Daca esti curioasa sa afli ce se ascunde in spatele unei retete de succes, trebuie sa faci neaparat cunostinta cu designerul David Koma: a inceput sa deseneze rochii pe cand avea doar 8 ani, iar prima sa colectie a fost schitata la varsta de 13 ani! Cu un profil nostalgic si seducator, David Koma este director artistic pentru casa Mugler, dar si pentru linia sa proprie, care ii poarta numele.
A studiat Istoria Artei la Academia de Arta din Saint Petersburg si, poate nu intamplator, a ales sa se stabileasca la Londra. Colectiile sale reprezinta un mix contemporan de elemente fresh & cool, cu un design minimalist, dar extrem de indraznet, asa ca nu ar trebui sa te mire faptul ca David Koma este acum unul dintre copiii teribili ai modei momentului.
Asemenea unui adevarat vizionar, a inteles exact care este directia estetica pe care ar trebui sa se lanseze orice designer contemporan si si-a propus sa rescrie, intr-o maniera personala, istoria modei. Faceti cunostinta cu David Koma!
ELLE: Am citit ca Mugler a fost un fel de vis foarte vechi al tau. Putem idealiza si compara acest lucru cu un basm in care binele invinge? Cat de tare crezi in coincidente?
David Koma: Cred in destin si in faptul ca totul se intampla cu un motiv. Mi-am dorit acest lucru foarte mult si… voilà! Planetele s-au aliniat. Bineinteles, am fost mereu constient ca fara efort din partea mea nimic nu s-ar fi concretizat. Nu as compara situatia mea cu un basm in care binele invinge deoarece, in final, nu am avut de luptat impotriva raului.
ELLE: Daca ar trebui sa descrii, intr-un singur cuvant, filozofia din spatele brand-ului David Koma, care ar fi acela?
D.K.: Bodylove!
ELLE: In anii 80, estetica Mugler reprezenta o adevarata referinta. Ce crezi ca s-a schimbat de atunci si pana acum in evolutia casei Mugler si, mai ales, ce ar trebui sa se schimbe?
D.K.: Thierry Mugler si-a construit brand-ul pornind de la un concept provocator si de la ideea de sexualitate dezvaluita si exprimata. In acelasi timp, mostenirea genetica a brand-ului, privita dintr-o anume perspectiva, poate fi extrem de relevanta astazi. Asadar, pot spune ca, intr-un fel, rolul meu aici este acela de a face conexiunea intre estetica casei Mugler si femeia moderna. O femeie ce doreste sa se simta confortabil, dar, in acelasi timp, frumoasa si puternica.
ELLE: Crezi in ideea de icon?
D.K.: Cred in puterea personalitatii. Si sunt convins ca anumite tipuri de personalitate sunt mai puternice decat celelalte.
ELLE: Vii dintr-o cultura in care, tind sa cred, romantismul joaca un rol special. Cum se impaca asta cu ritmul alert, ametitor, uneori haotic al profesiei pe care ti-ai ales-o?
D.K.: O poveste de dragoste reala are mereu un loc al ei, indiferent de momentul si circumstantele in care apare.
ELLE: Ai tabieturi?
D.K.: Diminetile mele incep mereu cu un cappuccino si cu o tigara.
ELLE: Care este amintirea cea mai pregnanta pe care o ai din Scoala de Arta de la Sankt Petersburg?
D.K.: Examenul de 14 ore la pictura clasica.
ELLE: Crezi in viitorul unui design agresiv, edgy?
D.K.: In primul rand, sunt de parere ca agresiv si edgy sunt doua lucruri extrem de diferite. Daca edgy inseamna curajos, atunci, da, as vrea sa cred intr-un asemenea viitor.
ELLE: Ce anume te inspira mai tare – viitorul sau trecutul?
D.K.: Profesia ma obliga sa privesc mereu inainte, prin urmare as putea spune ca ma inspir destul de mult din viitor – si anume din faptul ca il pot schimba oricand si ca pot evolua mergand in aceasta directie. Acest lucru chiar ma incanta! Dar, in acelasi timp, multe din sursele mele de inspiratie provin din trecut si cred ca, privind inapoi, ai oportunitatea sa creezi o baza pentru viitorul ce te va inspira in momentul creatiei.
ELLE: Din punctul tau de vedere, ce se va schimba in mod considerabil in moda, in urmatorii 15 ani?
D.K.: Sunt convins ca orice predictie personala cu privire la urmatorii 15 ani ar fi cel putin comica in raport cu realitatea de atunci, asa cum se intampla cu cele prevestite de majoritatea celor care isi dau cu parerea despre ce se va intampla in viitorul indepartat. Spre exemplu, conform scenariului filmului Inapoi in viitor II, ar fi trebuit ca in 2015 toata lumea sa aiba skateboard-uri zburatoare. Acum totul se invarte in jurul conceptului normocore, iar eu, ca militant al individualitatii si al unicitatii, nu prea pot spune ca apreciez aceasta situatie. Asadar, sper ca in viitor oamenii sa puna mult mai mult accent pe evidentierea si exprimarea personalitatii lor, iar moda sa evolueze astfel incat sa ii ajute in acest sens.
Colectiile Mugler si David Koma sunt disponibile pe www.stylebop.com