S-a solicitat confidentialitate maxima. Au fost tiparite invitatii. S-a facut loc in agendele tuturor. A fost comunicata „ordinea de zi'. Lista cuprindea un singur punct. Unul singur, dar de o importanta cruciala: o cerere in casatorie. Sau, mai precis, cum sa-l determini sa te ceara in casatorie. Conform unor studii recente, dar si statisticilor oficiale, casatoria este din nou la mare cautare. Schimbarile pe plan mondial au determinat o intoarcere la valorile traditionale. Acum, pentru multe femei, viata sentimentala si cariera sint pe picior de egalitate, iar pentru unele dintre noi balanta a inceput sa incline spre… iubire & romantism. Asa ca nu-i de mirare ca femeile au dezvoltat adevarate strategii pentru a fi cerute de neveste.
Sorina, in virsta de 29 de ani, manager la o agentie de turism din Bucuresti, a inceput sa puna la punct un plan de actiune la fel de agresiv ca o campanie publicitara pentru promovarea unei noi destinatii exotice. Cu doua mici deosebiri: „target-ul' era iubitul ei, iar la final nu o astepta nici un bonus sau vreo promovare spectaculoasa, ci un inel si o intrebare. „Imi doream cu disperare ca iubitul meu, Dan, sa se casatoreasca cu mine. Dar oricite «indicii» as fi presarat in calea lui, n-a lansat niciodata intrebarea. Ajunsesem in punctul in care nu ma mai puteam bucura de vestile bune primite de la prietenele mele. Daca una dintre ele imi arata mindra si entuziasmata un inel de logodna, izbucneam automat in lacrimi. Istoria se repeta de fiecare data: la birou, cind ieseam in oras cu fetele…'
Asa ca Sorina a organizat o „intilnire la nivel inalt' pentru cercul ei apropiat de prietene – cele mai multe dintre ele fiind femei de succes in domeniul marketing-ului si PR-ului – si a anuntat, plina de seriozitate: „Nimeni nu pleaca de aici pina nu punem la punct o strategie care sa functioneze cu adevarat'. Neobisnuita intilnire din casa Sorinei este o alta varianta pentru „planul de interventie', un trend american care presupune implicarea tuturor prietenilor sau a membrilor familiei atunci cind esti intr-o situatie de criza. Dana, copywriter si prietena apropiata a Sorinei, mi-a marturisit: „A fost un adevarat brainstorming! S-au vehiculat o multime de idei si stratageme, unele dintre ele de-a dreptul ingenioase! In ciuda tuturor prejudecatilor, femeile stiu foarte bine cum functioneaza psihologia masculina. N-am lasat nici un aspect neanalizat'. Asadar, care sint acele strategii la care apeleaza femeile in situatia Sorinei pentru a forta (sau a cere!) mina barbatului de linga ele?
„Psihologia inversa este una dintre cele mai eficiente', spune Cristina, o superba blonda in virsta de 28 de ani, consultant de management pentru o banca. „Daca vinzi un produs nou, inovator, si oferi drepturi exclusive, n-o sa te adresezi doar unei singure persoane. Am simtit ca se impune ca prietenul meu sa stie ca mai sint si alti competitori pe piata.' Folosind texte incriminatoare, uitate ca din intimplare in locuri unde ar fi putut fi descoperite de el, la care s-a adaugat o declaratie de dragoste facuta de un coleg (bun actor si bun prieten!) in public, Cristina a transmis un mesaj destul de clar: la pitch au fost invitati si alti pretendenti, iar daca Vlad nu actiona rapid, era in pericol sa piarda contractul!
Campania demarata de Laura, proprietara unui magazin de decoratiuni interioare, a implicat populara tehnica de marketing cunoscuta sub numele de „buzzing'. „Un cuplu din cercul nostru de prieteni apropiati s-a logodit de curind. Asa ca eu am incurajat speculatiile potrivit carora urmatorii pe lista eram noi. Citiva aliati de nadejde au inceput sa trimita e-mail-uri si sms-uri, raspindind in grupul nostru de cunoscuti stirea super-secreta: Laura (adica eu) si Radu (adica el) urmeaza sa se casatoreasca si ei!
Page: 1 2