Exista cateva reguli de aur pe care trebuie sa le respecti daca vrei sa ajungi un angajat perfect.
Cel mai important lucru la orice loc de munca este sa iti cunosti colegii si sa iti construiesti o idee despre mediul in care lucrezi. Un angajat trebuie sa fie deschis, sa comunice si sa isi faca noi relatii. Nu numai ca vei da astfel dovada de interes si respect fata de cei din jur, insa exista posibilitatea sa intalnesti oameni capabili, care iti pot da sfaturi si te pot ajuta in viitor. De asemenea, constientizeaza ca a-i impartasi sefului tau problemele si intrebarile tale nu este un lucru rau si te poti folosi de informatiile primite pentru a te perfectiona.
Desigur, seful va fi cel ce iti da ordine si iti spune ce trebuie sa faci, insa asta nu inseamna ca nu poti veni tu singur cu idei pentru a imbunatati rezultatul asteptat. Ofera-te sa incepi noi activitati imediat ce se iveste ocazia. Ai grija insa sa nu aduni prea multe probleme pe care nu le poti rezolva, altfel vei da impresia ca nu poti sa iti organizezi bine timpul. O persoana mereu ocupata reprezinta, in viziunea unui manager, un angajat valoros, mereu pus pe treaba.
E usor sa afli ce trebuie sa faci, insa pentru a-ti da seama cum trebuie sa faci acel lucru, cel mai bine este sa incerci sa iti cunosti seful. Lucrurile care ii plac si displac te pot ajuta sa determine care e cel mai bun mod de a te comporta in preajma lui. Daca este o persoana temperamentala atunci trebuie sa actionezi cu grija, iar daca stii ca seful tau e un om deschis, atunci nu vei avea probleme in a discuta cu el in amanunt orice te deranjeaza. In plus, o buna relatie cu superiorul tau nu poate decat sa iti faca slujba mai placuta si sa creeze o atmosfera lejera.
Trateaza orice problema cu seriozitate si incearca sa faci chiar mai mult decat ti se cere. In prezent, este foarte greu sa gasesti o persoana care va munci fara sa se gandeasca la salariu, insa cei ce se dedica si se implica vor observa ca job-ul nu mai pare atat de greu. Cu cat vei depune mai mult efort si vei reusi sa rezolvi mai multe probleme, cu atat seful tau va avea mai putine lucruri pe cap si va realiza ca esti o persoana indispensabila, de care poate sa depinda.
Oricat ai incerca, nu poti deveni angajatul perfect din prima. Este normal sa faci greseli din cand in cand, iar cel mai bun lucru pe care poti sa il faci in acest caz este sa-ti asculti seful. Fie ca te cearta intr-un mod mai agresiv sau isi expune parerea pe un ton intelegator, el iti arata unde ai gresit si cum iti poti imbunatati performanta in viitor. Acorda atentie tuturor lucrurilor pe care le mentioneaza, accepta-ti vina si nu pune totul la suflet. Seful tau vrea doar ca tu sa fii capabila de a functiona la capacitate maxima.
Obisnuieste-te sa ajungi cu 15 minute mai devreme in fiecare zi. In acest fel, atunci cand, dintr-un oarecare motiv vei intarzia, tot vei reusi sa ajungi la locul de munca la timp. Daca ai un program strict, nu parasi biroul inainte de ora stabilita si nu iti lua prea multe pauze. Acest lucru denota seriozitate si demonstreaza faptul ca esti un angajat capabil sa respecte regulile impuse. Pentru un sef, timpul e extrem de important iar daca dovedesti ca esti disciplinat, vei face o impresie excelenta.
Regulile exista pentru a fi respectate. Da dovada de bun simt si imbraca-te asa cum iti cere conduita de la locul de munca, vino la timp la birou si utilizeaza diverse spatii doar daca iti este permis. E bine sa incerci sa intreci limitele uneori, dar acest lucru se aplica doar cand vine vorba de idei si solutii pentru diversele probleme ce pot aparea. In afara de aceasta situatie, invata sa urmezi cuvintele sefului tau. Exista un set de motive intemeiate pentru care el iti da ordine, iar cel mai bun mod de a-i dovedi ca esti un angajat model este sa le urmezi intocmai.
Text: Mara Caluschi
Foto: PR