Daca stai sa te gandesti, este foarte plauzibil. Este vorba, in ambele cazuri, tot despre relatii si principiile pe care se construiesc si functioneaza acestea. Mai jos, poti citi despre ce ar trebui sa faci ca sa ai succes pe ambele planuri ale vietii tale.
1. Fii prezenta in totalitate
De fiecare data cand este posibil, opreste-te din orice ai face in acel moment si ofera-i partenerului tau intreaga ta atentie – cognitiv si emotional. Atunci cand esti prezenta, poti comunica mai eficient si fiecare partener al discutiei poate sti fara indoiala ca este auzit si inteles.
2. Asculta si pune intrebari
Rezultatele cercetarilor spun ca a da sfaturi este foarte rar eficient. In schimb, incearca sa ii pui intrebari partenerului atunci cand se confrunta cu o problema, si sa il ajuti sa isi dea seama care este cea mai buna strategie pentru a trece peste.
3. Fii curioasa
Retrezindu-ti curiozitatea la viata te poate ajuta sa pui cele mai puternice si practice intrebari. De asemenea, in acest fel, eviti sa faci presupuneri pline de judecati si poti sa ramai deschisa la un dialog mai profund.
4. Vorbeste pe limba lor
Principiul este acelasi, fie ca vorbim despre dragoste sau afaceri. Invata modul in care cealalta persoana comunica si incearca sa te adaptezi pentru a crea o conexiune mai buna.
5. Imbunatateste-ti tie si partenerului asertivitatea
Asertivitatea nu inseamna agresivitate – este abilitatea de a sti ceea ce gandesti si ceea ce simti si sa comunici acest lucru clar, fara a-i afecta pe ceilalti si fara a te minimaliza pe tine. Cateodata, chiar si in relatiile cele mai apropiate, retinem anumite lucruri, din anumite motive. Deseori nu facem efortul de a ne comunica gandurile foarte bine, mai ales atunci cand sunt incarcate de emotie. Nicio extrema nu e de ajutor si ambele afecteaza intimitatea.
6. Celebrati-va reciproc
Cel mai probabil asta va arata diferit acasa si la serviciu – nu exista bonusuri sau mariri de salariu acasa! Observa lucrurile mici si comenteaza pe marginea lor: „am venit acasa obosita de la serviciu si tu imi pregatisei cina – iti multumesc foarte mult!’. Nu necesita un efort foarte mare, insa este atat de usor sa iei eforturile de zi cu zi ca si cum ti se cuvin.
7. Fa un plan pentru dezvoltare
Companiile intelepte si sanatoase planuiesc constant dezvoltarea abilitatilor echipei. Invatand sa asculti mai bine, sa gestionezi conflictele intr-un mod mai productiv si sa scoti ce e mai bun din ceilalti, iti imbunatatesti parteneriatele din toate palierele vietii. Fii proactiva in relatiile tale pentru a putea actiona inaintea problemelor.
Text: Ruxandra Marin
Foto: