6 lucruri pe care ar trebui sa le faci cand ajungi acasa dupa job

O zi de succes incepe cu un ritual minunat de dimineata, iar un somn linistit se intampla in momentul in care iti implementezi o rutina de seara. Daca vrei sa fii cu adevarat productiva, modul in care iti termini fiecare zi e crucial.

Si nu, nu vorbim nici despre ceea ce faci atunci cand pleci de la birou. Cea mai importanta ora de la finalul zilei e cea la care te intorci acasa. De ce? E momentul in care iti eliberezi creierul de orice griji si lasi orice probleme de la job deoparte astfel incat sa poti incepe urmatoarea zi fresh si cu o atitudine energica. Citeste mai jos sase lucruri pe care ar trebui sa le faci in prima ora cand ajungi acasa de la job astfel incat sa ai o minte limpede, necesara urmatoarei zile:


1. Verifica-ti e-mail-ul inca o data

Poate fi destul de tentant sa iti inchizi internetul intr-o era in care toata lumea vrea un raspuns imediat la tot, dar e absolut crucial pentru sanatatea ta sa o faci. Daca esti dependenta de raspunsurile imediate, asigura-te ca iti verifici pentru o ultima data e-mail-ul odata ce ai ajuns acasa. Nu e nimic mai rau decat un e-mail uitat si crede-ma, te va bate la cap pana ii vei raspunde.

Asadar, pentru a evita sentimentul de vinovatie in momentul in care nu raspunzi, ia-ti cateva minute pentru a arunca o privire finala asupra listei de mesaje si sa triezi ce e urgent si ce poate astepta pana dimineata. Nimanui nu ii place sa se trezeasca cu o gramada de e-mail-uri ce necesita feedback urgent, mai ales cand totul putea fi evitat doar raspunzand primului e-mail. Daca identifici un mesaj important care necesita feedback urgent din partea ta, dar nu ai timp sa raspunzi complet, trimite un mesaj rapid care sa lase de inteles ca l-ai vazut, stii despre ce e vorba. Asigura-te ca vei pune acest task pe lista urmatoarelor lucruri pe care le ai de facut in urmatoarea zi.


2. Descarca-te din punct de vedere mental

Nu te vei desprinde niciodata de locul de munca odata ajunsa acasa daca mintea ta e inca strans legata de lucrurile pe care le mai ai de facut. Chiar daca trupul tau sta asezat pe canapea, nu te vei cufunda intr-o zona de confort pana nu te descarci si psihic. Acest moment se intampla cand scrii totul intr-un document sau intr-un loc al mintii tale si scapi de el. Daca nu o faci, atunci vei continua sa fii preocupata de o mie de lucruri. Concluzia? Tu inca lucrezi. Acest proces e deosebit de important.


3. Inchide-ti notificarile

Dispozitivele ne inconjoara oriunde mergem in aceasta era a modernitatii in care traim. In timp ce tehnologia este eficienta si comoda, nu prieste la fel de bine si sanatatii noastre psihice. Suntem in mod constant atacate’ de buzz-uri si mesaje: e-mail-uri si social media. Poate deveni extrem de obositor, mai ales dupa o zi lunga petrecuta la birou. Asadar, pentru a evita te miri ce distractii, asigura-te ca iti inchizi notificarile de pe telefon, tableta si laptop. Nu face greseala doar in a-ti pune telefonul pe silent; din moment ce acum e normal ca toate trei sa fie conectate; celelalte dispozitive vor avea grija sa-ti spune ce e-mail-uri nu ai citit. Pentru a respecta aceste lucruri, planifica-ti o perioada in care sa nu fii deranjata si in care sa te bucuri de linistea adusa de absenta notificarilor.


4. Schimba-te de hainele de lucru

Se intampla un proces fizic in momentul in care iti schimbi outfit-ul de lucru cu unul de casa: treci de la starea de lucru la una de calm interior. E un ritual personal care are loc in timpul acestui proces in care iti lasi in spate identitatea conferita de job si te intorci la propria-ti persoana. Acasa e locul in care poti fi tu, iar hainele ar trebui sa reflecte si ele acest lucru. In plus, hainele de lucru nu sunt suficient de confortabile astfel incat sa iti permita sa te intinzi comod pe canapea.


5. Ia-ti un moment sa reflectezi asupra zilei ce a trecut

Toate parem sa fim victime ale acestei boli ce ne ofera diagnosticul de a fi ocupate’. Uneori suntem atat de agatate de listele noastre incat nici nu ne mai oprim sa reflectam asupra realizarilor noastre. Ia-ti niste timp in care sa mirosi trandafirii din cand in cand si ofera-ti tie insati felicitari pentru toate rezultatele pozitive si triumfurile personale, indiferent de cat de mici sunt. Chiar daca lista ta nu e facuta decat pe jumatate, gandeste-te din perspectiva paharului pe jumatate plin si nu a celui gol. Acest pozitivism oferit tie chiar de tine e important pentru motivatia ta personala. Cand iti apreciezi munca, acest lucru te ajuta sa iti pui lucrurile in ordine si sa iti recastigi energia care te ajuta sa perseverezi.


6. Seteaza-ti un timp in care sa te deconectezi complet

Toate notificarile au fost oprite, ai trimis acele e-mail-uri finale si te-ai schimbat si de hainele de lucru; acum e posibil sa-ti fi eliberat mintea complet si sa te intorci la viata ta personala. Acum timpul e doar al tau. Fie ca preferi sa meditezi, sa faci exercitii, o baie plina de spuma sa sa practici yoga, fa ceva care sa iti ajute creierul sa se elibereze de anxietate, stres sau de grijile zilei si inlocuieste-le cu starea de calm interior si de seninatate.


Uneori doar prin simpla scriere a cinci lucruri pentru care esti recunoscatoare poate readuce lucrurile intr-o stare pozitiva si te ajuta sa elimini gandurile negative sau orice lucruri care te-au suparat pe durata zilei. Acest sentiment vine numai atunci cand ai urmat toti pasii de mai sus si te izolezi de alte distractii si oameni. Cat de mult stai deoparte pentru a-ti oferi acest timp tine strict de fiecare in parte, dar 15-20 de minute reprezinta un start bun!

Text: Denisa Matei

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle