Citeste in continuare despre cele 13 obiceiuri de gestionare a timpului care te vor ajuta sa fii mai productiva si sa faci tot ceea ce iti propui.
1. Daca nu ai un plan, calendarul te va controla
Una din marile greseli pe care le poti face este sa nu ai o ordine in care iti desfasori activitatile si nici o perioada programata pentru fiecare. Disciplina si planificarea sunt necesare daca vrei sa iti atingi scopul in cariera. Incearca sa iti faci un program saptamanal si sa verifici zilnic ce ai de facut. Urmeaza planificarea si vei observa schimbari.
Citeste si:
Zodiile si cariera – cum se comporta zodiile in mediul profesional
2. Creeaza-ti bariere pentru social media, timp personal si timp petrecut cu familia
Cei mai multi oameni se pierd atat de tare in lucrurile pe care le au de facut, incat nu se mai bucura si nu mai sunt cu adevarat prezenti in momentele petrecute cu familia. Probabil recunosti si tu ca ai stat prea mult timp pe telefon. Incearca macar duminica sa renunti la social media si sa te bucuri de prieteni si familie. Nu vorbi despre munca si incearca sa iti dai seama ca iti sunt prioritatile.
3. Organizeaza-ti timpul
Imparte-ti timpul in mai multe categorii: pentru concentrare, pentru lucruri administrative si pentru relaxare. Noteaza-ti toate sarcinile pe care le ai si incercuieste-le pe cele care te vor ajuta sa obtii o promovare, o marire de salariu sau pe cele care te fac fericita la locul de munca. Acesta este timpul de concentrare.
Seteaza-ti apoi o perioada pentru lucrurile administrative, de exemplu plata facturilor, iar la final fa-ti timp si pentru relaxare, deoarece, fara aceasta, eficienta ta va scadea.
4. Grupeaza sarcinile
Daca vrei sa iti gestionezi foarte bine timpul este indicat sa grupezi sarcinile in aceeasi perioada de timp in care nu te vei putea lasa distrasa. Stiai ca de fiecare cand esti distrasa dureaza 15 minute pentru a-ti recapata concentrarea? Seteaza-ti o alarma, inchide orice dispozitiv care ar putea reprezenta o distragere si lucreaza doar pe activitatile din plan.
5. Tu controlezi calendarul, nu el te controleaza pe tine
Trebuie sa fii constienta ca tu iti controlezi timpul. Tu poti face cat de multe vrei intr-o anumita perioada, tu esti sursa de timp. Incearca sa realizezi acest lucru si sa te relaxezi, incercand sa fii stapana pe situatie.
6. Disciplina este necesara daca vrei sa iti atingi obiectivele
Trebuie sa decizi daca preferi sa stai in pat sau sa lupti pentru visul tau. Daca ai o perioada importanta in cariera, incearca sa profiti de ea. Separa distractia de munca si acorda atentie suficienta activititatilor potrivite.
Citeste si:
15 lucruri pe care ar trebui sa le faci atunci cand ai 20 de ani
7. Practica principiul Pareto
Principiul Pareto inseamna ca 20% din munca ta creeaza 80% din rezultate. Concentreaza-te pe acel 20% care iti va aduce rezultatele pe care le doresti. Asta inseamna ca trebuie sa te concentrezi cu adevarat atunci cand lucrezi, deoarece 80% din ceea ce faci acum poate fi o pierdere de timp.
8. Elibereaza-ti programul
Deoarece esti intr-o perioada in care obiectivele tale sunt atat de importante si iti pot determina viitorul si fericirea, trebuie sa fii egoista cand vine vorba de timpul tau. Chiar daca sora ta vrea sa ai grija de copilul ei, iar tu nu ai un job, nu inseamna ca trebuie sa accepti. Sa iti cauti un job este slujba ta.
9. Fa-ti o rutina de dimineata
Cea mai mare greseala este ca primul lucru pe care il faci dimineata este sa iti verifici e-mailul. Incearca sa gasesti o rutina care sa te motiveze. Poti incepe dimineata cu meditatie, verificarea obiectivelor sau sport. In felul acesta vei fi mai energica intreaga zi.
10. Gaseste cel mai bun timp pentru tine
Nu toata lumea poate fi foarte activa si energica dimineata, asa cum nu toata lumea poate lucra eficient de la 1 noaptea la 4 dimineata. Cand te concentrezi cel mai bine? Dimineata, dupa-amiaza sau seara?
Daca iti dai seama de perioada perfecta pentru tine, nu o irosi uitandu-te la televizor. Cauta-ti un job sau ocupa-te de afacerea ta pentru a-ti imbunatati cariera.
11. Trezeste-te mai devreme
Cu cat iei mai multe decizii ziua, cu atat ai mai putina energie pentru pasiunile si obiectivele tale. Gandeste-te la cele mai bune decizii si fa-ti treaba cat mai devreme dimineata!
12. Limiteaza-ti prioritatile
Este recomandat sa te concentrezi pe un singur lucru. Fa o lista cu toate lucrurile pe care trebuie sa le faci in fiecare saptamana, iar apoi sorteaza-le in functie de importanta. Cele de care ar trebui sa te ocupi in primul rand sunt cele care te ajuta sa faci schimbari in cariera.
13. Revizuieste-ti saptamana
In fiecare vineri revizuieste intreaga saptamana. Sterge lucrurile rezolvate sau mesajele care nu mai sunt folositoare. Gandeste-te la lucrurile pe care le ai de facut saptamana viitoare si fa un top cu cele mai importante cinci sarcini.
Foto: PR