Cele două accidente aviatice din Dobrogea s-au soldat cu opt victime. Iată cine sunt militarii care și-au pierdut viața în mod tragic.
Un avion MiG 21 LanceR al aviaţiei române s-a prăbușit miercuri seara, după ce a decolat de la baza Mihail Kogălniceanu pentru misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, iar ulterior și elicopterul IAR 330-Puma trimis în misiune de salvare-căutare s-a prăbuşit.
Aeronava MiG 21 LanceR decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 19.50, iar la ora 20.03 a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localitățile Cogealac si Gura Dobrogei. Ulterior, elicopterul IAR-330 trimis să caute avionul a dispărut şi el de pe radar. Pilotul raportase condiții de vreme nefavorabilă și primise ordin să se întoarcă la bază. În elicopter erau șapte militari, după ce doi salvatori pe mare din cadrul Forțelor Navale s-au alăturat echipei inițiale.
Cine sunt militarii care și-au pierdut viața în tragicele accidente aviatice din Dobrogea
Pilotul avionului MiG 21 LanceR prăbuşit miercuri, 2 martie, în judeţul Constanța, şi-a pierdut viaţa, a anunțat MapN într-un comunicat. Căpitanul Costinel Iosif Niță avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii. Din anul 2014, îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG 21 LanceR.
Și cei șapte militari aflați în elicopterul IAR-330 și-au pierdut viața.
„Cinste și onoare memoriei lor!
– Locotenent-comandor Bogdan Florin
– Locotenent Pătrașcu Sorin
– Maistrul militar Banu Gelu
– Sergent Marinescu Ionuț
– Caporal cls. a III-a Lateș Cătălin
– Maistru militar cls. I Carp Vlad
– Maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu', este mesajul transmis de MAPN.
Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.
Locotenent Pătrașcu Sorin, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit.
Maistrul militar Banu Gelu, angajat din anul 1993, în vârstă de 52 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.
Caporal cls. a III-a Lateș Cătălin, operator căutare-salvare, 29 de ani, angajat din 2012, căsătorit, doi copii.
Sergent Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 43 de ani, angajat din 2002, căsătorit, un copil.
Maistru militar cls. I Carp Vlad, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.
Maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005, tatăl a doi copii.
MAPN a mai anunțat că o comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene și Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Constanța continuă cercetarea împrejurărilor în care s-au produs cele două accidente aviatice din Dobrogea. Joi, 3 martie, în toate unităţile militare din țară și în cele dislocate în afara teritoriului național vor fi organizate ceremonii militare și religioase de comemorare pentru militarii căzuți la datorie.
Ministrul apărării, Vasile Dîncu, citat de digi24 a declarat că nu există, în acest moment, alte indicii legate de prăbușirea avionului MiG-21 Lancer în afară de condițiile meteo proaste și starea tehnică a aeronavei. Ministrul a exclus, de asemenea, posibilitatea unui atac asupra aeronavei.
„Din nefericire, am avut astfel de accidente în ultimii ani cu aceste MiG-uri care sunt vechi şi avem şi o stare a vremii destul de proastă în Dobrogea acum. Probabil a afectat elicopterul mai mult. Nu cred că există alte cauze. Vom comunica opiniei publice rezultatele anchetei şi anchetei parţiale. Nu avem alte indicii în afară de vremea proastă şi starea tehnică a MiG-ului'. a declarat Vasile Dîncu.
Citește și:
Volodimir Zelenski, mesaj emoționant pentru lumea întreagă: „Nu sunt eu un model, Ucraina este'
Foto: MAPN