Într-un mediu care promovează adesea supraviețuirea celui mai adaptat, uneori filmele excelente scapă printre degete. Acest lucru este valabil mai ales în anii 2020, deoarece cinematografele s-au luptat să convingă spectatorii să vină la cinema în urma pandemiei. Cu toate acestea, box office-ul nu este singura modalitate de a măsura succesul unui film, după cum au demonstrat nenumărate filme din acest deceniu.
The Suicide Squad (2021)
Poate că „The Suicide Squad' a lui James Gunn a fost un eșec de box office în 2021, dar este un film R-rated fantastic și incredibil de sucit. Cu un amestec de umor negru și dragoste, acesta prezintă imaginația lui Gunn în materie de povestiri. Filmul prezintă secvențe de luptă inventive, inclusiv una memorabilă într-o ploaie torențială. Se remarcă în genul supereroilor pentru abordarea subversivă și proaspătă a echipei de antieroi. În ciuda performanței sale financiare, „The Suicide Squad' este un film care trebuie văzut de fani.
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)
„Indiana Jones and the Dial of Destiny' părea să se aleagă cu un buget de producție de 300 de milioane de dolari și cu încasări de peste 371 de milioane de dolari în box office-ul mondial. Cu toate acestea, costurile de marketing, estimate între 65 și 200 de milioane de dolari, sugerează că filmul a fost o dezamăgire în box office.
În ciuda acestui fapt, filmul a fost lăudat pentru interpretarea lui Harrison Ford în rolul unui Indiana Jones îmbătrânit și pentru interpretarea lui Phoebe Waller-Bridge a personajului Helena, un arheolog foarte inteligent. De asemenea, filmul a prezentat cameo-uri ale unor personaje familiare, precum Marion și Sallah, evocând nostalgia. Deși s-a străduit să găsească un echilibru între omagiu și inovație, a fost în general bine primit.
The Flash (2023)
„The Flash' s-a confruntat cu probleme de box office în iunie 2023, obținând 268 de milioane de dolari la nivel mondial, în condițiile în care bugetul de producție a fost de 200 de milioane de dolari și costurile de marketing de aproximativ 150 de milioane de dolari. Deși nu se poate compara cu „Spider-Man: Across the Spider-Verse', filmul este plăcut. Ezra Miller strălucește în rolurile duble ale lui Barry Allen, mai în vârstă și mai tânăr, oferind scene captivante de auto-interacțiune. În ciuda intrigii sale alambicate de călătorie în timp, filmul oferă umor, ridică întrebări care îndeamnă la reflecție și aduce entuziasmul de a-l vedea pe Michael Keaton reluând Batsuit-ul. În ciuda eșecurilor financiare, „The Flash' are momentele sale pentru fanii supereroilor.
Three Thousand Years of Longing (2022)
„Three Thousand Years of Longing', regizat de George Miller, nu a reușit să egaleze succesul de box office al filmului „Mad Max: Fury Road'. În ciuda unui buget de 60 de milioane de dolari, filmul a obținut doar 8 milioane de dolari pe plan intern și a avut dificultăți pe plan internațional, obținând puțin peste o treime din bugetul său la nivel mondial. Experții sugerează că o strategie de lansare diferită ar fi putut ajuta.
Cu toate acestea, filmul surprinde în continuare energia anarhică a lui Miller. Idris Elba strălucește în rolul djinnului, iar Tilda Swinton este o alegere potrivită în rolul naratologului. În ciuda faptului că o mare parte din narațiune se petrece într-o singură cameră de hotel, filmul îi poartă pe spectatori într-o călătorie orbitoare prin povestea de fundal a djinnului, cu decoruri CGI colorate și pline de imaginație. Deși nu este un blockbuster „Mad Max', oferă o experiență unică și fantastică.
King Richard (2021)
„Regele Richard', în ciuda faptului că îl are în distribuție pe Will Smith, a avut o performanță dezamăgitoare în box office, cu încasări de 15 milioane de dolari pe plan intern și 24 de milioane de dolari în străinătate, totalizând 39 de milioane de dolari la un buget de producție de 50 de milioane de dolari. S-a confruntat cu o concurență puternică din partea „Ghostbusters: Afterlife', iar lansarea sa simultană pe HBO Max ar fi putut deturna spectatorii de la cinematografe.
Dincolo de incidentul cu Oscarurile, „King Richard' merită recunoaștere pentru portretul intim și onest al rolului unui tată în modelarea carierei de tenis a fiicelor sale. Filmul se concentrează pe primele etape ale călătoriei lui Venus și Serena Williams și pe prestația dedicată a lui Smith în rolul tatălui lor. Caracterul emoționant al filmului constă în descrierea originilor campioanelor de tenis și a oamenilor care le-au influențat.
The Northman (2022)
„The Northman' reprezintă o provocare unică în ceea ce privește categorisirea, estompând granițele dintre un film indie cu buget de blockbuster sau un blockbuster cu valori de producție indie. Această natură care sfidează genul ar fi putut contribui la dificultățile sale în box office, obținând doar 69 de milioane de dolari la nivel mondial, la un buget de 90 de milioane de dolari, plus costurile de marketing.
În ciuda acestui fapt, filmul lui Robert Eggers este uimitor din punct de vedere vizual, atrăgând fanii operelor sale anterioare precum „The Witch' și „The Lighthouse'. Filmul este visceral și realizat cu măiestrie, oferind o lume tactilă și dură, care pare a fi exactă din punct de vedere istoric. Criticii îi laudă capacitatea de a fi atât modern, cât și atemporal, având rădăcini în legenda scandinavă și afișând o sensibilitate contemporană.
Tenet (2020)
„Tenet' s-a confruntat cu provocări la box office în timpul pandemiei, ceea ce ar putea costa Warner Bros. până la 100 de milioane de dolari și a dus la decizia studioului de a lansa filmele simultan în cinematografe și în serviciile de streaming. Această mișcare l-a determinat pe Christopher Nolan să rupă legăturile cu Warner Bros. Deși nu este cea mai bună lucrare a lui Nolan, „Tenet' reflectă stilul său caracteristic de a crea narațiuni halucinante și de a experimenta cu timpul.
Îi amplifică punctele forte și punctele slabe, făcându-l un film de neratat pentru fanii săi. Intriga complicată este mai puțin crucială decât spectacolul filmului, care prezintă urmăriri de mașini cu spatele și bungee jumping inversat. În timp ce mecanica călătoriei în timp poate fi greu de descifrat, filmul se bucură cel mai bine dacă îl lași pe Nolan să-ți conducă drumul și te cufunzi în experiența palpitantă.
Nightmare Alley (2021)
În ciuda unei investiții de 60 de milioane de dolari din partea Searchlight Pictures și a succeselor de box office din trecut ale lui Guillermo del Toro, „Nightmare Alley' nu a reușit să se impună, obținând doar 39 de milioane de dolari la nivel mondial. Despărțirea filmului de stilul caracteristic basmului întunecat al lui del Toro ar fi putut să îi dezamăgească pe unii spectatori, deoarece lipsește magia. În schimb, se concentrează pe un escroc de carnaval.
Cu toate acestea, „Nightmare Alley' oferă totuși multe de admirat ca film noir. Deși, la suprafață, poate părea diferit de lucrările anterioare ale lui del Toro, o examinare mai atentă dezvăluie elemente clasice ale lui del Toro, inclusiv scenografia uimitoare, asemănătoare cu cea din „Pans Labyrinth' și „Crimson Peak'. De asemenea, filmul prezintă colaboratori cunoscuți, precum Ron Perlman și Richard Jenkins, iar Cate Blanchett își domină scenele.
Beau Is Afraid (2023)
„Beau Is Afraid' a marcat trecerea lui Ari Aster la un film cu buget mai mare după succesul înregistrat cu „Hereditary' și „Midsommar', A24 oferindu-i 35 de milioane de dolari. Cu toate acestea, în ciuda libertății de creație și a resurselor, filmul a obținut doar 11 milioane de dolari la box office. Acesta se îndepărtează de horror-ul tradițional și se orientează mai mult spre comedia neagră suprarealistă, ceea ce ar fi putut dezamăgi fanii lucrărilor anterioare ale lui Aster. Cu toate acestea, are momente înfricoșătoare, precum scena din baie cu un bărbat pe tavan. Joaquin Phoenix oferă o interpretare strălucită care surprinde esența trăirii cu paranoia. Finalul este sumbru și oarecum ezoteric, lăsând mulți spectatori cu un moment „WTF?!'.
The Last Duel (2021)
„The Last Duel' al lui Ridley Scott s-a confruntat cu o performanță dezamăgitoare în box office, în ciuda potențialului său de epopee istorică. Filmul a obținut mai puțin de o treime din bugetul său, chiar și atunci când se iau în considerare cifrele din box office-ul internațional. Este posibil ca marketingul filmului să-i fi indus în eroare pe spectatori, care s-ar fi așteptat la o bătălie mai tradițională, plină de acțiune, precum „Gladiatorul'. În schimb, filmul se concentrează pe personajul Marguerite (Jodie Comer) și abordează subiectul rar explorat al violului în genul medieval. Narațiunea prezintă evenimentele din perspectiva a trei personaje diferite, dezvăluind adevărul și autoamăgirile.
Citește și:
Emily Blunt și John Krasinski, apariție rară cu cele două fiice ale lor la US Open
FOTO: PR