Te-ai intrebat vreodata care anume sunt calitatile pe care angajatorii le cauta atunci cand fac angajari?
Indiferent daca iti doresti un job sau il ai deja si nu stii cum poti obtine o promovare, sunt cateva calitati pe care ar trebui sa le ai sau sa ti le dezvolti pentru a obtine ceea ce iti doresti.
Cat de bine relationezi in echipa? Si nu este vorba doar despre echipa de colegi din care faci parte ci si de echipe noi, create spontan. Poti lucra bine in echipa? Ai suficienta incredere in tine incat sa poti conduce o echipa? Sau poti indeplini sarcinile care ti-au fost alocate? Un bun membru al echipei ar trebui sa se simta confortabil atat in postura de lider, cat si in cea de executant. Ar fi dedicat obiectivelor echipei si nu le-ar sabota. Daca poti arata angajatorului ca te potrivesti acestei descrieri, nu rata ocazia sa o faci.
Este o calitate strans conectata cu cea anterioara, cu abilitatea de a lucra in echipa. Trebuie sa fii capabila sa iti exprimi cat mai elocvent ideile si opiniile in fata colegilor, a sefilor sau a clientilor. Daca poti sustine chiar si prezentari in fata unei adunari, cu atat mai bine. Daca ai emotii, poti exersa in fata prietenilor si a familiei. Practica poate face minuni in acest caz.
Nu te duce niciodata la un interviu fara sa te documentezi in prealabil despre companie si despre piata in care activeaza. Nivelul cunostintelor difera intr-adevar, in functie de pozitia pentru care aplici, insa nu strica sa ai cat mai multe informatii comerciale, astfel incat sa arati ca esti informata si ca te-ai documentat.
Esti capabila sa te automotivezi? Sa identifici oportunitati si sa iti pui in practica ideile? Sa preiei initiativa? Increderea in sine, motivarea si initiativa sunt intotdeauna apreciate.
Poate e mult spus de detectiv', dar abilititatile de analiza si investigare iti vor fi foarte utile in cariera. Invata cum sa aduni informatii si cum sa le procesezi pentru a trage concluzii si a gasi solutii.
Felul in care te exprimi in scris este cel putin la fel de important ca si comunicarea verbala. In corespondenta de business trebuie sa fii foarte clara si concisa, sa respecti niste formate si cutume si, mai presus de toate, sa te asiguri ca exprimarea ta este corecta din punct de vedere gramatical. Asa ca verifica de doua ori inainte de a trimite o prezentare sau un mail.
Sa fii organizata la birou este esential. Asta te va ajuta in primul rand pe tine. Foloseste o agenda si planifica-ti cu atentie sarcinile in functie de prioritati. Iar cand ai o intalnire, nu ar strica sa iti pui telefonul sa sune cu 15 minute inainte, astfel incat sa fii sigura ca ajungi la timp.
Text: Ana Toma
Foto: PR