Cand am auzit ca tanara Kendall Jenner este imaginea Fendi nu m-am mirat deloc. Pana la urma, in ultimii doi ani, de cand si-a inceput cariera de model high fashion la varsta de 17 ani, Kendall a parcurs kilometri intregi de catwalk, a pozat pentru o multime de reviste si chiar a avut o aparitie ca mireasa in show-ul colectiei couture al casei Chanel. Ceea ce semnifica, probabil, cel mai ravnit rol pe care il poate asuma un model pe parcursul carierei sale.
Fireste, am avut dubiile mele in legatura cu atributele ei de model atunci cand a aparut pe scena fashion – pentru ca, sincera sa fiu, Kendall este atipica. Nu este nici excesiv de slaba, asa cum sunt mai toate modelele, iar figura ei atat de cunoscuta prin intermediul reality-show-ului care a facut celebru intreg clanul Kardashian poate sa distraga atentia de la haine.
In cele din urma, am decis ca ea are calitati – iar intr-o lume a modei uniforma pana la plictiseala un corp care nu se incadreaza neaparat in standarde e mai degraba o calitate decat un defect. Cat despre notorietatea de care se bucura Kendall – asta este! Exista multe modele care au ajuns in prezentari si campanii cu nume sonore pentru ca sunt fiicele, surorile, in fine, rudele unor celebritati – gandeste-te la felul in care stau lucrurile cand vorbim de surorile Jagger sau Delevingne. Deci, chiar daca Jenner a fost propulsata, in cariera de model, de numele si rudele ei, ceva trebuie sa faca bine de vreme ce Olivier Rousteing, Riccardo Tisci si Karl Lagerfeld o proclama sus si tare drept muza.
Iar lucrul pe care il face foarte bine este sa vanda. Caci, chiar daca o campanie Fendi poate fi considerata o onoare pentru orice model, nu intamplator sunt alese acele modele care, mai mult decat sa fie frumoase, sunt foarte celebre. Lansarea unei astfel de campanii, indiferent cat de prestigioasa ar fi casa de moda, nu poate decat sa fie ajutata de o ambasadoare care este urmarita de 31 de milioane de oameni din intreaga lume. Mai ales cand casa Fendi e urmarita doar de 2,4 milioane de persoane pe contul de Instagram.
Asa ca, acum, ca fotografiile campaniei Fendi pentru sezonul urmator au iesit la iveala, chiar nu inteleg de ce o multime de oameni ii contesta acestei fete tinere si frumoase (oricat de relativa ar fi frumusetea, nu cred ca cineva poate spune ca ea este urata) meritele. Campania a fost fotografiata de Karl Lagerfeld insusi, care a inconjurat-o pe Kendall de marionete, inspirandu-se din lucrarile artistei elvetiene Sophie Taeuber-Arp. „Lucrarile ei sunt atat de moderne si grafice, exact asa cum este si colectia Fendi pentru toamna – foarte luxoasa, dar in acelasi timp contemporana si foarte stricta.’ (Daca nu ai auzit pana acum de Sophie Taeuber-Arp, nu ar strica sa stii ca opera ei este considerata ca extrem de relevanta pentru abstractionismul geometric si ca practica ei artistica, care a inclus pictura, sculptura si dans, i-a castigat un loc pe o bancnota in tara ei.)
Ei bine, si in aceste fotografii apare Kendall, urmandu-le pe Joan Smalls, Lindsey Wixson si Cara Delevingne drept imagine a casei. Iar intreaga lume se revolta. Ma rog, poate nu intreaga lume, dar sute de comentatori care au lasat mesaje la postarea lui Kendall de pe Instagram. Desi fotografia care anunta aparitia campaniei a primit peste 1 milion de like-uri, printre comentarii s-au regasit mult prea multe mesaje precum cele pe care le reproduc aici. „E clar cea mai proasta campanie Fendi pe care am vazut-o in multa vreme’. „E cu adevarat ingrozitor. Fata asta nu face nimic pentru haine. Este pusa in umbra de marionetele din fundal, care sunt mult mai interesante decat ea.’
Si, pana la urma, de ce? De ce atata patima cand vorbim despre haine? Si de ce lumea nu se revolta la folosirea atat de inutila si de fashionable, pana la urma, a blanurilor de animale, si este revoltata de prezenta unei tinere femei in niste fotografii care sunt, pana la urma, relevante pentru foarte putini oameni? Pentru ca este tanara? Pentru ca este frumoasa? Pentru ca este celebra? Sau pentru ca umbra notorietatii surorii ei, indiferent cat ar fi ajutat-o, ii face acum mai mult rau decat bine?
Foto: PR