Silvia Dumitru, Group Creative Director Oxygen: „Ideea proiectului a fost pasul natural în asocierea de tehnologie inovatoare cu moda”

Silvia Dumitru, Group Creative Director Oxygen: "Ideea proiectului a fost pasul natural în asocierea de tehnologie inovatoare cu moda"

ELLE: Cum îți imaginezi viitorul astăzi?
Silvia Dumitru: Cred că este foarte dificil să îmi imaginez viitorul. Ne aflăm la o răscruce tehnologică în care umanitatea nu s-a mai aflat până acum. Este deosebit de fascinant și impredictibil.

ELLE: Ce rol joacă tehnologia, inovația, în modul în care crezi că vom trăi în viitor?
S.D.: În momentul de față, inteligența artificială reprezintă „singularitatea” – adică acel element singular care va fi responsabil de o adevărată revoluție tehnologică cu un impact major asupra vieților noastre. Sunt entuziasmată cu privire la viitor și la toate inovațiile care ne bat la ușă. Trăim într-o perioadă fascinantă despre care vor scrie cărțile de istorie ale viitorului.

ELLE: Dar în meseria ta și în general în domeniile creative?
S.D.: Deși funcționează după rețete destul de clare, creativitatea a fost dintotdeauna ceva extrem de uman. Cu siguranță AI-ul va excela în foarte multe domenii dar cred că creativitatea va rămâne a noastră, a oamenilor. Iar tehnologia va fi un partener extraordinar în procesul de creație, ne va face munca din ce în ce mai ușoară. Cu ajutorul tehnologiei, puterea de a imagina, a crea și de a-i inspira și pe ceilalți va transcede limitele gândirii din prezent.

ELLE: Cum s-a schimbat raportarea la inovație tehnologică în anii de când lucrezi într-un domeniu creativ?
S.D.: Publicitatea a fost mereu un domeniu inovator, un early adopter de noutate. Iar tehnologia ne-a oferit uneltele pentru a executa și implementa idei cu mare ușurință. Dacă ai o viziune, o poți aduce la viață mai repede ca oricând.

ELLE: Ce fel de aport aduce tehnologia la creativitate?
S.D.: Pe lângă ajutorul pe care ni-l oferă, tehnologia ne împinge în permanență în afara zonei de confort. Și este bine știut că doar acolo, în afara zonei de confort, se întâmplă adevărata evoluție. În cursa de a ține pasul cu inovația tehnologică, creativitatea evoluează, se transformă, se infiltrează în medii noi și în teritorii explorate în premieră.

ELLE: Cum s-a născut ideea acestui proiect?
S.D.: Vodafone este un lider în domeniul tehnologiei și maturitatea sa în piață atrage după sine o siguranță de a explora teritorii complet noi. Parteneriatul cu ELLE, un pionier al fashion-ului a venit așadar extrem de firesc. Ideea proiectului a fost pasul natural în asocierea de tehnologie inovatoare cu moda.

Suntem obișnuiți să privim pe coperta ELLE ținute compuse extrem de creativ și inovator. Dar, în mod tradițional, aceste piese sunt rezervate strict modelelor și podiumurilor. Dar dacă am democratiza această copertă? Dacă ar putea fi purtată de oricine? Acest gând a deschis ușile unui proiect pionier de realitate augmentată (AR), în care ni s-au alăturat designer-ul vestimentar Lucian Broscățean cu o piesă creată exclusiv pentru Vodafone și ELLE, expertul AR și VR Alexandru Dohotaru cu transpunerea garment-ului în 3D într-o manieră suprinzătoare și creația filtrului real-time ce a permis democratizarea garment-ului și Vlad Plavicheanu care ne-a împrumutat imaginea sa impecabilă și care a devenit primul, dar cu siguranță nu ultimul, „purtător” al primei coperți purtabile din România.

ELLE: Care este cel mai interesant/neobișnuit aspect al acestui demers inovator pentru tine?
S.D.: Cel mai interesant aspect este faptul că oferim tuturor cititorilor ELLE posibilitatea de a proba în timp real acest garment extraordinar. Și vreau să cred că prin acest proiect deschidem ușa către un nou mod sustenabil și creativ de a proba piese exclusiviste și de a descoperi colecții inovatoare din confortul propriei case. Iar pentru designerii vestimentari, tehnologia AR oferă o platformă de diseminare a creațiilor în timp real, către milioane de utilizatori.

ELLE: Care ai zice că a fost cea mai provocatoare parte a implementării lui, a transformării lui în realitate?
S.D.: Fiind un teritoriu neexplorat, cred că fiecare pas a fost provocator și imprevizibil într-un mod pozitiv. Îmi place să mă gândesc la acest proiect ca la primii pași pe o planetă străină – acesta fiind și conceptul editorial al proiectului. Ca în orice inovație, primii pași sunt provocatori, dar pasiunea tuturor celor implicați a depășit orice obstacol și ne-a adus într-o nouă realitate a fashion-ului în România.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro