După 15 mai, mulți români se vor reîntoarce la birou. Însă, atât angajatorii, cât și angajații vor trebuie să respecte o serie de măsuri de prevenție.
În mai puțin de o săptămână, restricțiile privind deplasările vor fi relaxate. Asta înseamnă nu numai că vom putea circula fără a avea nevoie de declarație în localitate (cel mai probabil), ci și că o parte dintre români își vor relua activitățile profesionale. Însă, reîntoarcerea la locurile de muncă se va face respectând în continuare o serie de măsuri.
Institutul Național de Sănătate Publică a elaborat o schiță cu privire la modul în care se va desfășura activitatea la birou. Atât angajații, cât și angajatorii vor trebui să respecte o serie de reguli.
În ceea ce privește angajații, aceștia vor trebui să poarte o mască de protecție în interiorul încăperii. Specialiștii atrag din nou atenția asupra modului corect în care aceasta trebuie folosită: să acopere atât nasul, cât și gura. Spălatul mâinilor frecvent și evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate este un aspect asupra căruia autoritățile insistă.
În cazul în care angajații prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare generală alterată), aceștia vor trebui să se izoleze la domiciliu. De asemenea, și în cazul în care au intrat în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2, vor trebui să intre în carantină.
Și angajatorii vor trebui să respecte o serie de măsuri, și să adapteze spațiul de lucru. Aceștia vor trebui să asigure o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate. În plus, birourile orientate față în față vor fi separate de paravane ce vor fi dezinfectate zilnic. Nu doar paravanele vor fi dezinfectate. Întregul spațiu de lucru va fi dezinfectat la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore.
De asemenea, tututror angajațiilor li se va monitoriza temperatura în momentul în care ajung la birou. Cei cu temperatura de peste 37 de grade Celsius vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie.
Angajatorii vor trebui să observe constant starea de sănătate a angajaților, iar în cazul în care depistează că unul dintre aceștia prezintă simptome precum tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată, le vor interzice prezența la locul de muncă. În plus, vor trebui să asigure aerisirea constantă a încăperilor, iar în cazul celor climatizate cu recircularea aerului vor efectua o nebulizare o dată pe săptămână.
Și programul de lucru și pauză de masă vor fi decalate pentru a evita aglomerările la intrarea sau ieșirea din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în incintă.
Documentul elaborat de Institutul Național de Sănătate Publică nu a fost încă adoptat, fiind lansat în dezbatere publică.
Foto: Shutterstock