Nu imi doream o relatie cind am batut la usa celor de la Umbrella for Two, prima agentie de head and heart hunting din Romania, care functioneaza pe principii similare celor intilnite in recrutarea profesionala de personal. Conceptul in sine ma intriga, pentru ca, desi folosit de ani buni in afara tarii, este, la noi, o noutate. Eram, deci, curioasa ce poate sa ofere un astfel de serviciu, mai cu seama ca ma potriveam in cele mai multe dintre aspecte cu criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele care intra in programul de matchmacking: imi place sa cred ca sint o persoana matura, cu o viata profesionala activa, prietenoasa si deschisa si, in plus, nu sint casatorita. Ce mai, in afara faptului ca nu eram hotarita sa am o relatie, le aveam pe toate.
M-am dus, asadar, hotarita sa ma lamuresc cum pot ajuta consilierii agentiei persoanele ca mine. Asta pentru ca Umbrella for Two se adreseaza in special celor mai ocupati dintre noi, care nu au timp si chef sa-si caute jumatati si care au ajuns la un soi de confort cu ideea de a externaliza sarcini atit de intime cum e cea de a gasi un partener. Odata ajunsa acolo, am aflat ca, la fel ca in viata, e nevoie de ceva timp si rabdare ca sa gasesti ceea ce cauti.
Si, evident, trebuie sa parcurgi citeva etape. Prima dintre ele este cea de „assessment sau definire, careia m-am supus bucuroasa. Nici macar nu este atit de greu. Practic, tot ceea ce a trebuit sa fac a fost sa fiu cit se poate de deschisa in conditiile in care aveam de raspuns unui numar destul de mare de intrebari pe care, in majoritate, nu mi le pusesem nici eu. Consilierul m-a intrebat multe si de toate, de la job-ul pe care il am la cit timp imi petrec muncind si la felul in care munca mea imi afecteaza sau determina stilul de viata. Am ramas, raspunzind la intrebare, cu impresia ca nu fac o diferenta clara intre munca si viata privata, dar am decis ca lucrul acesta nu ma deranjeaza prea tare, pentru moment. Am mai povestit despre ceea ce imi place sa fac, iar discutia a devenit deja foarte lejera, astfel incit, in mansarda luminoasa care le serveste drept loc de munca „petitorilor', se crease o atmosfera de cafea cu prietenii mai degraba decit una de interviu specific orientat ca sa formeze un profil complet. Au urmat intrebari despre cercul meu de prieteni, despre valorile pe care le impartasesc cu cei apropiati si despre principiile mele – alea de la care nu as abdica cu nici un pret. Asta pentru ca cei care fac matchmaking tin mereu sa afle cit de flexibila este persoana careia trebuie sa ii gaseasca pereche, dar si cit de important este cercul de cunoscuti in viata viitoarei relatii.
Mai departe, discutia cu consilierul s-a concentrat pe relatiile mele trecute, din care urma sa scoata concluzii utile pentru cele viitoare. Cum nu era cazul si nu imi doream in mod special asta, m-am multumit sa raspund la intrebarile despre relatiile mele relevante si sa ajung singura la concluzia ca am modele de functionare in aceste relatii. Nu ca nu as fi stiut dinainte, dar felul in care un consilier avizat pune problemele te face sa fii ceva mai sincer cu tine, in primul rind, si sa cauti sa iti explici cit mai clar felul in care functionezi intr-o relatie. Am aflat apoi ca cei mai multi dintre noi urmam astfel de modele si ca, uneori, daca ajungem singuri la concluzia ca nu sint cele mai fericite, sintem dispusi mai usor sa le schimbam – daca nu complet, macar sa le alteram un pic, cit sa mai facem loc unei transe de posibilitati in vietile noastre. Cel mai interesant, oricum, este faptul ca revelatiile vin singure, caci consilierii nu dau aproape niciodata verdicte cu privire la un comportament sau la altul, incercind sa se pastreze cit mai impartiali. De altfel, aceasta impartialitate este un criteriu fundamental.
Cum agentiile de matchmaking lucreaza dupa principiul recrutarii de personal, incercind sa gaseasca persoane potrivite si sa faca lucrurile sa functioneze, scopul lor nu este sa analizeze cauzele pentru care clientii sint intr-un fel sau in altul, asa cum s-ar intimpla, poate, la psiholog. Mai degraba, ei doresc sa inteleaga cit mai complet felul in care isi traiesc viata beneficiarii si sa le caute persoane care vad lucrurile in acelasi fel. Iar termenul de coaching este, pe cit de impersonal ar suna, pe atit de oportun in conditiile in care pornesti la drum cu gindul de a forma o relatie sanatoasa si stabila. Iar daca nu te deranjeaza sa-ti programezi viata personala dupa strategii care tin, mai degraba, de afaceri, lucrurile pot sa iasa foarte bine.
Page: 1 2