesc cuiva ca mobila din casa, rochiile, pantofii, cartile, posetele, parfumurile, cosmeticele, lenjeria, costumele de baie, jucariile lui Ayan sau chiar anumite produse alimentare mi le cumpar de pe net, urmeaza o serie de intrebari previzibile: cum iti nimeresti masura? Ce faci daca nu-ti place? Sau daca nu-ti vine? N-ai luat niciodata o „teapa'? Cit platesti in plus pentru livrare? Si altele asemenea, normale pentru cineva care n-are incredere in Internet si care pretuieste mult mai mult contactul direct cu produsul, plimbarea prin magazine, probatul si statul pe ginduri in fata vitrinelor.

Poate ca ar trebui sa subliniez ca aceasta activitate nu e una zilnica si nici macar cu o frecventa naucitoare, dar, atunci cind am nevoie de o rochie noua sau de un cadou pentru cineva, prefer sa petrec niste zeci de minute pe net, sa dau citeva click-uri si sa astept citeva zile pachetul, fara sa mai bat strazile, sa car pungi, sa ma dezbrac-imbrac-dezbrac in cabine de proba si sa fac conversatie cu vinzatoarele. Am citeva „tabieturi' virtuale si verific noutatile de pe site-uri celebre pentru profesionistele shopping-ului pe net: luisaviaroma, mytheresa, net-a-porter, mywardrobe, shopbop, openingceremony etc.


Dupa ce treci de socul unor produse cu preturi scandaloase, descoperi ca exista si preturi normale, ba chiar reduceri, promotii si alte surprize placute. Fiecare site de acest tip te ajuta sa intelegi ce masura porti la… orice si-ti schimba orice produs nu-ti place, nu-ti vine sau nu e ceea ce ti-ai dorit. Nu bag mina in foc pentru multe site-uri, dar pentru cele pe care le pomenesc aici pot garanta seriozitatea, macar pentru faptul ca le-am abordat frecvent, fara niciun fel de neplaceri.

De Craciun mi-am facut cumparaturile pentru prieteni de pe mai multe site-uri, dar mi-a ramas in minte iwantoneofthese, pentru ca avea gadget-uri simpatice, mai greu de gasit si foarte accesibile la pret. Desi exista multe discutii oficiale despre medicamentele care se vind pe net, nu toate in favoarea acestui demers, ramin fidela unui site englez, biovea.net, unde-mi gasesc toate suplimentele si vitaminele pe care le consum, evident, nu de capul meu, ci in urma consultarii unui specialist.


La cosmetice n-am facut prea multe incercari, pentru ca pe sephora sau douglas am gasit mereu tot ce mi-a fost necesar, cu exceptia parfumurilor pe care le caut la bykilian sau luckyscent. Cum pe-aici exista doar un magazin de jucarii, prefer sa pornesc in aventuri pe net alaturi de fi-miu si sa ne oprim pe la joueclub sau kids-army, site-ul lui preferat, deocamdata.

Internetul, dincolo de informatie si comunicare, are si calitatea de a fi un imens bazar in care gasesti produse originale, dar si fake-uri, comercianti cinstiti si hoti, adica de toate… pentru toti. Apps-urile au cistigat teren, iar iTunes-ul (mai ales daca ai un prieten in SUA, care te-a ajutat sa-ti faci un cont american) te face fericit cu orice film (de cumparat sau inchiriat), hit sau roman pe care ti-l doresti. Aproape ca nu mai exista obiect pe care sa nu-l gasesti pe net, direct de la producator, la mina a doua sau copiat, dar e bine sa mergi pe cai batatorite si sa nu te entuziasmezi chiar la orice site, oricit de tare ti-ai dori produsul din fotografie.


Daca Jules Verne ar trai in zilele noastre, probabil ca si-ar imagina o lume fara magazine, doar cu depozite si curieri, banci si fabrici pentru aceste produse. Nu stiu daca vitrinele, vinzatoarele, casele de marcat, cabinele de proba, plasele si umerasele sint chiar pe cale de disparitie, dar stiu ca cei cu magazine si-au facut mai toti o dublura pe net si incearca din rasputeri sa tina pasul cu acest „moft' modern. O prietena vinzatoare la un magazin de lux de-aici imi povestea de noul obicei local: clientele vin in magazine si probeaza hainele, dar se duc acasa si le cumpara de pe net, pentru ca… sint mai ieftine! Moft sau „new social habit', cumparaturile online si cartea de credit sint pentru lumea de azi ceea ce erau calul si lasoul pentru cowboy-ii de altadata.


Ca si atunci, insa, iti trebuie precizie, tehnica, indeminare si… posibilitati. Depinde de care parte a lasoului te afli!

Foto: Shutterstock
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle