Dacă vă este dificil să păstrați o balanță între carieră și viața de cuplu, atunci acest articol este pentru tine și partenerul tău.
A avea un partener care lucrează aproape non-stop poate fi extrem de frustrant. Este un aspect care vă va afecta cu siguranță relația, în special din cauza faptului că tu te simți neglijată și mereu pe locul doi.
Experții în relații au câteva sfaturi care te-ar putea ajuta să scapi de stările neplăcute și să readuceți pasiunea în relație.
Aici vorbim bineînțeles despre timpul pe care îl petreceți împreună. Ar trebui să înțelegeți amândoi că, dacă sunteți amândouă persoane foarte ocupate, sunt foarte mici șansele ca fiecare seară pe care o petreceți împreună să fie una specială. În loc să te preocupe acest aspect sau să te îngrijoreze, ar trebui să încercați să profitați la maxim de timpul de calitate petrecut în doi. Plănuiți activități speciale, stabiliți o seară pe care să o petreceți doar voi doi departe de casă, de familie și de prieteni.
Dacă partenerul tău este incredibil de concentrat pe cariera lui și nu consideră că munca lui este chiar muncă, încearcă să vezi partea bună din entuziasmul lui. Încearcă să privești lucrurile așa: viața personală și viața profesională se completează, nu sunt în competiție. Atunci când chiar îți place ce faci la job, acest lucru se va reflecta și asupra relației.
Nu vrei să influențezi cariera partenerului tău, însă nu este nimic exagerat în a-i cere, din când în când, să renunțe la telefon și să vă petreceți timpul împreună fără alte distracții. Stabiliți un program exact – minute, ore, zile – un timp pe care să îl petrceți doar voi doi, fără tehnologie care să vă distragă atenția de la voi și problemele voastre.
Atunci când încep să apară frustrări din cauza programului haotic de muncă al partenerului, este de la sine înțeles faptul că și viața voastră de cuplu va avea de suferit. Atunci când discutați despre problemele voastre este mai bine să vă controlați tonul, să nu aduceți injurii, critici sau să dați vina unul pe celălalt, în special atunci când sunt la mijloc lucruri pe care nu le puteți controla.
Scopul vostru este să ajungeți la o înțelegere, să fiți de acord asupra lucrurilor pe care trebuie să le faceți și nu să vă certați de fiecare dată. Priviți lucrurile în perspectivă și veți realiza că relația voastră este mai importantă decât motivul pentru care partenerul tău a stat la birou o oră în plus.
În loc să îi ceri partenerului să mai reducă din timpul alocat job-ului său – lucru care poate fi văzut ca fiind o critică – stabiliți un plan de activițăți. Chiar trebuie să vă găsiți timp de calitate pentru voi doi. Așa vă veți reaminti ceea ce v-a atras de la început unul la celălalt, ce v-a făcut să fiți apropiați și nu veți mai avea așa de multe resentimente unul față de celălalt.
Gândiți-vă și implicați-vă în relația voastră cu aceeași energie cu care o faceți și la locul de muncă. Experimentați cu diverse reguli care să vă privească pe amândoi, vedeți ce funcționează și apoi comunicați pe baza lor. La final veți observa că acest lucru ar putea fi cu adevărat benefic atât pentru viața voastră amoroasă, cât și pentru productivitatea de la locul de muncă.
A încheia o relație doar din motivul că partenerul tău este ocupat sau implicat activ în job-ul său nu este întotdeauna cea mai bună soluție. Știm că ai auzit asta de nenumărate ori, însă comunicarea rămâne cea mai bună cale de a stabili ce aveți nevoie și ceea ce vă doriți amândoi de la această relație.
Foto: PR