ELLE: Care este povestea din spatele primei perechi de ochelari Cutler and Gross?
Marie Wilkinson: In 1982, Cutler and Gross a scos primul design de ochelari produs in editie limitata. Inainte de 1982, fiecare pereche de ochelari Cutler and Gross era lucrata la comanda, in functie de dorintele fiecarui client in parte. Boutique-ul din Knightsbridge Green avea, la etajul de deasupra, propriul atelier unde artizanul George Smith mestesugea cu atentie fiecare rama de ochelari. Cand cererea pentru ochelarii Cutler and Gross a crescut si pentru ca la acea vreme artizanii de rame de ochelari erau rari, domnul Cutler si domnul Gross si-au indreptat atentia spre Italia, o tara cu traditie in manufacturarea ochelarilor, si au deschis propria fabrica in regiunea Cadore din Italia. Primul design oficial de ochelari Cutler and Gross a primit numarul de serie 0101 si a fost facut in 100 de exemplare.
ELLE: Acum zece ani am descoperit brand-ul Cutler and Gross intr-un boutique din Marais. M-am indragostit pe loc si mi-am luat o pereche de ochelari de soare intr-o nuanta adorabila – Dark Turtle. De atunci nu m-am despartit de ei si sunt, in continuare, intr-o stare impecabila. Care este filosofia din spatele brand-ului Cutler and Gross? Care sunt secretele procesului de manufacturare?
M.W.: Zece ani nu sunt o viata surprinzator de lunga pentru ochelarii Cutler and Gross. Sunt facuti sa dureze. Crearea unei perechi de ochelari Cutler and Gross respecta aceleasi etape pe care artizanul George Smith le urma in primul atelier al brand-ului. Exista 42 de pasi in crearea unei singure perechi de ochelari, fie ca sunt de soare sau de vedere. Fiecare rama este lucrata manual si trece prin mainile a 30 de mesteri in fabrica noastra din Dolomiti. Atunci cand un artizan veritabil creeaza un obiect de valoare, lasa o parte din el in acel obiect. Lucru care este valabil si pentru ochelarii Cutler and Gross.
ELLE: Citeam in carticica de prezentare, care insoteste fiecare pereche de ochelari Cutler and Gross, ce a spus Graham Cutler: „Conceptia mea despre design este un pic de moda veche. Ar trebui sa fie practic, functional si abia apoi sa arate bine – in ordinea aceasta. Pe de alta parte, Tony Gross spunea: „E bine ca ochelarii de soare sa fie sexy si misteriosi. Pe scurt, care sunt principalele calitati ale unei perechi de ochelari Cutler and Gross?
M.W.: Ochelarii nostri incapsuleaza fix aceste doua filosofii: flirt si mister, cu un design care tradeaza integritate, autenticitate si atentie la detalii. Si noi, cei din echipa Cutler and Gross, vrem sa fim sedusi cand lansam un design, doar asa stim daca este bun, daca reuseste sa ne cucereasca.
ELLE: Dar povestea ta la Cutler and Gross cum a inceput?
M.W.: N-am sa uit niciodata anii de inceput la Cutler and Gross. Dupa ce am absolvit Universitatea de Optica, am fost prezentata domnului Gross si, de acolo pana la crearea designurilor speciale Cutler and Gross comandate de nume mari de actori si arhitecti de top de la vremea aceea, n-a fost decat un pas.
ELLE: Exista vreo legatura speciala intre brand-ul Cutler and Gross si Londra?
M.W.: Da, cum sa nu. In primul rand, brand-ul s-a nascut la Londra si imprumuta foarte mult din spiritul acela tipic britanic. Are umor si personalitate, are „sare si piper si o bravura a stilului. In acelasi timp, este adanc inradacinat in traditia britanica a manufacturii si a gustului pentru exclusiv.
Page: 1 2