Calendarul Pirelli a trecut intr-o noua etapa: de la o colectie de postere cu supermodele goale, isi propune sa devina un adevarat barometru cultural.
Diversitatea pare sa fie cea mai noua preocupare a brand-ului Pirelli, care lanseaza, an de an, inca din 1964, un calendar dedicat numai cunoscatorilor, insider-ilor de cel mai inalt nivel, si care nu ajunge niciodata pe piata. Totusi, aparitia calendarului Pirelli, supranumit The Cal, starneste intotdeauna discutii si controverse.
Asa pare sa fie cazul si cu editia calendarului Pirelli 2018, care isi propune sa avanseze cauza diversitatii rasiale utilizand numai modele de culoare. Naomi Campbell, Lupita Nyongo, Whoopi Goldberg si Sean ‘Diddy Combs sunt doar cateva dintre numele celebre care si-au imprumutat faima calendarului.
Sedinta foto a fost realizata sub coordonarea lui Edward Enninful, noul redactor sef al Vogue UK, care l-a antamat pe fotograful Tim Walker, cunoscut pentru editorialele lui suprarealiste, sa spuna povestea.
Calendarul Pirelli 2018 este influentat puternic de iconicele ilustratii ale lui Sir John Tenniel pentru Alice in Wonderland, cartea lui Lewis Carroll, o poveste despre care Tim Walker a declarat ca nu a mai fost spusa niciodata in acest fel.
In aceasta interpretare contemporana a povestii, Naomi Campbell, alaturi de Sean Combs, este cea care taie capete, Lupita Nyongo este un harciog, Whoopi Goldberg este Ducesa, Sasha Lane este Iepurele de Martie, iar feminista Adwoa Aboah este Tweedledee. Iar daca te intrebai cine joaca rolul Reginei de cupa, ei bine, e vorba despre nimeni altul decat Ru Paul, drag queen si vedeta TV.
Alice este intruchipata in calendar de modelul sudanezo-australian Duckie Thot, iar un rol special il are Printesa de cupa, un personaj care nu exista in carte, dar care a fost creat anume de Tim Walker, gandindu-se la Thando Hopa, model (si avocata specializata in cazurile de abuz sexual) din Africa de Sud, cunoscuta pentru conditia pielii ei, care i-a provocat o depigmentare totala. „Cand eram mica, nu exista nici un model care sa arate ca mine, care ar fi putut sa fie o sursa de inspiratie si de motivatie.', a declarat ea pentru The New York Times.
Aceasta este cea de-a doua editie a calendarului Pirelli care are un casting exclusiv de culoare – prima a aparut in 1987, cand, insa, era vorba doar despre modele. Este clara, insa, intentia Pirelli de a se implica in conversatiile care au loc astazi la nivel global despre diversitate. De altfel, Pirelli a comisionat-o in 2016 pe fotografa Annie Leibovitz, care a pozat o multime de femei cunoscute mai degraba pentru performantele lor artistice, in posturi care era departe de a fi doar sexy in mod voit. Iar pentru 2017, celebrul Peter Lindbergh a fotografiat o multime de vedete imbracate din cap pana in picioare, intr-un puternic contrast cu ceea ce obisnuia sa fie, pana acum, The Cal.
Iar diversitatea pe care o promoveaza astazi calendarul a fost explicata foarte simplu de Edward Enninful: „Incluzivitatea este parte din conversatiile noastre asa cum nu a mai fost niciodata, si merge dincolo de alb si de negru.Vorbim despre toate credintele, despre toate culorile, toate dimensiunile si despre oameni traindu-si propriile adevaruri. Conversatia aceasta este starnita si de revolutia digitala, care a dat tuturor oportunitatea de a avea o voce, dar si de o noua generatie care refuza compromisul si vrea raspunsuri la intrebari care conteaza. Data fiind situatia de astazi din lume, pare ca toti am cazut dupa iepure, intr-o gaura. Pentru mine, sa spun altfel povestea lui Alice, pentru lumea moderna, a fost proiectul perfect, mai cu seama dupa ce am ales casting-ul.
Foto: PR