Depasirea vechilor tipare & configurarea unui viitor echitabil
Cel de-al treilea summit EqualVoice a fost dedicat subiectelor vizibilității și diversității de gen, în contextul inteligenței artificiale. Încă o dată, summit-ul a atras 250 de executivi de top, din mediul internațional de business, film și mass-media.
La invitația lui Marc Walder, CEO al Grupului Ringier, și a Dr. Annabella Bassler, CFO al Grupului Ringier și inițiatoare a inițiativei EqualVoice, executivii au discutat despre vizibilitate și diversitatea de gen, în contextul inteligenței artificiale. Printre invitații de marcă și vorbitorii principali, s-au numărat fostul prim-ministru finlandez Sanna Marin, regizorul de la Hollywood, Marc Forster, și fostul consilier federal elvețian, Simonetta Sommaruga.
Marc Walder a declarat, în deschiderea evenimentului pe care l-a găzduit împreuna cu Annabella Bassler: „Motto-ul summit-ului EqualVoice ‘Diferența de vizibilitate între femei și bărbați, în mass-media și IA este oportun și esențial. Inteligența artificială învață din datele pe care noi i le furnizăm, ceea ce înseamnă că poveștile, imaginile și perspectivele evidențiate astăzi, în media pe care le gestionam, vor influența sistemele conduse de inteligența artificială de mâine. Prin EqualVoice, ne-am angajat să abordăm această provocare cu o abordare bazată pe date: prin captarea și promovarea reprezentării echilibrate în conținutul nostru, ne asigurăm că IA reflectă o lume în care toate vocile – indiferent de sex, origine și de mediul socio-economic – sunt la fel de importante.'
Regizorul Marc Forster: „Problema egalității de gen în IA este multifațetată și trebuie luată foarte în serios. Sistemele AI pot reflecta sau consolida prejudecățile de gen existente în datele utilizate pentru formarea lor.'
Carolina Müller-Möhl, fondator și președinte al Müller-Möhl Group & Müller-Möhl Foundation: „Un viitor digital fără femei nu este doar o oportunitate ratată, care sa poată fi ignorată, ci un risc economic pentru întreaga noastră societate. Este timpul să eliminăm barierele și să dezvoltăm împreună soluții pentru a integra femeile în lumea tehnologiei și pentru a le permite să obțină vizibilitate și succes. Summit-ul Equal Voice este o contribuție relevantă la discutarea problemelor actuale de interfața cu lumea mass-media.'
Fostul prim-ministru finlandez, Sanna Marin, a declarat în discursul său: „Drepturile femeilor ar trebui să fie în centrul transformării noastre digitale. Pentru ca inteligența artificială să servească întreaga societate, ea trebuie să ne reprezinte si sa ne cuprinda pe noi toți.'
Principalele momente ale Summit-ului EqualVoice, 2024
Lansarea asistentului EqualVoice
Acest instrument este conceput pentru a aborda în timp real nuanțele prejudecăților legate de diversitate în articolele publicate de brandurile media Ringier. Soluția AI scanează conținutul pe măsură ce este creat, identifică dezechilibrele de gen și stereotipurile și oferă sugestii specifice pentru îmbunătățire. Asistentul EqualVoice nu numai că urmărește mențiunile de gen, dar înțelege și contextul și tonul, ceea ce îi permite să corecteze și să semnaleze formulările care ar putea consolida subtil stereotipurile. Cu acest instrument, Ringier nu numai că stabilește noi standarde pentru conținut, dar creează și un cadru pentru procesele editoriale bazate pe inteligența artificială, cadru care acordă prioritate egalității și reprezentării. Pe măsură ce AI joacă un rol din ce în ce mai important în mass-media, EqualVoice Assistant permite echipelor editoriale să joace un rol esențial în modelarea modului în care conținutul este produs și perceput. Odată ce EqualVoice Assistant va fi complet implementat, este planificată o lansare în afara portofoliului Ringier.
Dr. Annabella Bassler, CFO Ringier și inițiatoarea EqualVoice: „Odată cu introducerea asistentului EqualVoice, facem un pas înainte semnificativ în abordarea prejudecăților și a stereotipurilor care modelează subtil articolele și conținutul zilnic. Acest instrument nu se referă doar la identificarea inegalităților, ci și la promovarea unui mediu care reflectă adevărata diversitate a vocilor și a experiențelor. Dorim să le dăm voce si putere femeilor care au de spus povesti, promovand o reprezentare echilibrată și autentică.'
Expansiunea factorului EqualVoice
In formula actuala, factorul EqualVoice măsoară textul, imaginile, materialele video și audio, oferind o imagine cuprinzătoare a reprezentării genurilor în toate formatele media. Treizeci și două de brand-uri media naționale și internaționale, din șapte țări, utilizează factorul EqualVoice în activitatea lor zilnică, pentru a asigura și îmbunătăți echilibrul de gen în publicațiile lor. Chiar și companiile din afara mass-media, cum ar fi furnizorul de telefonie mobilă Sunrise, utilizează factorul EqualVoice pentru a-și analiza canalele de social media pentru a asigura o prezență echilibrată a genurilor.
Parteneriat cu Microsoft Elveția și IMD
Cartea albă a prejudecăților legate de diversitate prin intermediul inteligenței artificiale, material elaborat de inițiativa EqualVoice, în colaborare cu Microsoft Elveția și IMD din Lausanne (International Institute for Management Development), a fost prezentată la summitul EqualVoice și s-a bucurat de mare interes. Documentul oferă noi perspective asupra modului în care inteligența artificială poate consolida, neintenționat, prejudecățile legate de gen și diversitate.
Cooperare cu HSG, St. Gallen
Colaborarea recent stabilita intre EqualVoice, Universitatea St. Gallen si Centrul său de competență pentru diversitate și incluziune a fost, de asemenea, prezentată la Summit-ul EqualVoice. În stransa cooperare cu Centrul de competențe pentru diversitate și incluziune al HSG, EqualVoice oferă companiilor interesate factorul EqualVoice ca instrument de analiză pentru postările din social media și comunicatele de presă.
Partenerii celui de-al treilea summit EqualVoice sunt – ca și în anii precedenți – Fundația Müller-Möhl și Range Rover Elveția.
Despre EqualVoice
Inițiativa a fost lansată în noiembrie 2019, de către CFO-UL Grupului Ringier, Annabella Bassler, fiind supervizată de Publisherul Grupului, Michael Ringier, și de CEO-ul Grupului, Marc Walder. Obiectivul principal al inițiativei este de a promova egalitatea de gen, prin intermediul creșterii vizibilității femeilor în mass-media. La baza acesteia se află factorul EqualVoice, care măsoară prezența femeilor și a bărbaților în mass-media. În prezent, acesta este utilizat de 32 de brand-uri media din șapte țări, ajungând la 50 de milioane de utilizatori. Alte proiecte ale inițiativei Ringier includ rețeaua EqualVoice United cu partenerul de diversitate EDGE și companiile elvețiene, lista experților de sex feminin ca instrument intern de cercetare Ringier, provocarea fotografică EqualPyxx pentru imagini mai diverse și atelierul de experți „Fit4Media' pentru promovarea expertizei feminine.
Despre Ringier
Ringier este o companie elvețiană de media și tehnologie. Grupul cuprinde aproximativ 140 de companii din 20 de țări, care operează o serie de branduri media, platforme digitale și piețe de top. 83% din profitul operațional provine din business-ul Digital. Acest lucru face din Ringier una dintre cele mai importante companii media din Europa. De mai bine de 190 de ani, business-ul Ringier se bazează pe antreprenoriat, cooperare, inovare, încredere și curaj.
foto: Arhiva