E greu sa nu stii cine este Gwyneth Paltrow si la fel de greu este sa nu o invidiezi, macar un pic. Nascuta intr-o familie privilegiata, a debutat pe scena la 18 ani iar de atunci cariera de actrita i-a mers ca unsa. Rolurile din Seven’, Emma’, Marile sperante’ sau Sliding Doors’ nu au fost altceva decat repetitii pentru marele ei moment de glorie, cand a castigat Oscarul, in 1998, pentru ‘Shakespeare in Love’.
Multi i-au reprosat inca de atunci, in primele dovezi de ura colectiva, ca nu si-a meritat premiul. Desigur, se poate spune asta despre orice actrita care nu este inca Meryl Streep, numai ca Paltrow a continuat cu cateva roluri memorabile, jucand-o pe Sylvia Plath in Sylvia’ si aparand mai mult decat onorabil in The Talented Mr. Ripley’, devenind obsesia noastra fashion in The Royal Tenenbaums’ al lui Wes Anderson, dandu-i replica lui Anthony Hopkins in Proof’ si in final facand un rol excelent in Iron Man’, franciza care, sa o spunem pe-a dreapta, nu ofera prea mult de jucat actorilor.
Dar, cu toate aceste dovezi de talent si profesionalism, Gwyneth tot nu a ajuns sa fie mai iubita de public. Ea, ca si Anne Hathaway, de altfel, pare facuta sa fie personajul antipatic, cu care nu vrem deloc sa ne identificam. Cum asa? Iata cum:
Gwyneth Paltrow este o femeie foarte frumoasa, un lucru care, desi certificat de cei de la revista People, nu pare decat sa ii enerveze pe oameni. Chiar daca nu e un merit in sine sa fii pur si simplu frumoasa, Gwyneth nu s-a ferit sa spuna cat lucreaza la infatisarea ei impreuna cu antrenoarea Tracy Anderson, ale carei cursuri sunt urmate si de Madonna, si ne-a facut, deci, sa ne simtim si vinovate pentru ca, desi nu suntem binecuvantate cu genele lui Blythe Danner, superba mama a lui Gwyneth, nici nu depunem atatea eforturi ca sa aratam bine.
In plus, in anii 90, Gwyneth ne-a furat tuturor logodnicul imaginar atunci cand a intrat intr-o relatie cu Brad Pitt. Ca si cum lucrul acesta nu era de ajuns, dupa relatia indelungata cu el, Gwyneth a format un cuplu impreuna cu Ben Affleck, care la acea vreme nu era regizorul aclamat de astazi, dar ne furase inimile cu rolurile lui si avea, totusi, un Oscar pe care il impartea cu Matt Damon pentru scenariul filmului Good Will Hunting’.
Iar dupa toate aceste povesti, Gwyneth a inceput o relatie cu Chris Martin, liderul trupei Coldplay, inca un tanar talentat (chiar mai tanar decat ea) si celebru dupa care au suspinat o vreme multe dintre noi. Iar, ca si cum casatoria cu un star rock superb nu ar fi fost suficienta ca sa o invidiem, Paltrow s-a mutat in Marea Britanie si a inceput sa sufere, dupa cum i-a reprosat intregul Internet, de sindromul Madonna, adica sa vorbeasca cu accent britanic si sa povesteasca peste tot cum britanicii sunt mai civilizati decat americanii. Si, desigur, astfel de scapari ne pot enerva, in aceeasi masura in care ne pot amuza, insa publicul o iarta mai greu pe Gwyneth decat ar face-o in cazul altor celebritati.
Pana si faptul ca Paltrow si-a numit primul copil Apple – in conditiile in care multe staruri (si, sa vorbim serios, multi oameni, indiferent de gradul lor de notorietate) pun nume bizare odraslelor lor – a fost un motiv de ura pentru cei decisi ca nu pot cu nici un pret sa o inghita pe Gwyneth. Iar atunci cand actrita a decis ca vrea sa isi extinda interesele si sa nu se limiteze la o cariera de succes in domeniul filmului, lansand site-ul de lifestyle Goop, valurile de ironii nu au mai contenit.
Se pare ca Gwyneth in postura de regina si promotoare a unui stil de viata extrem de sanatos (dar si de costisitor) i-a nemultumit pe cei mai multi dintre cei care erau, oricum, abonati ai newsletter-ului ei. De ce? Pentru ca, spun ei, Gwyneth vrea sa arate ca e o persoana ca oricare dintre noi, care isi face griji pentru stilul de viata al familiei ei, dar din postura unei persoane care isi permite calatorii excentrice, retete realizate din ingrediente rare si tot soiul de alte bizarerii, si care, deci, nu poate sa inteleaga cum e viata de familie a unei femei obisnuite, care are copii si care lucreaza in acelasi timp.
Page: 1 2