Mijloacele de comunicare și, implicit, modul de a comunica. In 1997 ma pregateam de intrarea la facultatea, iar parintii imi promisesera ca premiu un telefon mobil Nokia. Pe care l-am si primit. Pentru cei nascuti dupa 1990, probabil ca un astfel de telefon arata ca un obiect rudimentar: puteai sa fii apelat, sa apelezi la randul tau, sa primesti si sa trimiti mesaje, reduse la cateva zeci de caractere. Astazi, comunicarea inseamna, in primul rand, smart-phone-uri. Oare v-ati putea imagina moda de azi fara Facebook, Instagram, blog-uri? Este, desigur, o intrebare retorica.
Daca ma gandesc la ceva care a ramas la fel, imi vine in minte un obiect vestimentar, la fel de iubit de femei in ultimii 18 ani si prezent in toate garderobele, acela este the little black dress. Fie ca o purtam cu tocuri ametitoare la o cina romantica sau cu un sacou cambrat si balerini la un interviu de angajare, rochia neagra este o prezenta constanta intre alegerile noastre vestimentare. Pentru ca, se stie, less is more!
Cred ca si peste 18 ani va ramane la fel de puternica dorinta femeilor de a fi frumoase. Dar sper ca asta va insemna acceptarea propriilor imperfectiuni si nu batalii absurde cu kilogramele pentru o silueta utopica, eliminarea unor sabloane arbitrare de tipul 90-60-90 si mutarea accentului pe atitudine. Pana atunci cred ca vom fi cu totii de acord ca un corp perfect este un corp sanatos si nu unul retusat in Photoshop.