Flora McLean, artista miniona, cu un profil tipic englezesc si debordand de personalitate, ma astepta la targul Première Classe din Jardin des Tuileries (cea mai frumoasa gradina pariziana) proband trei palarii deodata!
De cum m-a vazut mi-a spus ca niciodata nu se poate hotari ce palarie sa aleaga. De altfel, si in timpul discutiei noastre Flora a schimbat palariile de vreo trei-patru ori, dandu-mi impresia ca este un gest de rutina.
O prezenta sincera, energica, plina de viata si de povesti interesante, Flora este un partener de discutie spumos.
Am aflat de la ea o multime de lucruri extrem de interesante despre cum se modeleaza o palarie, am vorbit despre diferentele dintre moda si arta, despre accesoriul contemporan ca o sculptura si, evident, mi-a povestit despre tot felul de experiente personale.
ELLE: Cum a inceput povestea House of Flora?
Flora McLean: Am inceput sa fac palarii cand eram la colegiu. O doamna foarte draga mie, numita Shirley Hex, care obisnuia sa faca palarii pentru Karl Lagerfeld, mi-a aratat pas cu pas cum se face o palarie. Era o creatoare incredibila! Tot ea mi-a spus ca o palarie se poate face din aproape orice fel de material, nu trebuie sa fie produsa neaparat din texturile traditionale. Nu o sa uit niciodata ca Shirley obisnuia sa aiba in geanta dantela vintage sau niste plastic gasit pe strada. Mi-a zis: „Daca poti sa iti imaginezi palaria, poti sa o si schitezi, si apoi poate prinde forma reala. Ca sa fiu foarte sincera, la acel moment nu ma credeam suficient de inteligenta pentru aceasta meserie. Initial imi propusesem sa creez haine pentru femei, dar pe parcurs mi-am dat seama ca prefer sa fac palarii, obiecte sculpturale care ma lasa sa dau frau liber ideilor mele.
Am avut marele noroc ca, atunci cand am inceput eu, multi dintre prietenii mei lucrau la reviste faimoase (The Face, de exemplu), iar ei ma sunau si imi spuneau: „Hei! Avem maine o sedinta foto cu Beyoncé! Avem nevoie repede de o palarie!. Iar eu ma puneam imediat pe treaba. Aveau nevoie de tot felul de accesorii si recuzita. Practic, asa am inceput, prin a crea recuzita pentru sedintele foto. Si apoi, cand numele brand-ului tau apare in reviste, lucrurile incep sa vina de la sine. Dar trebuie sa iti marturisesc ca asta s-a intamplat acum 20 de ani! Acum aproximativ sapte ani am inceput sa creez si ochelari de soare, iar de curind si bijuterii din plexi. Pot spune ca abia acum am o colectie care chiar spune o poveste despre mine.
ELLE: Creatiile tale depasesc notiunea de simple palarii sau bijuterii. Seamana mai degraba cu piese de arta moderna. Ce te inspira?
F.M.: Am fost inconjurata de arta moderna toata viata mea. Tatal meu este artist si am avut ocazia sa rasfoiesc carti interesante si, de asemenea, sa intalnesc oameni deosebiti. In plus, acum sunt si profesoara la o scoala de arta si lucrez cu oameni inspirati de arta moderna. Vizitez mereu galerii de arta, ma uit la filme frumoase, ascult muzica interesanta…Asa functioneaza creierul meu. Aproape toate cartile mele sunt despre arhitectura, despre lucruri structurale sau arta minimala. Asa ma hranesc! Inainte de a incepe o noua colectie, rasfoiesc cartile preferate si creez un fel de reteta, un pic de acolo, un pic de dincolo si poate adaug si un element cu totul la intamplare, care poate fi chiar si o „bucata de muzica sau o experienta ce reuseste sa completeze toata povestea.
ELLE: Ce inseamna, de fapt, wearable art?
FM.: Este o arta accesibila. Cred ca arta te poate face sa-ti schimbi opinia despre anumite lucruri sau te poate conduce in mod subtil catre un nou punct de vedere. O parte din ea este pur decorativa. Asta e viziunea mea, estetica mea purtabila. Nu stiu daca se poate numi cu adevarat arta. Arta este mult mai importanta!
Page: 1 2