Despre costumele din The Crown, cu designerii Amy Roberts și Sidonie Roberts

Amy Roberts și Sidonie Roberts se ocupă împreună, încă din cel de-al treilea sezon, de costumele din The Crown, dând viață nouă unor imagini deseori binecunoscute publicului. Iată ce au povestit despre sezonul actual, care și încheie populara serie.

Despre costumele din The Crown, cu designerii Amy Roberts și Sidonie Roberts

Amy Roberts și Sidonie Roberts au vorbit despre cum a fost să creeze costumele din The Crown pentru sezonul final al seriei, unele haine replicând ținutele purtate de membrii casei regale britanice, iar altele, reflectând atmosfera din familie după divorțul Prințului Charles de Prințesa Diana, și mai ales după decesul tragic al acesteia. Cele două au lucrat împreună din sezonul al treilea al popularului serial, și au câștigat un premiu Emmy în 2020.

Cum a fost revenirea la al șaselea și ultimul sezon din The Crown?
Amy: Cred că a trebuit să respirăm adânc, nu-i așa? După cum știe toată lumea, este o muncă enormă, este o muncă fantastică. Povestea se mișcă destul de mult în acest ultim sezon, Regina și noua generație. Faptul că le-am făcut împreună a fost perfect. Generația tânără și cu mine, generația mai în vârstă, privind retrospectiv. A fost o legătură grozavă. Dar nu știam cât de bine vom lucra împreună. A fost primul an în care am decis ca Sid să-și facă propriile personaje. Desigur, a fost grozav, nu-i așa?
Sidonie: Mă gândeam la asta astăzi, dar cred că pentru că între sezonul cinci și sezonul șase a fost cea mai scurtă perioadă de timp din istoria The Crown, mai puțin de un an. Am simțit, de asemenea, în ceea ce privește cercetarea și alte aspecte, că au fost foarte diferite în acel proces, deoarece a fost mai degrabă o continuare decât un punct și un început nou.
Amy: Ai dreptate. A fost literalmente a doua zi, aproape în ceea ce privește povestirea, nu-i așa? Cu Diana împachetând în cinci, șase, și acum iată e în vacanță.
Sidonie: Și nu a fost chiar așa. A fost și asta un schimb, o schimbare.
Amy: Ai dreptate, e ca și cum ai face un film masiv, nu-i așa?
Sidonie: Da, mi s-a părut o continuare directă.
Amy: Așadar, 20 de episoade în loc de 10.
Sidonie: Și apoi, desigur, este ultimul și tot ceea ce vine cu asta este durere, tristețe și ușurare.
Amy: Este un amestec cu adevărat vechi. Dar atunci când începi continui cu munca propriu-zisă, avem încrederea pe care poate nu am avut-o în sezonul trei. Cred că niciuna dintre noi nu știa prea bine ce face, ce era show-ul, ce era The Crown, care era senzația. Durează ceva timp, nu-i așa? Pentru a-ți găsi stabilitatea. Și ne-am găsit stabilitatea, cred că oamenii știu ce facem, cine suntem.
Sidonie: Limbajul nostru, nu?
Amy: Da. Și relația noastră cu acest grup final, extraordinar de actori. Pentru că lucrăm foarte, foarte îndeaproape cu ei și în special, cred, cu Imelda Staunton, cu Lesley Manville. Cu toți. Și cu Elizabeth Debicki pentru tine. Dar asta a fost o călătorie revelatoare uimitoare, cred, lucrul cu aceste actrițe extraordinare. Prin urmare, este amuzant. De fapt, când mă gândesc la asta, este destul de emoționant, așa că nu am de gând să continui.

Este sfârșitul unei ere, într-adevăr, nu-i așa?
Amy: Da.
Sidonie: Și aceștia sunt oameni care sunt în viața noastră de cinci ani. Îi cunoaștem și e interesant, mă gândeam la sezonul șase, îi cunoaștem în acest moment altfel decât în trei. Trei a fost începutul relației noastre cu acești oameni și, în prezent, îi înțelegem.
Amy: Ce, regele și regina, nu actorii, vrei să spui?
Sidonie: Personajele. La Diana începi să înțelegi nuanțele și limbajul gustului ei. Deci, spui la revedere și acestui aspect. Personajelor la fel de mult ca actorilor.
Amy: Și este un loc de muncă unic pentru noi în perioada de timp care urmează, Regina de la vârsta mijlocie până la bătrânețe. Adică, în mod normal, nu înțelegi asta. S-ar putea să te descurci cu serialele TV, nu știu. Dar este destul de unic, nu-i așa? În amploarea povestirii.
Sidonie: Vorbeam despre asta zilele trecute, despre amploarea fiecărui personaj și călătoria fiecărui personaj. Pentru că cred că în alte reprezentări ale familiei regale, te concentrezi poate pe una și apoi celelalte sunt aproape neglijate. În timp ce aici, în The Crown, ajungi să cunoști și să te concentrezi asupra fiecărei povești regale cu adevărat. Așadar, poți să construiești pe toată lumea. Nu doar unul și apoi toți ceilalți sunt lăsați deoparte, ca un gând secundar sau un gând de fundal. Toată lumea este în centrul atenției.
Amy: Și stările lor de spirit, într-adevăr, nu-i așa?
Sidonie: Da.
Amy: Dacă ne gândim la Regină, ai văzut-o tânără, liniștită și optimistă față de o tânără mamă, față de dificultățile din căsnicia ei. Probleme groaznice cu copiii și apoi această tragedie îngrozitoare cu Diana. Distrugerea monarhiei, și ea unde este? Și cu toate acestea, este ceea ce duce ea, cred că este treaba noastră să-i ajutăm să-i înfățișăm starea de spirit și atmosfera. Așadar, cred că este o treabă extraordinară, să ne pictăm viziunile, într-adevăr. Concentrându-ne pe întreaga senzație. A avea un fel de paletă vizuală de culoare a fost important pentru noi, fiecare sezon având o dispoziție diferită. De la optimismul sezoanelor anterioare, o paletă de culori diferită iar acum, așa cum spun mereu, la acele nuanțe de toamnă din sezonul cinci la un fel de final cu șase. Și este un final extraordinar, nu-i așa?
Sidonie: Și crezi că asta e interesant? Finalul, pentru că Regina primește acele blocuri de culori mai acide, și mă întreb dacă este simbolic?
Amy: Există un fel de nesiguranță, nu-i așa? S-ar putea să fie o mică tulburare interioară, dar există totuși o siguranță acolo.
Sidonie: Din sezonul cinci, ușor mai deprimant.

Menționați culorile toamnei din sezonul cinci și simbolistica lor. Evident că există mult negru în sezonul șase. Așadar, culorile, se simte asta… și apoi culorile primăverii?
Sidonie: Cred că negrul, am mai vorbit despre asta, cred că negrul este destul de interesant ca și culoare pentru noi, pentru că abia în sezonul cinci folosim negrul ca și culoare pentru modă. Așadar, înainte de asta a fost fie la o înmormântare, fie când familia regală era în doliu. Și cred că la cum ne-am schimbat acum, a fost foarte mult datorită Dianei în rochia de răzbunare din sezonul cinci, care a introdus culoarea neagră într-un mod diferit față de cum eram obișnuiți înainte.
Amy: Și a fost piesa ei de rezistență, nu-i așa?
Sidonie: A devenit micuța rochie neagră și cred că asta ne-a făcut să folosim negrul ca și culoare altfel decât de obicei.

Ați menționat procesul de cercetare. Adică, pentru cei care nu înțeleg acest proces, ne puteți detalia puțin, unde începe, cum decideți lucruri precum culorile și țesăturile. Ce este acel proces?
Amy: Începutul sunt întotdeauna poveștile. Întotdeauna trebuie să fie. Citind scenariile, scenariile extraordinare ale lui Peter Morgan, care evident că îți dau un impuls puternic, știi unde mergi, care sunt poveștile pe care le spunem anul acesta. Există un departament de cercetare fantastic. De fapt, facem multe. Avem în studioul nostru, un perete masiv. Acesta este punctul nostru de plecare și luăm fiecare personaj și fiecare personaj are o poveste. Așadar, o veți vedea pe Diana pe iaht în costume de baie, costume de baie iconice. Și îi urmărim călătoria către acea ținută finală, când va muri în acel teribil accident de mașină. Fiecare persoană are o călătorie vizuală, pe care o privești și o absorbi. Dar ca să fiu sinceră, după o perioadă, este natural, cred că orice cercetare în orice domeniu, va fi absorbită și iar absorbită și cred că este important să te detașezi și și să îți pui amprenta pe stil, sentimente despre evenimente, persoană. Îți pui amprenta. Așa cum spunem mereu și toată lumea o spune. Nu este un documentar, este o poveste a acestei familii extraordinare. Îmi amintesc că Peter Morgan ne-a spus că vrea să fie corect din punct de vedere criminalistic atunci când trebuie să fie scene cu uniformă și ceremonii. Trebuie să fie corect. Avem o echipă fantastică, o echipă militară, Max și Callum, care lucrează la asta. Dar uneori trebuie să fie ca un film plin de farmec și poți face asta cu Prințesa Margaret, nu-i așa? Îi poți crește dinamica destul de dramatic, așa că este minunat din punct de vedere vizual, la fel ca povestea. Acesta este, din nou, un lucru uimitor la acest job, faptul că există loc pentru toate, nu crezi?
Sidonie: Cred că da. Și din nou, cred că, revenind la ceea ce vorbeam mai devreme, cred că șase este foarte diferit pentru noi față de trei în ceea ce privește cercetarea, deoarece, așa cum spuneam, există un fel de înțelegere sau cunoaștere atât a persoanelor din viața reală cât și a celor cu care lucrezi, iar limbajul nostru este deja acolo. În ceea ce privește cercetarea, este foarte diferit pentru că, așa cum a spus Amy, am construit deja această încredere. Știm cine sunt aceste personaje pentru noi. Oricât de mult ne uităm la toate acele imagini, și am spus asta de la bun început, dacă te uiți la ele aproape că obții un fel de înțelegere subconștientă a lor, pentru ca tu să poți să le duci departe. Și lucrăm din propria noastră înțelegere despre cine sunt acele personaje și gusturile lor, precum și ale noastre.

Când am întrebat-o pe Elizabeth (Debicki, interpreta Prințesei Diana) despre costumele ei preferate, este foarte interesant pentru că a vorbit despre cât de dificil era să porți costume de baie și să te simți expus, dar apoi a spus că costumul ei preferat era costumul de baie albastru. Ne poți spune despre asta?
Sidonie: Costume de baie, multe costume de baie pentru Diana sezonul acesta. Este interesant pentru mine că ea a spus că a fost bine, pentru că da, adică, asta e teribil de expunător. Le poartă de patru episoade și vreau să spun, majoritatea, m-am uitat la ținutele ei în această dimineață și în acest sezon, majoritatea sunt costume de baie. Evident, așa cum a spus Amy, oamenii au corpuri, oamenii au blocaje, oamenii au nevroze și să fii în costume de baie în mare parte a filmărilor este cu adevărat descurajant. Cred că am lucrat îndeaproape pentru a o face să se simtă cât se poate de confortabil în acele costume de baie. Am fost foarte norocoși cu oamenii care vor să lucreze cu noi, dar Gottex, compania care a făcut toate costumele de baie Dianei, a făcut toate costumele noastre de baie pentru noi, pe lângă faptul că am avut un alt producător uimitor, pe Lizzie pentru cele în care am înserat ceva mai mult ideile noastre. Modelul verde neon și violet strălucitor, era Gottex original și l-au făcut și l-am adaptat la un model cu care Elizabeth s-a simțit mai confortabil. Pentru că acea formă a anilor 90 este foarte înaltă pe coapsă. Și merge în sus, destul de sus și în partea de jos. Deci, am făcut acele ajustări cu Gottex. Mă bucur că ea a spus asta.
Amy: Are un cadru foarte lung, nu-i așa? Așa că au trebuit să facă reglaje pentru forma foarte lungă a corpului.
Sidonie: Bănuiesc că motivul, adică, aș fi curioasă să știu, dar cred că pentru un actor, și am mai vorbit cu Elizabeth despre asta, este că costumul de baie albastru este atât de iconic. Acea imagine a ei, ceea ce noi numim „mergând pe trambulină și stând acolo la capăt, este atât de iconică încât cred că pentru un actor când se află în ceva atât de iconic, îl face să se simtă complet în pielea personajului. Așa că, este interesant pentru noi, deoarece favoritele noastre nu sunt întotdeauna favoritele actorului, mai ales din cauza gradului de implicare.

Care ar fi costumul tău preferat al Dianei?
Amy: Costumul Dianei din acest an pe care îl iubesc, este unul cumpărat și este cel pe care îl poartă când își ia rămas bun de la Dodi. Este prima călătorie pe care o face, este cu toată familia Fayed. Ea se întoarce pentru a se îmbrățișa cu William și Harry și își ia rămas bun de la Dodi. Poartă pantaloni cu dungi și un top Guy Laroche care aproape arăta ca un costum, dar au fost cumpărate separat. Și îmi place. Și motivul pentru care îl iubesc este pentru că este atât de Diana, deși nu am văzut-o niciodată purtând așa ceva. Așa că, putem atinge acest punct, îmi place foarte mult pentru că crezi cu adevărat că există o fotografie a ei, crezi cu adevărat că este ea, chiar dacă nu există nicio imagine de referință a ei purtând ceva exact la fel. Revine, mereu vorbesc cu Amy despre asta, dar este aproape ca ceea ce eu numesc algoritmul Diana. Deci, dacă Diana era în viață astăzi, iar noi, știți, de exemplu, când cumpărați ceva online și apoi pentru săptămâna viitoare, primiți sugestii pentru alte lucruri care v-ar putea plăcea. Asta reprezintă pentru mine acea ținută. Nu este ceva dintr-o imagine de referință, nu este ceva ce am văzut, dar este doar ceva ce ea ar purta. În acel moment. Mie personal îmi plac mai mult acele momente.

În ce epocă suntem? Cum era moda? Care sunt liniile și senzațiile modei?
Amy: Regina a devenit foarte, foarte simplă. Forme foarte simple, ușor de purtat, cred. Poate că asta înseamnă să fii o persoană mai în vârstă, doar știi ce-ți place și îl îmbraci și pleci. Cred că cel mai mare lucru pentru șase a fost faptul brusc, despre care vorbea May el-Toukhy, unul dintre directorii noștri, că ai de-a face cu tinerețea. Ai de-a face cu Harry și William și cu acea cultură cu totul diferită. Viața universitară, am cam ieșit din acel palat, sunt mai puține formalități, nu-i așa?
Sidonie: Amy, mereu am avut de-a face cu o formă de tinerețe, dar a fost întotdeauna la palat. Ai avut-o pe Prințesa Anne, am spus întotdeauna că oricine este tânărul personaj este un fel de vehicul în orice perioadă în care ne aflăm. Anne era 60, 70. În timp ce toți ceilalți, precum Regina Mamă, au rămas în generația pe care au simțit-o confortabilă. Dar era încă în palat, așa cum spune Amy. Cred că diferența față de tinerii aduși în acest sezon este că au fost în afara palatului.
Amy: Intră la Eton cu uniformele lor. Și apoi termină și te afli într-o lume complet diferită.
Sidonie: Deci nu numai că ai de-a face cu o altă epocă a modei, ci și cu un spațiu, locație și decor diferit.
Amy: Decor modern. Beton, săli de clasă.
Sidonie: Case, sunteți în casa lui Carole Middleton. Așa am început, acesta a fost primul lucru pe care l-am filmat pentru acele episoade. Și a fost destul de șocant, îmi amintesc că am avut acea conversație cu May. Pentru că dintr-o dată mi s-a părut aproape atipic pentru The Crown. A fost foarte diferit.
Amy: Exact. Și hainele, hainele tinerilor, blugii, tricourile polo. Hanorace, tot felul de modele. Texturi diferite, nu există mătase, nu există lână fină, te cam aduc în prezent și o ilustrează într-un fel și pe Regina referitor la deciziile ei. Ar trebui să las rolul meu unei persoane mai tinere, Charles. Ar trebui să renunț la toate astea? Și asta e marea ei decizie. Îmi place, totul se mișcă, ceea ce nu am văzut până acum.
Sidonie: Și cred că și cantitatea de episoade care au ieșit din acel spațiu. Am mai făcut asta înainte, de exemplu în sezonul patru aveți episodul Michael Fagin, care conținea aproape un film. A fost ca un film separat. Și apoi ne întoarcem în palat pentru restul episoadelor, așa că restul celor nouă ne întoarcem în acel spațiu. Și la fel cu episodul trei din sezonul cinci cu povestea Mohamed Al-Fayed și istoria acestuia și a Egiptului. Din nou, este conținut într-un episod, în timp ce curge în destul de multe episoade ulterioare.
Amy: Este permis și poți să o faci cu bucurie, deoarece familia Regală o face. Îi ai pe cei doi tineri prinți regali, în special pe William, care ne poate scoate din asta. Știi, ca și cum lui Michael Fagin i-a fost permis, dar totul este despre The Crown și acea familie regală. Aici aveți conduita lui William care ne conduce în lumea pe care o cunoaștem și în care trăim acum, cu adevărat, nu-i așa?
Sidonie: Da.
Amy: A fost destul de fascinant și ne-am simțit cu toții destul de ciudat în privința asta. May se simțea îngrijorată că era atât de în afara teritoriului The Crown. Dar într-un fel, cred că este probabil exact ceea ce avem nevoie și acolo ne îndreptăm, acolo ne aflăm acum.
Sidonie: Într-un fel, pentru a pune capăt The Crown, este relevant și este locul potrivit pentru a încheia, cred.
Amy: Da. Și o călătorie destul de lungă pentru echipele de creație, ambele în ceea ce privește decorul, costumele, părul și machiajul. Probabil de asta aveam cu toții nevoie. Nu știu.

Citește și:
Agenda de decembrie 2023: cele mai interesante evenimente ale lunii, pe care nu trebuie să le ratezi

Foto: Netflix

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle