Iată care sunt filmele preferate cu cele mai mari încasări ale anului.
Cele mai populare lansări cinematografice din 2023 au inclus filme cu supereroi, continuări și adaptări de jocuri video. Pentru a determina cele mai populare filme ale anului, au fost analizate primele 20 de filme care au înregistrat cele mai bune performanțe în box office-ul mondial, din care 12 au fost incluse pe listă.
Primul „Meg” a fost un film de senzație, cu Jason Statham lovind un rechin antic în față. Continuarea sa surprinde mai puțin timp cu rechinii periculoși și mai mult timp consumat de un complot neinteresant pentru a înjunghia pe la spate echipa de cercetare a megalodonilor, în timp ce Jonas Taylor, interpretat de Statham, rămâne prins la 25.000 de metri sub nivelul mării.
Deși există câteva trucuri amuzante cu rechini aproape de final, cu Statham pe un jetski, continuarea așteaptă până în ultimele 30 de minute pentru a începe partea interesantă. Filmul ar fi trebuit să-l lase pe Statham să facă ceea ce publicul a venit să-l vadă făcând de la început – să lupte pe lângă rechini pentru a ajunge la glorie.
Filmul, bazat pe populara serie de jocuri video, îl prezintă pe Josh Hutcherson în rolul lui Mike, un agent de securitate într-un loc de divertisment abandonat, asemănător cu Chuck E. Cheese. În poveste, animatronicele din local prind viață și reprezintă o amenințare. Deși interpretarea lui Hutcherson este captivantă, filmul nu reușește să ofere spaima promisă.
Narațiunea este deturnată cu o subplot care o implică pe mătușa lui Mike care cere custodia surorii sale, ceea ce distrage atenția de la potențialul de explorare a animatronicelor amenințătoare. În ciuda acestor neajunsuri, adaptarea a avut un weekend de deschidere de succes, cu încasări de 80 de milioane de dolari, ceea ce sugerează că publicul a fost mai puțin preocupat de fidelitatea filmului față de elementele de groază ale jocului.
În cel de-al treilea film „Ant-Man”, Scott Lang, Hope Van Dyne și alții se află în Tărâmul Cuantic, fiind cel mai slab cotat film MCU pe Rotten Tomatoes. Complotul pare prea ușor inventat pentru personaje care se așteptau să fie mai istețe. Aventura care urmează este comparată cu un episod unic din „Doctor Who”, eroii căutând o cale de întoarcere acasă.
Dinamica tată-fiică dintre Scott și Cassie pare forțată, lipsită de autenticitatea relației lor de iubire anterioare. Din punct de vedere vizual, filmul pierde unicitatea francizei „Ant-Man”, cu efecte sub așteptări din cauza constrângerilor de timp impuse artiștilor VFX.
Filmul de animație în care Chris Pratt este vocea lui Mario este considerat ciudat, călătoria personajului de a-l salva pe Luigi și de a opri căsătoria prințesei Peach cu Bowser fiind descrisă ca fiind fadă și lipsită de haz. În ciuda spectacolului său vibrant, filmul de 92 de minute se bazează foarte mult pe referințele la jocurile video și pe fan service pentru a compensa intriga slabă. Interpretarea lui Bowser de către Jack Black și videoclipul său pentru piesa „Peaches” sunt evidențiate ca fiind singurele aspecte pozitive ale filmului.
Cel de-al zecelea episod din saga „Fast and Furious”, cu Jason Momoa în rolul unui răufăcător răzbunător, se concentrează pe Dante Reyes, care caută să se răzbune pe Dom și echipa sa pentru moartea tatălui său. Portretul captivant al lui Momoa adaugă fler filmului, dar narațiunea suferă din cauza separării lui Dom de familia sa extinsă și a introducerii unor personaje noi. Finalul cu cliffhanger, oarecum răsfățat de trailere, este comparat cu „Avengers: Războiul Infinitului” și este văzut ca un dezavantaj.
Halle Bailey strălucește în rolul lui Ariel în remake-ul live-action, interpretând un personaj mai puternic și mai înțelept. Melissa McCarthy impresionează în rolul Ursulei, iar filmul îmbunătățește ritmul relației dintre Ariel și Eric. Cu toate acestea, în ciuda performanțelor fantastice, regizorul Rob Marshall nu reușește să profite de timpul de rulare suplimentar, ratând ocazia de a aprofunda povestea de fond a Ursulei și legătura cu familia regelui Triton, incluzând în schimb cântece noi și de neuitat.
Ultimul episod al trilogiei „Gardienii Galaxiei”, realizată de James Gunn, explorează originea lui Rocket Raccoon, punând accentul pe respectul de sine și pe găsirea unui scop. Filmul include o bătălie unică de excepție pe hol și oferă o concluzie satisfăcătoare pentru fiecare personaj. Cu toate acestea, finalul joacă la sigur, evitând riscuri semnificative sau moartea unor personaje, iar unii spectatori ar putea găsi mai puțin atrăgătoare portretizarea răutăcioasă a Gamorei.
Biografia epică a lui Christopher Nolan despre J. Robert Oppenheimer, părintele bombei atomice, explorează dilema morală a creării unei arme cu efecte devastatoare. Filmul, care poate fi vizionat cel mai bine pe ecranele IMAX, construiește cu măiestrie suspansul, secvența testului Trinity fiind un moment de excepție al cinematografiei.
Nolan navighează cu îndemânare prin audierea lui Oppenheimer pentru obținerea autorizației de securitate, deși unele elemente sunt dramatizate. Cillian Murphy și Robert Downey Jr. oferă interpretări demne de un premiu, contribuind la impactul general al filmului.
În cel de-al patrulea episod al francizei John Wick, Keanu Reeves își reia rolul legendarului asasin aflat pe fugă și vânat de o multitudine de adversari. Continuarea prezintă abilitățile excepționale de luptă ale lui Wick în secvențe de acțiune meticulos coregrafiate, inclusiv o luptă extraordinară cu asasinul orb al lui Donnie Yen. Camera de filmat dinamică a filmului, în special într-o scenă de luptă, evocă senzația imersivă a unui joc video. Fanii nu pot decât să spere că acesta nu este ultimul capitol pentru Reeves în rolul lui John Wick.
În cel de-al șaptelea film din seria „Mission: Impossible”, Tom Cruise oferă din nou cascadorii care sfidează moartea și secvențe de acțiune intense. Filmul împletește momente palpitante, precum o luptă pe o alee îngustă și o evadare cu motocicleta de pe o stâncă, cu o narațiune oportună care explorează amenințările societale reprezentate de inteligența artificială. Cu toate acestea, o dezamăgire recurentă constă în tendința seriei de a-și elimina personajele feminine principale pentru a introduce un nou interes romantic pentru Ethan Hunt al lui Cruise.
Regizoarea Greta Gerwig transformă conceptul unui film cu Barbie într-o explorare profundă a feminismului, a provocării patriarhatului și a dorinței de recunoaștere. Interpretarea lui Ryan Gosling în rolul lui Ken, un himbo cu o baladă inspirată din anii ’80 intitulată „I’m just Ken”, fură lumina reflectoarelor și se dovedește a fi un punct culminant care merită prețul biletului de intrare.
Continuarea filmului „Spider-Man: Into the Spider-Verse” se ridică la nivelul de excelență al originalului, oferind imagini și mai uimitoare, care dau viață benzii desenate prin tranziții perfecte între animația 2D și 3D desenată manual. Dincolo de elementele vizuale impresionante, filmul se distinge prin aprofundarea adevăratei esențe a lui Spider-Man, explorând în special călătoria emoțională a lui Miles Morales pentru a-și defini locul în Spider-Verse și pentru a contesta noțiunile preconcepute despre cine poate întruchipa supereroul.
FOTO: IMDB