Afla, prin intermediul proiectului #ELLEwhosnext, care sunt creativii pe care trebuie sa ii urmaresti!
Madalina Stan si Andrei Ivanescu se cunosc inca din liceu si fac impreuna esarfe unicat, pe care le definesc drept „un produs interactiv si inovator, printate digital cu o grafica unica.' Andrei este cel responsabil de partea tehno-magica, adica scrie algoritmi cu output creativ. Asta inseamna ca isi petrece zilele concepand programe care deseneaza, mai repede si mai precis decat ar putea sa o faca el. Partea frumoasa, spune el, este ca micile entitati digitale pe care le creeaza reactioneaza diferit de fiecare data cand sunt puse in functiune, si de aici rezulta unicitatea fiecarei imagini care ajunge sa fie imprimata digital pe matase.
ELLE: Despre ce e vorba in fotografiile realizate pentru ELLE who’s next?
Madalina Stan: Fotografiile sunt parte din campania de primavara a brandului, care o are pe Aylin drept imagine a brandului. Mi-am dorit asocierea asta pentru ca o admir si pentru ca muzica ei este unica, la fel ca esarfele noastre. Ideea de baza a fost aceea de a purta esarfele in moduri la care nu s-ar gandi nimeni.
ELLE: Ce va inspira astazi?
M.S.: Inspiratia o gasesc in elemente care ma emotioneaza, fie ca sunt liniile masculine definite de Andrei, fie ca sunt elemente romantice din natura si jocul de culori din colectiile sezonului. Orice poate defini o stare poate reprezenta un element pe care sa il punctam in creatiile viitoare. Acesta este si un element interactiv in procesul de design generativ. Putem face nelimitate variante ale aceleasi grafici, schimband culori in functie de inspiratia de moment, anotimp sau solicitari ale clientilor.
Andrei Ivanescu: De multe ori ma trezesc admirand un mecanism din natura, simplu ca reguli dar teribil de frumos si complex in desfasurarea sa. Cum ar fi un stol de pasari, fiecare navigand dupa celelalte, incercand sa isi urmeze vecinii, fara a se ciocni, urmarind o directie sau felul in care bate vantul – impreuna creeaza acel comportament uluitor al stolului. La fel, modul in care plantele cresc, se dezvolta, cauta lumina, se intorc dupa soare sau se apara de pericole prin simpla lor fiziologie. Totul in natura e proces, ceea ce ma inspira sa creez la randul meu procese proprii, interpretate, pentru natura mea digitala. E important sa nu fie nici prea simple, transparente, dar nici prea opace – cu totii suntem obisnuiti a decodifica mental procesul in rezultatul final si asta ne produce placere, fascinatie.
ELLE: Care sunt principalele calitati pe care ar trebui sa le aiba un produs fashion competitiv in zilele noastre?
M.S.: Cred ca un element esential este „povestea”. Pe langa finisaje si design, clientele chiar vor sa afle povestea din spatele produsului iar faptul ca le oferim un produs unic (uneori creat special pentru ele), insotit de un cod care atesta acest lucru si ambalat sub forma de cadou, face diferenta. Putem povesti despre fiecare element al graficii, jocul detaliilor si putem arata live cum a fost creat totul si ce reprezinta. Magnolia care infloreste intr-un mix de culori, zborul pasarilor deasupra unei spirale de copaci si fluturii care poarta voaluri de matase, fiecare grafica are povestea ei unica.
A.I.: Trebuie sa reprezinte o calitate dupa care tanjim. O haina buna ne face mai frumosi, mai siguri pe noi, mai confortabili in propria piele. O imagine frumoasa ne duce cu gandul departe, ne ofera adancime, perspectiva in propriul tablou mental. Cand e vorba de esarfe, putem sa lucram cu ambele – cream o imagine puternica si evocatoare, pe care o transformam intr-un produs cu propriile calitati – de aceea le creem unice, in ziua de azi cand totul e serializat, si noi ne simtim uneori stantati.
ELLE: La modul ideal, unde ar fi brandul vostru peste 5 ani?
M.S.: Evident, pe lista de „must-have” a cat mai multor femei atat din tara cat si de pe piata internationala. Imi doresc sa le putem oferi pe viitor experienta unui design unicat si personalizat online, astfel incat sa isi puna amprenta pe grafica esarfelor pe care le poarta sau daruiesc. Imi doresc de asemenea ca din ce in ce mai multe persoane sa aprecieze produse personalizate, fie ca este vorba de esarfe sau accesoriile de par pe care le cream in atelier.
ELLE: Cat de importanta este unicitatea pentru brandul vostru?
M.S.: Esentiala.
A.I.: O pereche de jeansi, de exemplu, devine „a ta” purtand-o – isi creeaza unicitatea, dar asta nu e o calitate pe care o vrei – wear’n’tear – la o esarfa. O esarfa care arata bine e ca noua, ori asta contravine personalizarii – si de aceea noi le producem din start diferite. Sigura calitate a lor care se schimba in timp e felul in care te atasezi emotional de piesa pe care ai cumparat-o sau primit-o si stii sigur ca e numai si numai a ta. Unicitatea e insusi sufletul brandului, iar felul in care o facem, prin natura digitala de care vorbeam, e in sine unic in lume. La inceput ne-a fost greu sa explicam celor care luau cunostinta cu brandul cum si de ce functioneaza. Pe parcurs ne-am dat seama ca asta conteaza mai putin – traim vremuri magice, in care multi dintre noi nu stim cum si de ce functioneaza multe obiecte si servicii pe care le folosim, dar avem incredere ca ele functioneaza si ne uitam catre rezultatul final, ce ne ofera. Iar cand clientii nostri aud „fiecare esarfa e o opera de arta digitala unica”, inteleg despre ce e vorba si si-o doresc instantaneu.