Revista ELLE lansează prima copertă din România pe care modelul poartă o piesă vestimentară virtuală, realizată în realitate augmentată. Rezultată în urma unui proiect de colaborare amplu, care și-a propus să împingă limitele unei publicații tipărite, realizat în parteneriat cu Vodafone, coperta imaginează un viitor în care moda și tehnologia își dau întâlnire în beneficiul creativității și inovației.
Astfel, cititorii ELLE vor putea vedea piesa vestimentară creată de designerul Lucian Broscățean scanând codul QR de pe coperta publicației, și o vor putea proba ei înșiși prin intermediul filtrului de pe canalul de TikTok ELLE România. Scanarea le va permite cititorilor accesul la o experiență inedită, dându-le ocazia să probeze, într-un mod creativ, o piesă vestimentară exclusivistă, realizată de unul dintre cei mai respectați designeri locali, chiar din propria casă, și să se bucure de rezultatul unui efort depus de echipe ale căror domenii de activitate se intersectează, în mod normal, prea puțin.
Conceptul imaginii ce conține prima piesă vestimentară în realitate augmentată publicată pe o copertă românească s-a născut la sfârșitul anului trecut, printr-o colaborare între ELLE, Vodafone și Oxygen.
Designerul desemnat de cele trei echipe să creeze obiectul vestimentar unisex este Lucian Broscățean, directorul departamentului de Modă-Design Vestimentar al Universității de artă și design Cluj-Napoca. Acesta a colaborat la realizarea print-urilor cu ilustratoarea Keszeg Agnes, iar de transpunerea schițelor în realitate augmentată este responsabil Alex Dohotaru, AR/VR & AI Technologist, prin crearea unui model 3D, apoi dezvoltarea unui filtru AR și simularea virtuală ulterioară pe imaginile cu modelul real.
Imaginile realizate de fotograful Robi Boscai îl au în centru pe modelul Vlad Plavicheanu, alături de Bianca Mazilu. Styling-ul a fost realizat de fashion editorul ELLE Maurice Munteanu, iar de coafură și machiaj s-a ocupat Alex Ifimov.
„Revista ELLE România a fost deschizătoare de drumuri și a făcut pionierat încă de la lansarea ei, în 1997. A fost prima revistă de modă, primul titlu internațional, a fost singura publicație de profil care nu doar a editat doar conținut legat de modă și lifestyle, ci de peste 20 de ani s-a implicat social, în mod susținut, în campanii antidiscriminare sau împotriva violenței de gen, campanii pentru susținerea comunității LGBTQIA+, a publicat reportaje, interviuri, articole și talk-uri despre discriminarea romilor, despre inegalități de gen și multe alte subiecte sensibile de care publicațiile glossy se delimitează în mod normal. ELLE a fost și este un etalon și un reper în materie de modă, beauty și lifestyle. Și-a ales întotdeauna cu grijă ‘eroii’ intervievați în paginile sale, dar și partenerii de business. Azi ne mândrim cu încă un proiect inovator: în parteneriat cu Vodafone, am realizat prima copertă cu o piesă vestimentară realizată în Augmented Reality care, pe lângă valoarea ei inovatoare, care ține de aportul tehnologiei, are și o altă componentă, și anume, contribuie la democratizarea creațiilor de modă: cu acest prilej, oricine poate proba printr-o simplă scanare ținuta de pe copertă! Un pas înainte spre un viitor diferit. Vă invit pe toți să cumpărați, să testați și să păstrați această ediție ELLE, pentru că este una de colecție!”, spune Roxana Voloșeniuc, redactor-șef și publisher ELLE România.